Kampaň týdne

Contagious

12. října 2020

Austrálie razí „Donation Dollar“, aby motivovala k dárcovství 

Australská královská mincovna vytvořila novou minci, která má motivovat občany k větší podpoře charitativních organizací

Australská královská mincovna vpustila na Mezinárodní den charity (5. září) do oběhu minci s názvem Donation Dollar, první zákonné platidlo na světě navržené k darování.

Mince v hodnotě jednoho australského dolaru můžete utratit jako běžné peníze, ale je na nich vyražen vzkaz „Donation Dollar: Pomozte ostatním.“ Australská královská mincovna jich zatím vyrazila 3,5 milionu a celkem jich chystá 25 milionů – zhruba jednu pro každého Australana.

Vpuštění mincí do oběhu podporuje integrovaná kampaň z dílny Saatchi & Saatchi, Melbourne. Její součástí je video aktivity na sociálních sítích a také získaná média od Publicis Groupe agency, Herd MSL, Sydney. S podporou Community Council of Australia (kolektiv více než 50 charitativních organizací) má Donation Dollar za cíl zvrátit pokles počtu charitativních darů během pandemie.

Mince jsou navrženy tak, aby motivovaly k malým darům – pokud by každý Australan daroval jen jeden Donation Dollar měsíčně, během 10 let by měly charity k dispozici 3 miliardy dolarů.

Výkonný manažer marketingu, prodejů a inovací v Australské královské mincovně Mark Catwright v tiskové zprávě uvedl: „Doufáme, že mince z kolekce Donation Dollar poslouží jako něžná připomínka, že jako jednotlivci máme možnost pomoci těm, kteří se nachází v těžké životní situaci. Akt darování těchto mincí znásobený mnoha a mnoha lety má potenciál zlepšit život spoustě lidí.“ 

Více informací o celé iniciativě lze najít na této microsite a krom toho také film, který kampaň doprovází a také promo materiály a zdroje o fundraisingu pro školy, charity i rodiny.

Contagious Insight

Smyčky štědrosti / Tisková zpráva Donation Dollar vysvětluje, že mince byly navrženy s myšlenkou jednoduše připomenout, aby lidé darovali, a že „každý jeden Donation Dollar v oběhu vytváří vlastní smyčku štědrosti.“ Pokud dáte nový smysl něčemu, co už řada Australanů nosí po kapsách, zjednodušíte akt darování peněz na charitu. Samotné vyražení vzkazu na samotné mince klade důraz na to, jak snadné je darovat peníze charitativní organizaci – a ukazuje to, že ať už je darovaná částka jakkoliv drobná, každá mince se počítá.

Pošťouchnutí / Nový úhel pohledu na drobné jako na potenciální dobročinný dar využívá koncept teorie šťouchnutí: prostými upomínkami mohou vést malá rozhodnutí ke skutečné změně. Než aby se pustila do organizovaného fundraisingu nebo darovací kampaně, svěřila Australská královská mincovna moc darovat do rukou každého Australana (doslova).

Tato Iniciativa se v určitých aspektech podobá kampani First Saturday od NRMA, které se Contagious věnovala nedávno. Obě mění náš pohled na něco, co již existuje a nutí k přehodnocení: u NRMA šlo o první soboty v měsíci jako příležitosti k zabezpečení domácností. Tady jde o přejmenování dolarové mince, aby se lidé zastavili a zamysleli nad tím, kdo by ji mohl nejvíce potřebovat.

Téma k hovoru / Jako každá nová měna, i Donation Dollar se stane pro lidi, kteří na ně narazí, tématem a s takovým množstvím mincí v oběhu bude možná pravidelně připomínat, aby lidé darovali. Přestože zisk mince k daru nevede, jde o projevení snahy zakomponovat soucit mezi každodenní interakce. V celkovém důsledku iniciativa pomáhá zvyšovat povědomí o charitativních organizacích, které kvůli pandemii bojují o přežití.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem