Kampaň týdne

Contagious

16. prosince 2019

Kampaň týdne: Carlings, The Last Statement 

Norský prodejce oblečení vytvořil v zájmu udržitelnosti tričko v prostředí rozšířené reality

Skandinávská značka oblečení Carlings vytvořila tričko v rozšířené realitě (AR), aby docílila snížení dopadu rychlé módy na životní prostředí.

Bílé tričko s grafickým logem v horní části si lidé mohou objednat z webu Carlings za 39,90 eur (44 dolarů). Tričko je poté odesláno přímo zákazníkovi. 

Po doručení objednávky mohou zákazníci navštívit instagramový účet Carlings, vybrat ikonu filtru a zvolit si z množství designů. Poté namíří fotoaparát telefonu na grafické logo trička a tímto způsobem na tričko promítnou požadovaný design. 

Motivy obsahují ekologické slogany jako „Stop Denying Our Planet is Dying“ a „I’m Sure The Dinosaurs Thought They Had Time Too“. 

Na instagramovém profilu značky budou pravidelně přibývat nové designy a tričko tak může podle webu Carlings „dávat každý den na odiv nový animovaný projev a posilovat tak vaše sdělení.“

Projekt vytvořila kodaňská Virtue Nordic, kreativní agentura Vice Media.

Značka Carlings představila iniciativu The Last Statement 5. prosince na každoroční akci Most Contagious v Londýně a poté zpřístupnila možnost zakoupení triček na svém webu.

Carlings se rovněž zavazuje, že 25 % z každého nákupu věnuje charitativní organizaci WaterAid.

Contagious Insight

Konzumní krize / Oblečení Carlings vybavené AR se dostává k samému srdci problému, kterému čelí značky, co se snaží najít rovnováhu mezi komerčním ziskem a větší udržitelností. Lidé si čím dál tím více uvědomují, že k ochraně planety musíme konzumovat i vyhazovat méně, marketéři a značky jim ale neustále podsouvají, aby nakupovali víc. Tak vypadá rébus v srdci konzumní krize.  

Vaše poslední tričko / Módní průmysl je velmi toxický, na znečištění vody, vzduchu a půdy má dnes jeden z největších podílů. Problém se ještě zhoršil s nástupem rychlé a jednorázové módy, v níž sehrává velkou roli neustálé nutkání dokumentovat naše životy na sociálních sítích. Nakupujeme a vyhazujeme víc věcí než kdy dřív. Podle Wall Street Journal lidé v USA nakupují pětkrát víc oblečení než v roce 1980. A podle Barclaycard téměř jeden z deseti nakupujících ve Velké Británii přiznává, že oblečení nakupuje jen kvůli jedné fotce na sociální sítě.    

Kampaň Carlings řeší tento problém nabídkou trička, které na sebe může za účelem sdílení na sociálních sítích vzít nekonečné množství podob, což odpovídá na problém plýtvání, vracení nebo vyhazování oblečení po několika málo nošeních. Letošní aktivace volně navazuje na obdobnou kampaň, kterou Carlings publikovali loni pod názvem Neo-Ex. Šlo o kolekci digitálního oblečení určenou speciálně pro nošení na Instagramu. Návrat k tématu dokazuje, že se Carlings o virtuální oblečení a AR oblečení skutečně zajímá. Dnes si lidé digitální oblečení možná nekupují ve velkém, ale začíná to být běžnější. Digitální šaty z dílny módního domu The Fabricant se letos prodaly za 9500 dolarů.  

„Digitální móda se stane důležitou součástí obchodního modelu každého obchodníka s módou,“ řekl BBC vedoucí Fashion Innovation Agency při London College of Fashion, Matthew Drinkwater. „Všechno nenahradí, ale bude důležitou součástí.“

Čas jednat! / Máme k dispozici spousty důkazů, že spotřebitelé očekávají, že značky podniknou určité kroky k řešení klimatické krize. Agentura YouGov nedávno zjistila, že neuvěřitelných 62 % Britů považuje klimatickou změnu za největší hrozbu naší civilizace. Podle reportu od J. Walter Thompson Intelligence zároveň 92 % dotazovaných spotřebitelů uvedlo, že se snaží žít udržitelnějším způsobem a 83 % by podle svého vyjádření vždy dalo přednost značce, která má v rámci udržitelnosti lepší pověst. 90 % dotazovaných osob se pak shodlo na tom, že společnosti a značky nesou odpovědnost za péči o planetu a její obyvatele.

Kampaň Carlings dokazuje, že se můžete postavit hrozbě rychlé módy, ale přitom stále přemýšlet jako obchodník.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.