Kampaň týdne

Contagious

12. ledna 2020

Canal+ nabízí cestujícím na zpožděných letech filmy a seriály zdarma 

Canal+ přichází na pomoc při leteckých stávkách, v billboardové kampani nabízí uvíznutým pasažérům obsah zdarma

Prémiová televizní stanice Canal+ Switzerland zpříjemnila minulé léto cestujícím narůstající čekání způsobené francouzskými leteckými stávkami.

Televizní stanice se spojila z agenturou Havas Village Geneva, aby cestující na zpožděných letech identifikovala a zaměřila na ně reklamní obsah. Kampaň Retard Gagnant (Vítězné zpoždění) využila aktuální informace o letech, zacílila na čekající cestující a podle délky zpoždění jejich letů jim doporučila epizody seriálů nebo filmy s odpovídající stopáží.

Cestující s dvouhodinovým zpožděním mohli u svého nástupního prostoru vidět například billboard Canal+ nabízející zhlédnutí dvouhodinového filmu Úžasňákovi. Přístup k online obsahu získali cestující naskenováním QR kód z digitálního billboardu, který je přesměroval na retard.canalplus.ch, web je poté vyzval k zadání čísla jejich letu. 

Číslo letu platforma využila ke kontrole informací o letu daného uživatele a vygenerovala přístupový kód, který cestující obdržel e-mailem. Uživatelé, kteří kód odemkli, získali přístup k obsahu, který délkou korespondoval s jejich zpožděním.

Contagious Insight

Proměnit problém v příležitost / Zpožděné lety jsou univerzálním postrachem cestovatelů a zdrojem zoufalství bezmocných pasažérů. Canal+ dokázal s „Vítězným zpožděním“ využít příležitost, negativní zkušenost proměnil v příjemný zážitek a obtíže redefinoval jako příležitost k objevit obsah, který nabízí. Opatření výhodné pro obě strany umožnilo Canal+ oslovit znuděné a na letišti uvězněné cestující, kteří na oplátku získali přístup k obsahu pro odběratele. Využití informací o letu a podle zpoždění přizpůsobená délka seriálových epizod a filmů vytváří dojem individuality a zároveň zmírňuje utrpení několikahodinového čekání na letišti.

Skryté vzorky / Divácké návyky se mění a už nám nestačí sledovat jednotlivé epizody podle televizního programu. Report Ofcom v roce 2017 uvedl, že 79 % dospělých ve Spojeném království využívá technologie jako je BBC iPlayer nebo odběratelské služby jako Netflix, aby donahli zmeškané díly a sledují několik epizod po sobě. 58 % lidí mezi 18 a 29 lety a 53 % ve věku 30 až 44 let v USA podle loňského reportu společnosti Statista uvedlo, že streamingové služby využívají ke sledování celého seriálu najednou. 

V minulosti by lidem, kteří by kampaň Vítězné zpoždění využili možná stačila jedna 45minutová epizoda některého ze seriálů dostupného na Canal+, ale dnešním divákům to nejspíš stačit nebude. Bezplatná epizoda seriálu nebo film zpřístupněný přes digitální billboardy proto funguje jako vzorek předplatitelských služeb Canal+ a láká diváky na obsah, za jehož další sledování budou muset zaplatit.

Staré médium, nové triky / Jak jsme se naučili z jiných billboardových kampaní, například Save Your Father’s Day od Danish Cancer Society nebo z billboardů pokrytých semínky divokých květin od Herbal Essences, venkovní reklamní poutače mohou představovat kreativní plátno, přičemž jejich cena je o 80 % nižší než u televizní reklamy. Minulý měsíc Contagious hovořila s Finnem Wikanderem, produktovým a inovačním ředitelem Clear Channel Scandinavia o jejich kampani ve stockholmském metru. „Lidé vnímají dnes už digitální out-of-home stále stejně: jako barevnou tabuli a ne propojenou síť,“ řekl Wikander. „Značky se musí naučit, jak využívat propojení s okolním světem, zapojit aktuální data a tvořit dynamický obsah.“ V tomto případě Canal+ využil své digitální billboardy, aby povzbudil lidi k akci v konkrétním čase a na konkrétním místě.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.