Kampaň týdne

Contagious

22. prosince 2019

Kampaň týdne: Myer, GPS Stockings 

Australský obchodní dům nabízí vánoční punčochy opatřené GPS systémem, chce usnadnit Santovi práci s hledáním dětí

Obchodní řetězec Myer prodává punčochy vybavené GPS, které dětem zajistí, že je Santa o Štědrém večeru najde, i když odjedou s rodiči na prázdniny.

Myer Global Positioning Stocking (GPS) v sobě mají zabudované Bluetooth a jakmile dojde k jejich propojení s chytrým telefonem nebo tabletem, zobrazují svou polohu na interaktivní mapě, a kromě toho dětem nabízí přístup k celé škále sváteční zábavy.

Punčochy jsou dostupné za cenu 34,95 australských dolarů v celé prodejní síti Myer včetně e-shopu. Poté, co si zákazníci stáhnou aplikaci Myer Connect (která je dostupná pouze v Austrálii), mohou začít využívat funkce punčoch z jakéhokoliv zařízení.

Kromě sledování polohy, mohou australské děti platformu použít pro „psaní dopisů“ Santovi a to díky funkci seznam přání, která obsahuje zboží dostupné na e-shopu obchodního domu Myer.

Rodiče mají do ovládacího rozhraní přístup, tudíž si mohou dopisy se seznamy přání svých dětí určené Santovi prohlížet a také se s nimi podělit s ostatními členy rodiny či přátel.

S každou další nocí, která zbývá do Vánoc, se na punčoše rozsvěcují světýlka a na Štědrý večer začne celá blikat. Děti mohou průběžně kontrolovat online mapu a sledovat, zda se k nim už Santa blíží.

Myer svou GPS vychytávku uvedl spolu s televizní reklamou, příběhem holčičky, která má starost, že si k ní Santa letos nenajde cestu, protože jede s rodiči stanovat. Kampaň zahrnuje i digitální a sociální média, tisk a venkovní reklamní nosiče.

Nápad vznikl ve spolupráci s agenturou Clemenger BBDO Melbourne. GPS punčochy jsou součástí širší kampaně s názvem „Vánoce jsou tam, kde jsme my“ (Christmas Is Where We Are), která se podle značky naplno rozběhne v předvánočním čase.

„Letos jsme si pohráli s myšlenkou, co kdybychom našli odpověď na otázku, které zřejmě čelí opravdu velké množství domácností: ‚Jak Santa zjistí, kde jsem?‘, a udělali jsme kampaň, která, máme pocit, bude mít letošní Vánoce u Australanů skutečnou odezvu, provází ji emoce, zvědavost a šíří kolem sebe radost,“ napsal do tiskové zprávy Geoff Ikin, vedoucí zákaznického oddělení Myer.

Contagious Insight

Poklidné nákupy / Z pohledu rodičů řeší Myer nejpalčivější bod vánočního období, ale své zboží a služby přitom nechává v centru pozornosti. Vánoce jsou považovány za jednu ze šesti nejnáročnějších životních událostí spolu s rozvodem, stěhováním a změnou zaměstnání. Opravdu, studie, kterou provedla organizace Relationships Australia, podpůrná služba určená jak jednotlivcům, tak rodinám i celým komunitám, zjistila, že více jak tři tisíce lidí (86 % z těch, co se zapojili) považuje výběr dárků za velmi náročný a vánoční nakupování za stresující. V této kampani Myer nabízí nástroj, s nímž si děti vytvoří seznam přání, který je zároveň přístupný rodičům a ti je navíc mohou pomocí několika kliknutí rovnou koupit a přeměnit je v realitu. Na jednu stranu to u dětí upevňuje víru v existenci Santa Clause a na druhou to ulevuje rodičům od předvánočního stresu. Z obchodních domů Myer se navíc stávají „jediné obchody vánoční sezóny“, upevňují svou pozici na trhu a zvyšují objem tržeb během nejvýdělečnějšího období roku.

„Stavěli jsme na loňském úspěchu kampaně Naughty or Nice Baubles, rozehráli jsme velký, emocemi nabitý příběh a propojili jsme ho s komerční příležitostí, kterou v sobě jádro letošní kampaně skrývá,“ popisuje Stephen de Wolf, chief creative officer z Clemenger BBDO Melbourne, v tiskovém prohlášení. „Umožňujeme rodičům splnit svým dětem přání a rovnou jim nabízíme produkty Myer, případně mohou dopisy poslat dál, rodině nebo přátelům.“

Sběr dat / Punčochová aplikace Myer zároveň dovoluje značce sbírat zákaznická data soukromější povahy (což je určitě lepší, než-li si je muset kupovat od třetí strany, například od Amazonu). Aplikace svému provozovateli pěkně ukazuje, co se prodává, a nejen to, díky seznamům přání nabízí i praktický přehled, nad jakými produkty lidé uvažují, a pomáhá vhodně uzpůsobovat aktuální nabídku.

Sejde z očí, sejde z mysli / Punčochy se sice dají objednat také online, ale doprava vyjde zákazníky na bezmála osm australských dolarů, vyzvednutí objednávky v obchodním domě je přitom zdarma. To dává smysl – Myer chce zákazníky přesvědčit, aby zavítali do kamenné prodejny. Výzkum od A. T. Kearney, globálního manažerského poradenství, ukázal, že 40 % zákazníků utratí v obchodech větší částku, než zamýšleli původně, zatímco u online nákupů je jich k impulzivní koupi náchylných pouze 25 %.

To samé potvrdil v rozhovoru s Contagious také Rei Inamoto, partner v brooklynské agentuře Inamoto & Co., který za účelem zvýšení počtu lidí v prodejnách navrhl chtabota módní značce Uniqlo. „Lidé většinou utratí v obchodech víc, než původně chtěli, dokonce i v případě, že si přišli pouze pro ponožky; natrefí na nějakou věc, která jim padne do oka a  nakonec si ji koupí.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.