Kampaň týdne

Contagious

9. listopadu 2020

Banka nabízí úlevu od finančních lákadel v podobě adblocku 

V cílené kampani na sociálních sítích propaguje banka Fifth Third Bank svůj spořící účet tím, že chrání své uživatele před pokušením utrácet a blokuje jim reklamy 

Fifth Third Bank motivuje lidi, aby během pandemie šetřili a omezili zbytečné utrácení.

Uprostřed nedávného vzestupu silně cílené programmatické reklamy na sociálních sítích se finanční instituce původem z Cincinnati rozhodla poukázat na rizika impulzivních nákupů.

Fifth Third Bank koupila některá z nejvyhledávanějších hesel na sociálních sítích a poté lidem doručila „blokované reklamy“ v podobě výrazných modro-bílých dlaždic, které poukazují na různé typy reklam, co se na internetu běžně vyskytují.

Ve sponzorovaných příspěvcích Fifth Third Bank například stálo: „Tohle mohla být reklama na kabelku“ nebo „Tady mohla být reklama na sluneční brýle“.

Pokud lidé na reklamy zareagovali, nabídla se jim ke stažení bezplatná aplikace Dobotto zaměřená na úspory, která uživatelům pomáhá lépe nakládat s financemi.

Kampaň BuyNow Blocker od agentury Pereira O’Dell, San Francisco usiluje podle slov tvůrců o propagaci bezplatného automatizovaného plánování úspor od Fifth Third Bank. 

Contagious Insight

Utrácení / Pro banky je v dobách finanční tísně důležité pokusit se porozumět svým klientům. Propagací zodpovědného utrácení Fifth Third Bank projevuje podporu těm, co pociťují dopady ekonomického úpadku. Spousta Američanů má v důsledku pandemie problémy pokrýt dokonce i základní životní náklady. CNN nedávno citovala průzkum US Census Household Census Pulse, který uvádí, že 9,9 milionů Američanů na konci října 2020 meškalo s placením nájmu nebo při splácení hypoték a mělo minimální nebo nulovou důvěru, že příští měsíc se jim podaří zaplatit účty včas.  

Navzdory ekonomické nejistotě je ale pro lidi obtížné spořit na horší časy. Podle průzkumu od Engine Group očekává valná většina spotřebitelů od příštího roku recesi, ale na internetu přitom utrácejí o 30 % víc. Součástí problému je skutečnost, že jsou lidé doma. Dlouhé hodiny denně se nudí a kvůli cíleným reklamám na sociálních sítích mají sklony k impulzivnímu nakupování.

„Dopracovat se k šetření není snadné,“ píše v souvislosti s kampaní na svém webu Pereira O’Dell. „Šetrnost a opatrné nakládání s penězi během pandemie, kdy nemáte na práci nic jiného než scrollovat sociálními sítěmi, kde vás pronásledují cílené reklamy, je ještě těžší.“

Nudné bankovnictví / Pro velké banky je často obtížné představit lidem své služby ve srozumitelné formě. Kampaň Fifth Third Bank je naopak jasná, vtipná a výrazně se liší – spojuje vše, co bankám většinou chybí. V porovnání se společnostmi jako je Klarna (poskytovatel online finanční služby, která zákazníkům umožňuje nakupovat na splátky) nebo vyzyvatelskými bankami jako je Monzo, jejichž přidaná hodnota tkví v tom, že zákazníkům pomáhají dělat lepší finanční rozhodnutí, vypadají tradiční banky zastarale. Kampaň BuyNow Blocker je však zlomová.

Možná staví na zcela standardním nákupu prostoru na sociálních sítích. Nicméně vtipný projev na platformě jako je Instagram mnohem pravděpodobněji osloví mladší a technologicky zdatnější publikum. Modrá barva dlaždic je navíc dost výrazná, aby upoutala pozornost uživatelů, kteří scrollují svými feedy. Jde o svěžejší přístup k marketingu, než volí standardní banky, které mluví především o důvěře a své letité historii.

Chcete dělat lepšího a odvážnější věci? Připojte se k nám a kupte si lístky na Most Contagious 2020. Dva nejdůležitější dny roku 2020 plné insightů a inspirace věnované nejvýznamnějším marketingovým a reklamním trendům a kampaním z celého roku. Pro více informací a nákup vstupenek klikněte sem.