Kampaň týdne

Contagious

25. srpna 2019

Kampaň týdne: Flipkart, Hagglebot 

Největší indický e-commerce prodejce vytvořil smlouvajícího chatbota, který využívá hlasovou technologii Google

Flipkart, největší online maloobchod v Indii, vytvořil hlasovou funkci, která umožňuje zákazníkům smlouvat o lepší cenu v rámci měsíční promo akce Big Billion Days Sale

Flipkart tak s Hagglebotem, který využívá hlasovou technologii Google Asistent, vdechl procesu online nakupování tradičnější ráz. Když využijí zákazníci Flipkartu Google Asistenta, vybízí je k tomu, aby si usmlouvali nižší cenu produktů. 

V průběhu promo akce nabízel Flipkart několik výrobků z limitované edice exkluzivně skrze Hagglebot. Každý den takto zpřístupnil dva nové produkty a zákazníka, který vyjednával nejlépe, korunoval titulem „Boss“. Cena, kterou se „Bossovi“ podařilo vyjednat, se pak stala oficiální cenou daného produktu.

Hagglebot vznikl ve spolupráci s Google Zoo, kreativním think-tankem pro agentury a značky, a s agenturou Dentsu Webchutney. Před jeho vytvořením navštívil tým třicet bazarů ve třech městech, aby se informoval o odlišných, často používaných smlouvacích strategiích, které poté Hagglebot napodobil. 

Hagglebot fungoval na všech přístrojích, které podporují funkci Google Asistent, včetně Androidu a iOSu, a také na osobním asistentovi Google Home. 

Výsledky / Podle agentury se celkový výdělek z produktů prodaných skrze Hagglebota vyšplhal na 1,23 milionů dolarů. Možnost smlouvat lidé využívali v průměru 6 minut a pět sekund, což je 200x déle, než je průměrná doba používání Google Asistenta. Tím se  stal Hagglebot v rámci Google Asistent projektem s největším engagementem.

Contagious Insight /

E-Tržiště / Hagglebot by sice možná neuspěl všude, ale v Indii staví na existujícím kulturním zvyku. Smlouvání je v naší kultuře hluboce zakořeněno,“ uvedla v tiskovém prohlášení Kartikeya Bhandariová, ředitelka brand marketingu Flipkartu. Zavedli jsme ho i kvůli pohodlnému online nakupování,“ dodala. Hagglebot dal nakupování lidskou tvář. Indičtí zákazníci se díky němu cítí během nakupování víc jako doma. Spojuje staré tradice a nové digitální možnosti. Přizpůsobení platformy chování a zvykům zákazníků představuje efektivní způsob, jak zmírnit pocit neznáma z nakupování online a podpořit jeho osvojení.

Národ je online / Podle serveru Statista v roce 2011 nakupovalo na internetu 10 % Indů. Dnes Statista uvádí, že Indie má druhý největší počet online obchodů (první je Čína), které používá přes 460 milionů uživatelů. V roce 2021 by mělo podle statistik používat internet na 635,8 milionů Indů. 

Statista také uvádí, že navzdory velkému počtu uživatelů internetu k němu mělo v roce 2015 přístup pouze 26 % Indů. Země ale začíná být online a Hagglebot úspěšně pracuje na tom, aby byl přechod co nejpříjemnější. 

Když jsme mluvili s viceprezidentem Prashantem Gopalakrishnanem a associate viceprezidentem GD Prasadem z Dentsu Webchutney o jiné indické kampani (pro doručovatele potravin Swiggy), řekl nám Gopalakrishan, že v Indii není narozdíl od spousty dalších zemí pro lidi online nakupování úplně pohodlné“. Prasad k tomu dodal, že stále existuje velká část Indie, která této službě nebyla vystavena”. 

Využít nářečí / To se možná změní, v zemi totiž funguje tisícovka regionálních nářečí, kvůli kterým je hlas obzvlášť důležitý. Podle ředitele Flipkartu Kalyana Krishnamurthyho přichází další vlna nárůstu uživatelů internetu ze sídel druhého stupně” Sídla druhého stupně mají obvykle nejméně milion obyvatel a často představují centra regionu, jako jsou hlavní města či průmyslová centra. 70 % těchto aktivních uživatelů internetu jsou lidé hovořící místním nářečím a jejich počet jen narůstá. Když vezmeme v potaz, jak složité je psaní na nářečních klávesnicích, hlas se pravděpodobně stává preferovaným rozhraním pro nové nakupující,” řekl Krishnamurthy. 

Nakupování hlasem / Přesto Statista uvádí, že online obchody měly v roce 2016 hodnotu 16 miliard dolarů, ta by se v roce 2021 měla vyšplhat na 45 miliard dolarů – už teď tedy jde o rozsáhlý trh. Být stále vidět, ať už tomu nakupování hlasem v budoucnu pomůže či ne. Gene Bruty, kreativní ředitel Zoo, Google APAC uvedl, že smyslem Hagglebotu bylo vytvořit zážitek, při nemž se zákazníci budou cítit velmi přirozeně“. Dosud se ale zdá, že lidé po celém světě masově za pomoci hlasu nenakupují. Podle webu The Information loni na Amazonu s použitím hlasového asistenta Alexa nakupovala pouhá 2 % lidí. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.