Kampaň týdne

Contagious

27. listopadu 2021

Vans vytvořil na Robloxu virtuální skatepark 

Značka tenisek vytvořila virtuální skatepark na Robloxu

Značka obuvi a oblečení Vans vytvořila interaktivní skateboardingový zážitek na herní platformě Roblox.

Návštěvníci Vans World mohou prozkoumat virtuální skatepark inspirovaný skutečnými destinace včetně Vans Off the Wall Skateparku v Kalifornii. Mohou zde trénovat triky na skateboardu, plnit výzvy a utkávat se v závodech. Hráči si zároveň mohou uzpůsobit svůj Roblox avatar pomocí Vans bot, oblečení a doplňků a navrhnout si vlastní virtuální skateboard.  

Při vstupu do hry získají hráči zdarma přístup k jednomu virtuálnímu předmětu od Vans , další si musí kupovat za online měnu Robloxu (Robuxy).

Vans World vznikl ve spolupráci s the Gang Stockholm, herním vývojářským studiem Robloxu. 

Contagious Insight

Někde se začít musí / Roblox, který má denně přes 46 milionů uživatelů, je platformou, kde mohou lidé hrát všechny možné hry, které generují sami uživatelé. Je obzvlášť oblíbený mezi dětmi. V říjnu poprvé napočítal, že více než polovina jeho uživatelské základny je starší 13 let. Navzdory tak mladému publiku experimentovalo s virtuálními zážitky na Robloxu několik zcela „dospěláckých“ značek včetně Gucci a Hyundai.

Vans World mezi nimi vyniká, protože vznikl jako permanentní prostor na Robloxu – instalace Gucci Garden Archetypes z Florencie byla na Robloxu dostupná pouhé dva týdny.

„Značky by o Robloxu měly uvažovat stejně, jako o sociálních sítích,“ řekla Fast Company Christina Wootton, viceprezidentka spoluprací se značkami v Robloxu. „Spustíte kanál na sociálních platformách a nestačí sdílet jen jeden post a čekat, že sledující zaujmete a zůstanou s vámi. Musíte o tom přemýšlet jako o závazku.“

Virtuální útraty / Vans World ukazuje, jak mohou značky vydělat na rostoucím zájmu o virtuální předměty a vytvořit si tak nový zdroj příjmů. Již v prvním kvartálu roku 2021 hráči za nákupy digitálního zboží za virtuální měnu Robloxu, Robuxy, utratili ekvivalent 652 milionů dolarů. Když Gucci vytvořil na Robloxu svou Gucci Garden, koupil si jeden uživatel kabelku Gucci z limitované kolekce za zhruba 5 dolarů a následně ji přeprodal za 4100 dolarů což je víc, než stojí její opravdová varianta.   

Podle L’Atelier BNP Paribas se očekává zvýšení utrácení za virtuální zboží v herním prostředí ze 109 miliard dolarů v roce 2019 na 129 miliard v roce 2021. „Virtuální ekonomika,“ řekl Bloombergu CEO L’Atelier BNP Paribas John Egan, „je jednou z největších ekonomických příležitostí naší generace. Představuje ohromnou příležitost pro společnosti ve všech sektorech. Ve sportu, turismu, zábavě a především financích.“

Vans lidi nejen motivuje k utrácení za virtuální značkové předměty, ale lidem poskytuje i příležitost virtuálně vyzkoušet produkty a zprostředkovává jim ochutnávku reality. Možnost upravit si boty podle vlastního vkusu staví opravdové na nabídce webu Vans, což znamená, že po úpravě bot na Robloxu si je zákazníci mohou koupit i ve skutečnosti. 

Kreativní vyjádření / Vans World je nejen zábavný, poutavý zážitek, ale také reflektuje Vans jako značku. Skateboarding je součástí dědictví Vans a možnosti, které nabízí Roblox, přivádí k životu podstatu sloganu Off the Wall – který značka vysvětluje jako „přemýšlej jinak a dej přednost sebevyjádření“.  

„Vlastní vyjádření jednotlivce je ve skateboardové kultuře silně zakořeněné, a Vans tento typ kreativity podporuje a umožňuje už přes padesát let,“ řekl Nick Street, viceprezident globálního integrovaného marketingu ve Vans. „S projektem Vans Worlds na Robloxu podporujeme kreativní vyjádření v digitálním světě, překonáváme propast mezi virtuální a skutečnou módou a sportem dostupnou, inkluzivní cestou.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem