Contagious

2. října 2019

Inzerce na TikToku 

Contagious zkoumá reklamní formáty TikToku

TikTok – v současné době nejžhavější sociální platforma – uspořádal v červenci v Singapuru svou první marketingovou konferenci. 

Tvůrci aplikace, která uživatelům umožňuje vkládat zvukové do stopy do jejich vlastních 15 – 60 vteřinových videí, vymezili způsoby, jak mohou značky do platformy integrovat své reklamy. 

 

Tady je podrobný přehled nejoblíbenějších možností reklam, které TikTok značkám nabízí

 

Hashtag výzvy: Značky vytvoří pod hashtagem taneční nebo hereckou challenge. K těmto výzvám většinou patří unikátní zvuková stopa, kterou mohou uživatelé přidat i do svých videí. Značky mohou za sponzorovaný hashtag na TikToku zaplatit, pak je pro lepší viditelnost publikovaný v sekci Discover.  

Hashtag výzvy jsou jedním z nejpopulárnějších způsobů inzerce na sociálních sítích, protože vyzývají k aktivní interakci se značkami a vyžadují účast, ne pouze pasivní přijímání informací. Příkladem může být kampaň od Uniqlo. Vytvořili hashtag #UTPlayYourWorld a k němu originální soundtrack, který povzbuzoval k tomu, aby se lidé natočili v Uniqlo oblečení.

Nike na TikToku podobně spolupracovala s atlety a influencery. Vytvořila tři taneční výzvy, aby inspirovaly mladé dívky ke sportovním aktivitám. Kampaň získala 46 tisíc odpovědí, 150 tisíc zmínek na sociálních médiích a všechny výzvy dohromady získaly 100 milionů zhlédnutí a 540 tisíc lajků.

Reklama ve videu: Jedná se o nejrušivější způsob inzerce v aplikaci, protože vstupuje mezi uživatele a obsah, který chce sledovat. Jde o reklamy přes celou obrazovku, které se objeví, když uživatelé přepínají mezi jednotlivými videi, ale uživatelé je mohou přeskočit.

Nike tento prvek využila jako součást kampaně You’re It. Ve snaze dodat dívkám odvahu k tomu, aby se odhodlaly sportovat, vytvořila značka na TikToku sadu tří duetových výzev a využila je jako reklamy vložené mezi videa, aby povzbudila lidi k účasti. Duet je druh videa, které rozdělí dvě různá videa napůl, aby působilo interaktivním dojmem.

Takover: TikTok většinou lidem při prvním otevření zobrazí uživatelské příspěvky, ale v případě takeoveru jim místo toho nabídne několik vteřin značkového obsahu. Představte si to jako noviny omotané letákem. Pro uživatele je to sice rušivé, ale alespoň má možnost reklamu kdykoliv zavřít. Takeovery jsou na TikToku vhodné také na propagaci značkových hashatgů. 

Social-commerce

TikTok zabředl také do social-commerce a to s Hashtag Challenge Plus. Tento prvek umožňuje nakupovat produkty přímo v aplikaci. Jako první toho využil americký řetězec Kroger v kampani #TransformUrDorm. Spolupracoval přitom s influencery Joeym Klaasenem, Cosette Rinab, Miou Finney a Victorií Bachlet, kteří vyzývali studenty, aby si vyzdobili své pokoje na kolejích. Značka kvůli tomu vytvořila stránku, kde uživatelé mohli nakupovat produkty, aniž by opustili aplikaci TikTok.

Nedávno tento prvek využil také Ralph Lauren, když vytvořil kampaň, která byla součástí sponzoringu tenisového turnaje US Open. Značka spolupracovala s herečkou z filmu Booksmart, Dianou Silvers, která vybízela lidi k natočení vlastního pojetí scény, v níž ukazuje svá životní a tenisová vítězství. Souběžně s hashtagem #WinningRL vydala značka také originální samolepky a vytvořila soutěž, kde mohli nejaktivnější uživatelé vyhrát značkové vybavení, a spolupracovala s influencery, aby vše lépe odpropagovala.

Swipujte do nekonečna a ještě dál

Vzhledem k tomu, že TikTok začal reklamy podporovat teprve nedávno, existuje zde méně pravidel a precedentů a značky proto mají více možností pro inovaci.

TikTok se od většiny ostatních sociálních médií odlišuje tím, že hned po otevření aplikace uživatelé interagují s videi. Obsah se rozkládá přes celou obrazovku a minimalistický design tlačítek „to se mi líbí“ a „sdílet“ od něj neodtahuje pozornost.

Uživatel je téměř okamžitě pohlcený video obsahem, který při spojení se způsobem, jak plynule se do něj mohou značky zapojit, vytváří příležitost pro imerzivní budování značky.

Možnost udělat kampaň, která splyne s pop-kulturou a zapojení influencerů s unikátním publikem s jistotou naznačuje, že tahle platforma začíná řídit způsob, jakým probíhají interakce značek a mladé generace.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.