Kampaň týdne

Contagious

13. října 2019

Kampaň týdne: KitKat, Origami 

Značka spadající pod Nestlé mění v rámci udržitelnosti v Japonsku své obaly 

Ve snaze o snížení množství plastového odpadu změnil KitKat v Japonsku obaly svých čokoládových tyčinek.

Značka spadající pod Nestlé balí nyní místo do plastu své čokoládové laskominy do zesíleného papíru. Obal je kompletně recyklovatelný a obdržel certifikát Forest Stewardship Council.  

KitKat vede zákazníky také k tomu, aby obaly využívali i k dalším účelům. Například ke psaní vzkazů nebo skládání origami. Součástí obalů je třeba návod na složení papírových origami jeřábů.

Značka předpokládá, že tato iniciativa by měla ušetřit zhruba 380 tun plastových obalů ročně.

Velký dopad / Když obří potravinový konglomerát jako je Nestlé změní své obaly na recyklovatelné, jde o velký krok. Podle Statisty vlastní Nestlé 10,2% podíl světového trhu s čokoládou. V dubnu 2018 Nestlé oznámilo, že do roku 2025 plánuje přejít na zcela recyklovatelné obaly. Největší trh představuje pro KitKat Japonsko, kde se denně prodají 4 miliony čokoládových tyčinek – jde tedy o vhodné místo, kde učinit první krok blíž ke stanovenému cíli udržitelnosti. 

Uvědomělí zákazníci / Značky se už co do růstu obchodů nemohou spoléhat pouze na svůj dosah – spotřebitelé při nákupech dělají čím dál víc ekologických rozhodnutí. Průzkum společnosti Nielsen v roce 2018 zjistil, že 81 % světových respondentů pevně věří, že by firmy měly napomáhat zlepšení životního prostředí. Podle Kantar Worldpanelu kvůli tomu plánuje změnit své nákupní návyky 70 % lidí. Produkty zaměřené na udržitelnost byly ve skutečnosti dvakrát úspěšnější než ostatní zboží stejné kategorie. Jiný výzkum od Nielsenu například naznačuje, že v roce 2018 narostly prodeje čokoládových výrobků ohleduplných k životnímu prostředí o 16 % narozdíl od 5% nárůstu ve zbytku kategorie. I když se tato změna obalu jeví jako malý krůček, mohla by mít významný dopad a přínos. 

Umělecká vsuvka / Návod na složení papírového jeřába na obalech čokolád KitKat zvyšuje pravděpodobnost zapojení lidí do iniciativy. Nejen, že zvyšuje pravděpodobnost, že si lidé použité obaly od pamlsků nechají a sníží tak množství (plastového) odpadu, ale také jim zůstane hmatatelný suvenýr, který jim značku a její snahu o udržitelnost připomene.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.