Článek

Contagious

15. července 2021

Devět zajímavostí ze #67 čísla Magazínu Contagious 

Sbírka fascinujících faktů, drobností a zajímavostí z nejnovějšího vydání Magazínu Contagious

#67 číslo Magazínu Contagious je nyní k dispozici a přetéká těmi nejlepšími kampaněmi z celého světa, rozhovory o strategii, které nekloužou po povrchu, ale naopak jdou do hloubky i analýzami.

Zde je sbírka fascinujících drobností a faktů, které vypluly na povrch během přípravy rešerší a textů pro aktuální vydání. Příjemnou zábavu.

1/ Nejdéle vysílanou televizní reklamou v britské historii je Chimp campaign od PG Tips, která se vysílala neuvěřitelných 46 let od roku 1956 do roku 2002 a hráli v ní skuteční šimpanzi.

2/ Steve Ells, zakladatel Chipotle Mexican Grill, otevřel první vlajkovou restauraci v Denveru teprve v roce 1993 (za 85 tisíc dolarů, které si půjčil od táty) ve snaze si vydělat na svůj sen – otevřít si luxusní restauraci. Ale po pěti letech a investici od McDonald’s v hodnotě 360 milionů dolarů už nebylo cesty zpět. V roce 2005 už měl Chipotle 500 restaurací napříč Spojenými státy. 

3/ Čínský podíl na světovém trhu s kosmetikou by měl během příštích pěti let stoupnout o 66 % (o 38 miliard dolarů), což se rovná téměř polovině růstu celého odvětví.

4/ Podle studie z roku 2019 66 % žen necítí vztah k tomu, co vídají v marketingu, a 60 % z nich uvádí, že na ženy pohlíží staromódně.

5/ Generace mladých Britů vychovaných na kávě a bylinkových čajích způsobila trhu s černým čajem pokles ze zhruba 34 sáčků čaje na domácnost týdně v roce 1974 na 12 sáčků v roce 2012.

6/ V roce 2019 byla hodnota světového herního trhu vyčíslena na 162,3 miliard dolarů. Videohry nyní hraje přes 30 % světové populace.

7/ Podle reportu Measure Your Distinctive Assets od Ehrenberg-Bass Institute průměrně polovina lidí, kteří zhlédnou reklamu, nedokáže správně identifikovat značku, která za ní stojí.

8/ Start-up Aether z New Yorku vyrábí v laboratoři uhlíkově neutrální diamanty: každý karátový drahokam odstraní z atmosféry dvacet tun uhlíku.

9/ Podle studie publikované v Journal of Marketing si lidé s větší pravděpodobností budou chtít koupit výrobky s žensky znějícím jménem (tzn. ty s větším počtem slabik, předními samohláskami a důrazem na druhé nebo pozdější slabice).

Přečetli jste si článek a myslíte si: „Hmmm… to mě vlastně docela zaujalo“? Pak klikněte zde a objednejte si svůj kompletní výtisk. A nebo se chcete rovnou stát naším členem?