Kampaň týdne

Contagious

9. prosince 2019

Kampaň týdne: Arla, Arla Iris 

Skandinávský výrobce mléčných výrobků vytvořil AI nástroj k monitorování kvality života svých krav

Mlékárna a mezinárodní družstevní podnik Arla je největším výrobcem mléčných výrobků ve Skandinávii.

Značka teď ve Finsku přišla s aplikací, která využívá AI, aby zákazníkům zprostředkovala aktuální informace o kvalitě života krav, které produkují mléko Single Farm Organic Milk. 

Kamery poháněné AI ukazují podmínky, ve kterých krávy žijí, jejich výživu, zdraví a také množství volného pohybu, kterého se jim dostává, a přinášejí i další informace o aktivitách na farmě.

Data z kamer se odesílají do aplikace Arla Iris, v níž mohou uživatelé v reálném čase ohodnotit životní standardy dobytka. Pokud by vás například zajímalo, kolik krav bylo v konkrétní den venku, aplikace vám poskytne procento zvířat, která se pásla.

V současné době je aplikace v testovacím režimu na biofarmě Tikka ve finském regionu Kurikka.

„Je důležité, spotřebitele ujišťovat, že životní podmínky krav jsou na mléčných farmách pro jejich druh typické a že je o krávy dobře postaráno,“ prohlásil Kai Gyllström, CEO Arla Finland, v tiskové zprávě. „Chtěli jsme být pro lidi ještě transparentnější tím, že jim umožníme sledovat životní podmínky krav takové, jaké skutečně jsou.“ 

Contagious Insight

Teď mě vidíš / Pro mléčný průmysl nyní není lehká doba. Vzestup mléčných alternativ, ekologická hlediska, téma zdraví a zvyšující se povědomí o právech zvířat zasadily ziskům farem ránu. Report s názvem Rethinking Food and Agriculture 2020 – 2030 od think tanku RethinkX uvádí, že „se nacházíme na vrcholu nejrychlejšího, nejhlubšího a  nejvýznamnějšího narušení zemědělství v historii.“ RethinkX předpovídá, že do roku 2030 klesne počet krav v USA o 50 % a chov dobytka zbankrotuje. Co tedy Arla dělá, aby zůstala relevantní, když se mění přístupy spotřebitelů k jejímu produktu? Odpověď Arly: transparentnost. 

Pravda vítězí / V mlékárenském průmyslu, kde klesá poptávka na úkor rostlinných výrobků jako je Oatly, vystupuje Arla z davu a dává spotřebitelům pádný důvod, proč si vybrat právě její výrobky. Studie z Food Manufacturers Institute ve spolupráci s datovou společností Label Insight uvádí, že 74 % nakupujících by přešlo od značky, kterou normálně nakupují, k jiné, která poskytuje o svém výrobku více informací, než je běžné najít na fyzické etiketě. Tvrzení podporuje i jiná studie z Label Insight s názvem Driving Long-term Trust and Loyalty Through Transparency, která odhalila, že souvislost mezi dlouhodobou prosperitou značky a její transparentností. 56 % lidí tvrdí, že by do smrti zůstali věrní značce, pokud by byla zcela transparentní a 81 % lidí uvedlo, že by vzali v úvahu kompletní portfolio výrobků dané značky právě kvůli transparentnosti. Ve zkratce: v dobách, kdy je důvěra veřejnosti na historickém minimu (podle Edelmanova barometru důvěry), je transparentnost a důkaz, že nemáte co skrývat vhodný způsob, jak dostat zákazníky na svou stranu.  

Jak značky těží z transparentnosti svých marketingových kampaní? Přečtěte si náš Contagious trend

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.