News & Views

25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019: část čtvrtá /

Rok 2019 se chýlí k závěru a Contagious nemůže jinak, než vás pozvat ke shrnutí těch nejlepších kampaní uplynulých dvanácti měsíců

Tým editorů Contagious se věnuje hledání nejlepších reklam z celého světa.

Nepídíme se přitom po novinkách typu, která prazvláštní pojišťovna ukořistila projekt v hodnotě padesáti tisíc dolarů, ani nezkoumáme LinkedIn, abychom pak mohli nafukovat příběhy o agenturních náborech.

Pouze hledáme a analyzujeme ty nejlepší reklamy, ty nejlepší nápady. 

Tucet kampaní smeteme ze stolu, než narazíme na jednu, o které uvažujeme, že ji zařadíme do naší databáze reklamní inteligence I/O. To jen pro představu, co znamená, vybrat 25 nejzdařilejších kampaní roku.

Následující kampaně jsme vyhodnotili jako ty nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka takové, jež nelze ignorovat, a vybrali jsme je z desítek tisíc případů, které nám během těch dvanácti měsíců přišly pod ruku.

Nejde o tradiční seznam amerických a britských trháků - vybrané kampaně pochází téměř ze všech koutů světa a zahrnují téměř všechna média: od pařížských plakátů, na které močí vaši mazlíčci, po úskočné kličky v honduraské pohostinnosti.

Zde je, bez jakéhokoliv pořadí, čtvrtá část (z pěti) 25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019:

(Pro první část klikněte tady, druhou tady a třetí tady.)


Visit Faroe Islands, Closed For Maintenance /


Zabránit nebezpečí, které mohou způsobit příliš velké davy turistů, a zároveň nějaké návštěvníky přilákat, působí jako dva neslučitelné problémy. Agentura pro cestovní ruch na Faerských ostrovech je ale propojila veřejným prohlášením a na jeden dubnový víkend pro návštěvníky „kvůli údržbě“ zcela uzavřela. Výjimku dostala stovka turistů-dobrovolníků, kteří místním pomohli s údržbou a tvorbou pěších cest, s budováním výhledových plošin a s rozmisťováním značek napříč souostrovím skládajícím se z osmnácti ostrovů. 

Originální nápad a provedení kampaně získaly pro Faerské ostrovy pozitivní zmínky ve světových denících jako jsou The Guardian nebo The Telegraph a zároveň zvýšila jejich atraktivitu coby turistické destinace. A co je nejpozoruhodnější, šlo o turistickou kampaň, z níž mohli těžit i místní.


Domino’s, Piece Of The Pie /


K čemu je věrnostní program? Pro většinu to znamená prosté monitorování zákaznického chování, které značce přijde k duhu. Pro někoho s velkýma očima to ale může být něco daleko akčnějšího a peprnějšího. Přesně jako pro americký řetězec s pizzou Domino’s, který začal den před Super Bowl 2019 rozdávat body do věrnostního programu i lidem, kteří do jeho aplikace nahráli obrázek pizzy, která nebyla od Domino’s, zkrátka jakékoliv pizzy, odkudkoliv.

Crispin Porter & Bogusky přišli s myšlenkou vyzvat milovníky pizzy, aby do aplikace Domino’s nahrávali obrázky jakékoliv pizzy a díky tomu sbírali body na další pizzu. Může se to zdát nelogické, a přesně o to jde. Domino’s v tomto případě ukazuje, k jakému podivínství jeho láska k pizze vede a nám to dává dokonalý smysl.


Gillette, The Best Men Can Be /


Pravděpodobně nejzásadnější, nejprobíranější, pro média nejzajímavější a nejkontroverznější reklama roku 2019 se objevila už třináct dní po začátku roku. To má někdo štěstí.

Značka Gillette, která celých třicet let používala slogan „The Best A Man Can Get“ (Pro muže to nejlepší) píchla do vosího hnízda tím, že vydala film, který se soustředí a kritizuje toxické mužské chování a ptá se „Is This The Best Men Can Be?“

V den vydání reklama dominovala zprávám z celého světa, za tři dny získala přes 110 milionů zhlédnutí na Youtube a vyprovokovala tak vřelou podporu i přesně opačnou kritiku.

Ať už se na tomto spektru nacházíte kdekoliv, nemůžete popřít, že práce, kterou pro Gillette odvedla agentura Grey New York ťala v současné kultuře do živého a prvotní úděl každé reklamní kampaně – získat pozornost – dokázala za rok 2019 lépe, než téměř cokoliv jiného.


Peruvian Ministry of Health, Life Saving Operas /


Poměr dárců orgánů v Peru je pouze 1,6 na milion obyvatel, jeden z nejnižších v Latinské Americe. Ministr zdravotnictví Peru dal proto agentuře Circus Grey z Limy za úkol číslo zvýšit. Jako odpověď vznikla spolupráce s televizní společností América Televisión. V rámci zvýšení povědomí o tomto problému došlo ke změně ve scénářích u dvou jejich nejpopulárnějších seriálů (peruánské televizní seriály – telenovely – mají jednu z nejvyšších sledovaností v celém regionu).    

Pravidelní diváci telenovely Ojitos Hechiceros 2 viděli jednoho z hlavních hrdinů zemřít a darovat ledvinu. V dalším seriálu mezitím hlavní hrdina obdržel ledvinu, která mu ve výsledku zachránila život.

Díky mazané volbě média zasáhla kampaň osm milionů lidí, ale co víc, ambiciózní cross-over zabral: došlo k 200% navýšení množství darovaných orgánů a týden po kampani se podařilo zachránit jedenáct pacientů.


Skittles, Skittles: The Musical /


Skittles byly na Super bowl 2019 za hvězdu. Místo koupě reklamního prostoru během Super bowl vytvořila značka muzikál s Michaelem C. Hallem v hlavní roli. Kampaň z dílny DDB New York byla absurdní i sebevědomá. Hall ztvárnil sám sebe v roli kočky v reklamě na Skittles přičemž jedna z písní muzikálu nesla název „advertising ruins everything“.

V žebříčku prapodivných nápadů, které zaručeně zaujmou, se „Skittles: The Musical“ nachází na špičce všeho, co jsme letos viděli. Co nás ale opravdu zaujalo je odhodlání jít na to poctivě a vytvořit dramatický počin hodný recenzí v New York Times a Washington Post, ne pouze pro PR. To je možná na téhle kampani vůbec nejpozoruhodnější. 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout