Kampaň týdne

Contagious

14. dubna 2019

Kampaň týdne: Samsung Fire & Marine Insurance, Firevase 

Jak jihokorejský pojišťovatel bojuje s požáry květinami a zvyšuje tak povědomí o domácím bezpečí

Tento text původně vyšel na platformě Contagious I/O. Pokud se o tomto nástroji chcete dozvědět víc, klikněte sem.

Výzva / Podle pojišťovací společnosti Samsung Fire & Marine Insurance (SFMI) každoročně vypukne v domácnostech v Jižní Koreji více než deset tisíc požárů. Zákon z roku 2017 Jihokorejcům nařizuje povinně mít v každém domě hasicí přístroj, 58 % domácností si jej ale zatím nepořídilo. Ostatní je často mají buď špatně uložené nebo umístěné na nedostupných místech.

Řešení / Aby Jihokorejce k pořízení hasicího přístroje přesvědčila a zároveň aby zajistila jeho správné umístění v domě, přišla SFMI s “hasicí vázou” Firevase, která zároveň funguje jako váza a hasicí přístroj.

V případě požáru mohou lidé vázu hodit přímo do plamene. V momentě, kdy se rozbije, uvolní uhličitan draselný, který oheň uhasí, protože ho připraví o kyslík.

Na vývoji produktu spolupracovala společnost Samsung s kreativní agenturou Cheil Worldwide.

Kampaň propagující Firevase se objevovala na digitálních platformách a ve 46 titulech novin a magazínů od září do prosince loňského roku.

Výsledky / Kampaň vygenerovala 32 milionů mediálních impresí a hasicí vázu dostalo podle agentury přes deset tisíc domácností. Celkem 81 % Jihokorejců bylo informováno o nutnosti pořídit si a mít doma hasicí přístroj a webová stránka pojišťovací společnosti Samsung Fire & Marine Insurance zaznamenala 4,1 milionů návštěv. O Firevase se mluvilo ve zpravodajských, zábavních i vzdělávacích pořadech na více než padesáti různých televizních kanálech a mediálních platformách. Mezitím došlo k 8% nárůstu počtu jihokorejských domácností, které jsou vybaveny hasicím přístrojem.

CONTAGIOUS INSIGHT /

Praktická stránka / Jasně červený, neskladný, neatraktivní – to jsou typické znaky hasicího přístroje. Zcela jistě nejde o věc, kterou by si lidé chtěli ozdobit jídelní stůl. SFMI udělala z věci, která je pro většinu lidí “trnem v oku”, esteticky přitažlivý objekt. Z pouhé nutnosti se jim podařilo udělat výsadní ozdobu domácího prostředí. Speciální vázy nyní neslouží pouze jako častá vizuální připomínka značky, ale také jako něco neobvyklého, co si zaslouží sdílení na sociálních sítích.

Jednoduché použití / Samsung Fire & Marine Insurance není jedinou společností, která přišla s novým designem hasicího přístroje. Francouzská firma Fire Design vytvořila přes 400 modelů přístrojů, které svým tvarem připomínají olivový olej, dózu s kečupem nebo lahev vína.

Tyto modely však nezměnily základní postupy používání hasicích přístrojů. Podle výzkumu institutu Gyeonggi Province Family and Women Research Institute umí s přístrojem zacházet jen 24 % z už tak nízkého počtu Korejců, kteří nástroj vlastní.

Efektivní, a přesto jednoduché použití hasicí vázy spolu s jejím stylovým vzhledem pravděpodobně znamená, že se lidem podaří mnoho požárů uhasit ještě předtím, než stihnou napáchat významné škody. To zase představuje dobrou zprávu pro pojišťovny a jejich klienty.

Společenský přesah / Jižní Korea nese zejména v tradičně navržených budovách následky nedostatečných bezpečnostních předpisů. Například v lednu loňského roku zemřelo 41 lidí při požáru v nemocnici Sejong ve městě Mirjang. O měsíc dříve zabil požár 21 osob ve sportovním středisku v Ječcheonu. Obě budovy postrádaly funkční hasicí systém. Možná že v reakci právě na tyto události SFMI rozdala 100 tisíc hasicích váz – aby upozornila na důležitost a správné používání hasicích přístrojů. Podle zprávy v Magazínu pojišťovnictví (Insurance Business Magazine) společnost cílila na oblasti, které jihokorejská vláda označila za “náchylné k požárům“.

Místo toho, aby firma svůj produkt jen jen suše uvedla na trh, rozhodla se SFMI představit jako společnost, která chce pomoci celé zemi tím, že se zaměří na oblasti, kde jsou takové přístroje potřeba nejvíc. „Myšlenka stojící za hasicí vázou je prostá,“ uvedla v tiskovém prohlášení kreativní ředitelka Oh Hyung-kyunová. „Jde nám o zvýšení povědomí o velmi důležitém veřejném problému, který se týká bezpečnosti domácností. Zároveň tím chceme vytvořit přímou vazbu na na filosofii společnosti SFMI, která chce být lidem vždy nablízku a dobře jim sloužit.“

Do platformy Contagious I/O neustále přidáváme analýzy jako je tato, stejně tak rozhovory o strategiích, články o nových technologiích, případové studie značek a reporty posledních trendů. Pokud o ní chcete vědět víc, případně si chcete do databáze zařídit přístup, klikněte sem.