Kreativa

Contagious

3. října 2019

Jak inzerovat pojištění bez zneužívání faktoru strachu 

Contagious obrátila naruby svou I/O platformu a našla marketingové strategie pojišťoven, které slaví úspěchy aniž by zasévali strach

Marketing pojišťoven a zneužívání faktoru strachu k sobě patří jako Laurel a Hardy (jen to bývá méně k popukání).

Je to jeden z nejdéle trvajících stereotypů ve světě reklamy, přehrávaný v reklamách, kde smrt, autonehody a škody na majetku číhají na každém kroku. 

Důvod je jasný. Pokud prodáváte produkt, ze něhož zákazník něco má, pouze když ho zasáhne pohroma, dává smysl poukazovat na to, že ona pohroma skutečně může přijít.

Nicméně – a teď je čas chytit se za nos, tahle strategie skrývá dvě nástrahy. Zaprvé, každá pojišťovna používá stejnou strategii, nikdo už nevyniká. Zadruhé, když se pojišťovny příliš soustředí na vyvolávání strachu, působí manipulativně a, jak už jsme letos psali, takové reklamy mohou snižovat nákupní zájem.   

Pokud tedy hledáte nový způsob, jak inzerovat pojištění, čtěte zvesela dál. Následují příklady pojišťoven z naší I/O, které vystoupily z řady a nabízejí své produkty bez zbytečného strašení. 

Možná tyto informace nikdy nevyužijete, jasně, ale stejně vám kryjeme záda. Pro jistotu.

National Roads and Motorists’ Association (NRMA), Safety Hub /

Australská pojišťovna NRMA odměňuje zákazníky, kteří investují peníze a chrání své domovy před katastrofou. Zákazníci si stáhnou aplikaci Safety Hub od NRMA a mohou si zkontrolovat, zda jejich domu nehrozí požár, povodeň nebo nějaký jiný druh katastrofy. Aplikace také navrhuje způsoby, jakými lze tato rizika snížit. Může například navrhnout, aby zákazník vyměnil zastaralou požární ochranu. Pokud se návrhem řídí, NRMA pošle peníze přímo na zákazníkův účet nebo najme profesionála, aby ho navštívil a v případě nutnosti údržbu provedl. Toto chování pojišťovně nejen prospívá (snížením pravděpodobnosti nebo výše pohledávky), ale pomáhá také k propagaci důvěry mezi značkou a klienty. Safety Hub vytvořila in-house agentura NRMA ve spolupráci s CHE Proximity. Podle agentury bylo během prvních tří měsíců od spuštění kampaně splněno přes čtyři a půl tisíce návrhů vylepšení.  

Samsung Fire & Marine Insurance (SFMI), Firevase /

Podobně jako v kampani NRMA, SFMI a Cheil Worldwide vynalezli vázu, která nejen hezky vypadá, ale také hasí požáry. V okamžiku, kdy přijde Firevase do kontaktu s ohněm, rozbije se a vypustí oblak uhličitanu draselného, který odkysličením uhasí plameny. Firevase se dostala zhruba do stovky tisíc domácností v Jižní Koreji. Značka ale nový vynález inzerovala také online a v tisku a docílila tím 32 milionů mediálních zhlédnutí a skutečného cíle SFMI – informovala veřejnost o důležitosti domácích hasicích přístrojů a také o svých produktech.

Swann Insurance, Inconvenient Stores /

Pojišťovna motocyklů Swann spolu s CHE Proximity (Swann vlastní společnost IAG, která zaštiťuje také zmíněnou pojišťovnu NRMA) otevřely samoobsluhy vzdálené míle od všech měst, dostupné pouze po některých z nejkrásnějších silnic v Austrálii. Tyto Nepraktické samoobsluhy nabízely Nepraktickou čokoládu, Nepraktický toaletní papír i další základní produkty a jejich součástí byla také 10% sleva na služby Swann. Myšlenkou bylo poskytnout motorkářům záminku k pořádné projížďce, kdykoliv si potřebovali skočit na nákup. Kampaň stála na na zjištění, že starší motorkáři by rádi jezdili víc, ale jsou domácký život jim to nedovoluje. Tohle byla v Contagious jedna z nejoblíbenějších kampaní roku 2017. Bezprostředně po kampani značka zaznamenala 22% nárůst počtu nových klientů a zvýšení ročních příjmů o 52,6 %.  

Sanlam, Uk’shona Kwelanga /

Poskytovatel finančních služeb Sanlam si přál, aby více Jihoafričanů uvažovalo nad pojištěním pohřbu a navíc se chtěl stát nejvýznamnější značkou v kategorii. Agentura King James z Kapského Města přišla s nápadem na WhatsAppu seriál o rodině, která se chystá pohřbít otce svého rodu. Lidé, kteří se přihlásili k odběru seriálu po dobu sedmi dní dostávali textové zprávy, hlasové zprávy a videa popisující slasti a strasti rodiny. Důvěryhodnost myšlenky zajistil King James tím, že najal scénáristy a známé herce. Sanlam ale nerozdmýchával strach, k zaujetí potenciálních zákazníků použil raději příběh.  Podle agentury se po vydání seriálu Uk’shona Kwelanga zvýšil její konverzní poměr o 146 %.  

Pokud máte pocit, že by vám pomohl nástroj, který umí vyhledávat nejlepší příklady komerční kreativy v závislosti na obchodní kategorii, dejte nám vědět. Klikněte sem, a zjistěte, jak Contagious I/O odebírat.