Kampaň týdne

Contagious

2. listopadu 2020

Ikea vykupuje starý nábytek v rámci udržitelné Black Friday kampaně 

Švédský nábytkářský řetězec klade důraz na udržitelnost a v rámci Black Friday kampaně vykoupí zpět výrobky, které už zákazníci nechtějí nebo nepotřebují

Ikea nabízí výkup tisíců kusů svého starého nábytku a chystá se jej znovu nabídnout v obchodech.

Nechtěné výrobky v dobrém stavu hodlá švédský výrobce nábytku vykupovat až za 50 % původní ceny. 

Nečalouněný nábytek jako jsou kredence, knihovny, police, židle, pracovní a jídelní stoly zakoupený lze vrátit v Ikea po registraci online žádosti o vrácení. Značka také vytvořila digitální nástroj, který poskytuje předběžné odhady výkupních cen použitého nábytku. 

Po odevzdání přebytečného nábytku dostanou zákazníci dárkové poukazy do obchodních domů Ikea. Hodnotu poukazů podle značky určuje stav vrácených výrobků. 

Ikea uvádí, že výrobky z druhé ruky opětovně nabídne v obchodech za snížené ceny. Všechny neprodejné kusy pak zrecykluje.

Každý, kdo má o vrácení starého nábytku zájem by ho měl do nejbližšího obchodního domu dopravit plně sestavený, říká Ikea. V současné době značka údajně není schopná zajistit odvoz nábytku. 

Projekt #BuybackFriday proběhne v Ikea celkem ve 27 zemích. Začne 24. listopadu a potrvá do 3. prosince 2020. Bude probíhat během dne Black Friday (27. listopadu), největšího slevového dne na světě.

Za účelem propagace kampaně #BuybackFriday se spojili Edelman London s produkční společností Riff Raff rovněž sídlící v Londýně, spot režíroval The Sacred Egg.

„Cirkulace představuje dobrou obchodní příležitost a také odpovědnost. Klimatická krize si vyžaduje radikální proměnu spotřebních návyků nás všech,“ uvedla v tiskové zprávě manažerka udržitelnosti Ikea pro Velkou Británii a Irsko, Hege Sæbjørnsen. 

„45 % emisí uhlíku pochází v současné době ze způsobu, jakým svět vyrábí a využívá každodenní výrobky.“

Contagious Insight

Rozvinuté principy / Kampaň #BuybackFriday, která usiluje o cirkulárnější ekonomiku, není v Ikea žádnou novinkou. Minulý rok motivovala značka během Black Friday dánské zákazníky k nákupu nábytku z druhé ruky a v jednom z největších nákupních dní roku propagovala odpovědnou spotřebu. Letošní rozměry iniciativy #BuybackFriday, která probíhá ve 27 zemích, však předchozí kampaň zcela jistě zastíní. Jasně ukazuje, že Ikea se ještě intenzivněji zaměřila na environmentální principy a právě během tohoto „svátku“ má zájem umocnit svou orientaci na planetu. Společnost už vyčlenila více než 2,9 miliard liber na opatření směřující k neutralizaci její uhlíkové stopy do roku 2030.

Založeno na nábytku / Přístup Ikea klade životní prostředí na prvním místo a rozšiřuje základ jejího podnikání: „Lepší každodenní život pro všechny.“ – základní princip značky od jejího založení v roce 1943. V našem článku Brand Spotlight z roku 2018 zkoumáme, jak se tato mise Ikea stala základem jejich nejlepších reklam a nahradila její dost svérázný skandinávský tón.

Plán Ikea na minimalizaci zbytečného odpadu a pomoc celosvětovému úsilí o dosažení větší udržitelnosti s tím jasně souvisí. Projekt #BuybackFriday usiluje o nalezení nového účelu pro starý nábytek a „lepší každodenní život“ jasně vyjadřuje, také ale připomíná dlouhou životnost výrobků značky. Dárkové poukazy zároveň lidi motivují k útratě v obchodních domech – co je dobré pro planetu, může prospět také obchodu.

Zelená je nová černá / Kampaň také pomáhá Ikea vyniknout v záplavě reklam na Black Friday, jednoho z nejhektičtějších dnů pro marketéry i spotřebitele po celém světě. Zákazníky každý rok plavují detaily, slevy a cenové propagace. Kampaň Ikea povzbuzuje lidi, aby nechtěné výrobky prodali a omezili zbytečnou spotřebu. Proto na sebe pravděpodobně upoutá pozornost a zároveň potěší zákazníky zaměřené na udržitelnost. 

Přečtěte si více o tom, jak značky reagují na rostoucí obavy spotřebitelů o životní prostředí a jak se orientují ve světě, pro který méně znamená více v našem Contagious trendu o Konzumní krizi

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem