Kreativa

Contagious

29. července 2021

Latinská Amerika pod drobnohledem: Červenec 2021 

Tým Contagious v Brazílii vyzdvihuje své oblíbené kampaně z regionu Latinské Ameriky

Centauro, The Uniform That Never Existed / TracyLocke, Brasil

Sport staví na epických příbězích. Příběh Aidy dos Santos je ale výjimečný: v roce 1964 se coby chudá černoška stala jedinou brazilskou sportovkyní na Olympijských hrách v Tokiu. Dos Santos letěla do Japonska sama, bez peněz, bez trenéra i bez dresu. Navzdory všem očekáváním získala čtvrté místo ve skoku vysokém a stala se první brazilskou finalistkou v historii Olympijských her. Její čtvrté místo znamenalo pro brazilskou atletiku nejlepší výsledek až do Olympijských her v Atlantě v roce 1996.

Řetězec prodávající sportovní potřeby se rozhodl, že tento málo známý příběh Brazilcům představí a vyzval módní návrhářku Carol Barreto, aby vytvořila dres, ve kterém měla dos Santos závodit. Atletka, které je dnes přes osmdesát let, dostala dres darem a zároveň se prodával v rámci limitované edice na e-shopu značky.

Contagious Insight

Atletika v zemi fotbalu / V debatách o sportu má v Brazílii jasný monopol fotbal. S blížícími se Olympijskými hrami značka Centauro vyzdvihla brazilskou olympijskou historii a přivedla do popředí historicky významnou osobnost. The Uniform That Never Existed ukazuje jak sportovním značkám tak široké veřejnosti, že existují i jiné věci, než jen fotbal – a že dodnes často trpí nedostatkem podfinancováním, které staví sportovce do podobných situací jako byla ta, které čelila Aida dos Santos.

V čele / Podporou Aidy dos Santos se Centauro staví do pozice motivátora velmi potřebné změny. „Dědictví, které nám Aida zanechala, si musíme navždy pamatovat, více si ho vážit a více ho uznávat. Víme, že nemůžeme změnit chyby a přístupy minulosti, ale teď přišel čas na změnu. Vzdát Aidě čest byl krok směrem ke snaze dát nový význam úžasnému okamžiku, který byl velmi smutný jak pro Aidu tak pro řadu dalších sportovců,“ řekl Gustavo Milo, marketingový manažer Centauro.

Locaweb, E-Street / Tech and Soul, Brasil

Datové úniky a podvody: kyberbezpečnost představuje v Brazílii naléhavý problém. Během letošního roku se na titulních stranách novin objevily dva velké datové úniky. Jeden z nich odhalil informace o 223 milionech Brazilců (číslo je vyšší než populace země, protože se únik týkal i zesnulých). Ke zvýšení povědomí o tématu se brazilská společnost Locaweb zaměřená na poskytování internetových a cloudových služeb rozhodla vytvořit kampaň E-Street. Reklama má formu show se skrytými kamerami, v níž herci kradou předměty z auta zaparkovaného na ulici, a vytváří tak analogii se situacemi digitálních hrozeb.

Contagious Insight

Kampaň pro širokou veřejnost / Kampaň Locawebu přivádí pozornost k online bezpečnosti způsobem, s nímž se řada lidí dokáže ztotožnit. „Vtípky“ a skryté kamery byly v 80. a 90. hitem brazilské televize. Tento typ videa je součástí mediální představivosti generací Brazilců a stále dokáže přilákat zájem veřejnosti. Volbou tohoto formátu se Locaweb odlehčeným a zábavným způsobem věnuje citlivému tématu.

Mercado Livre & Diageo, Spekeasy Market / BrandLab, México

Mezinárodní výrobce nápojů Diageo se spojil s online tržištěm Mercado Livre a společně vytvořily Speakeasy Market, bar ukrytý v e-commerce platformě. Vznikl exkluzivně pro mexický trh – Speakeasy Market nabídl populární značky z portfolia Diageo, například Johnnie Walker, Don Julio nebo Buchanan’s. V zájmu zaručení exkluzivity online obchodu s alkoholickými platí pro nakupování v něm speciální pravidla jako přísné utajení webu nebo sdílení pouze s lidmi, kterým věříte.

Iniciativa je výsledkem spolupráce mezi Mercado Ads, reklamní divizí Mercado Livre, a produkční společností Media Monks, která má za cíl najít nové nápady a řešení v rámci ekosystému Mercado Livre.

Contagious Insight

LATAM na vzestupu / Mercado Livre zaznamenalo v roce 2020 v Latinské Americe 22,6 milionů nových uživatelů. Pro miliony lidí se díky pandemie stala e-commerce při nákupech první volbu – a iniciativa jako Speakeasy Market dokazuje, že Mercado Livre chce své rostoucí uživatelské základně nabídnou ještě víc.

Čím tajnější, tím lepší / Koncept speakeasy – bary vytvořené během doby prohibice USA – nás vrací zpět k exkluzivnímu, záhadnému zážitku.  V kontextu e-commerce je „Speakeasy Market“ od Mercado Livre zábavnou alternativou k zapojení malých komunit, které se kvůli pandemii stále nemohou setkávat v barech, a přináší řešení vytvořené a aktivované v rámci platformy.

 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.