Rok 2019 se chýlí k závěru a Contagious nemůže jinak, než vás pozvat ke shrnutí těch nejlepších kampaní uplynulých dvanácti měsíců
Tým editorů Contagious se věnuje hledání nejlepších reklam z celého světa.
Nepídíme se přitom po novinkách typu, která prazvláštní pojišťovna ukořistila projekt v hodnotě padesáti tisíc dolarů, ani nezkoumáme LinkedIn, abychom pak mohli nafukovat příběhy o agenturních náborech.
Pouze hledáme a analyzujeme ty nejlepší reklamy, ty nejlepší nápady.
Tucet kampaní smeteme ze stolu, než narazíme na jednu, o které uvažujeme, že ji zařadíme do naší databáze reklamní inteligence I/O. To jen pro představu, co znamená, vybrat 25 nejzdařilejších kampaní roku.
Následující kampaně jsme vyhodnotili jako ty nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka takové, jež nelze ignorovat, a vybrali jsme je z desítek tisíc případů, které nám během těch dvanácti měsíců přišly pod ruku.
Nejde o tradiční seznam amerických a britských trháků - vybrané kampaně pochází téměř ze všech koutů světa a zahrnují téměř všechna média: od pařížských plakátů, na které močí vaši mazlíčci, po úskočné kličky v honduraské pohostinnosti.
Zde je, bez jakéhokoliv pořadí, první část (z pěti) 25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019:
(Pro první část klikněte tady, druhou tady, třetí tady a čtvrtou tady.)
Ve spolupráci s Walmartem naplnil Glade svou vůní ochranné plastové polštářky, které dává prodejce do krabic s objednávkami. Když zákazníci rozbalili svou dovážku z Walmartu, praskli také výplň krabic a v tu chvíli ucítili vůni Glade, kterou si také mohli hned objednat prostřednictvím QR kódu. Kampaň během přinesla prvního týdne 83% nárůst prodejů interiérových vůní Glade na Walmart.com a kromě toho také více než jedenáct milionů mediálních impresí za první měsíc.
V takové atmosféře uvedl deník The New York Times (NYT) společně s agenturou Droga5 „The Truth is Hard“. Jednalo se o sérii velmi kvalitních filmů ukazujících, jak neskutečně dlouho reportérům NYT trvalo, než pokryli nejzásadnější události roku 2017. A kampaň ve stejné intenzitě pokračovala následující dva roky. Letos se NYT v aktivaci „The Truth Has A Voice“ zaměřil na platovou nerovnost ve sportu a ukázkově předvedl, jak pomocí dobře odvyprávěného příběhu ukázat hodnotu značky.
Treatwell proto vyškolil zaměstnance tak, aby věděli, jak rozhovor s klientkami vhodně stočit na dané téma a salony vybavil informačními plakáty a letáky. Navíc vznikl i digitální hub, kde rovněž byly veškeré informace o vyšetření děložního čípku a navíc také tipy, jak se na ně připravit, aby bylo o něco snesitelnější. Agentura Proud Robinson & Partners and Freuds vymyslela kampaň, kterou jsme do našeho výběru zařadili proto, že přišla s řešením skutečného problému, který je v běžné praxi nečekaně a silně zakořeněný.
Místo toho, aby se obrátili na lékaře, určovali si lidé si sami pomocí vyhledávače diagnózu. Regina Maria proto potřebovala dát na vědomí skvělou úroveň a odbornost svých služeb.
Ve spolupráci s Vice Media a McCann Worldgroup Romania nechala klinika novináře Mihaie Popescu podstoupit stejný písemný test, jaký píší medici, s tím rozdílem, že on sice nemá žádné medicínské zkušenosti, ale ať si k vezme k ruce Google, že si s tím určitě poradí, jak nejlépe dovede.
Nutno říci, že dopadl opravdu bídně (získal 36 bodů z 200). Regina Maria poté zpřístupnila test na svém webu a kdokoliv propadl (téměř všichni), obdržel Certifikát neúspěchu, který zároveň sloužil jako voucher na návštěvu jedné z klinik.
Tento malý, dobře mířený stunt navíc Regina Maria vylepšila cílenou Google reklamou ve chvíli, kdy lidé začali vyhledávat příznaky nejčastějších nemocí.
Máme dojem, že v tomto případě se jedná o jednu z nejlepších ukázek fungování názorného příkladu, což dokazuje skutečnost, že kampaň byla nejen chytrá, ale zároveň efektivní, jelikož lidé uplatnili 11 % poukazů na vyšetření a návštěvnost klinik stoupla díky kampani o 43,3 %. Tak značce na zdraví!
Proto značka oslovila kreativní agenturu FamousGrey a strhla na sebe pozornost tím, že otevřela problém, o němž většina lidí ani netušila, že existuje, a pak ho vyřešila, když uzavřela netradiční partnerství.
Projekt Volts By Volvo byl uveden jako cenově nejkonkurenceschopnější nabídka zelené energie do domácností, která je na trhu k dispozici, navíc od výrobce automobilů, tudíž si vlastníci hybridních a elektrických vozů mohou být jistí, že svá auta doma dobíjejí čistou energií.
Když odbočíme od čiré snahy výrobce aut přivydělat si jako provozovatel inženýrské sítě (nebo si na něj přinejmenším hrát – veškerou práci zde totiž zastal dodavatel zelené energie Eneco), jde o kampaň, která ukazuje, jak může dobrý insight (většina lidí netuší odkud pochází jejich elektřina nebo jak ekologicky udržitelná vlastně je), značně vyrovnat nerovný souboj.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz