Rok 2019 se chýlí k závěru a Contagious nemůže jinak, než pozvat vás ke shrnutí těch nejlepších kampaní uplynulých dvanácti měsíců
Tým editorů Contagious se věnuje hledání nejlepších reklam z celého světa.
Nepídíme se přitom po novinkách typu, která prazvláštní pojišťovna ukořistila projekt v hodnotě padesáti tisíc dolarů, ani nezkoumáme LinkedIn, abychom pak mohli nafukovat příběhy o agenturních náborech.
Pouze hledáme a analyzujeme ty nejlepší reklamy, ty nejlepší nápady.
Tucet kampaní smeteme ze stolu, než narazíme na jednu, o které uvažujeme, že ji zařadíme do naší databáze reklamní inteligence I/O. To jen pro představu, co znamená, vybrat 25 nejzdařilejších kampaní roku.
Následující kampaně jsme vyhodnotili jako ty nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka takové, jež nelze ignorovat, a vybrali jsme je z desítek tisíc případů, které nám během těch dvanácti měsíců přišly pod ruku.
Nejde o tradiční seznam amerických a britských trháků - vybrané kampaně pochází téměř ze všech koutů světa a zahrnují téměř všechna média: od pařížských plakátů, na které močí vaši mazlíčci, po úskočné kličky v honduraské pohostinnosti.
Tady je, bez jakéhokoliv pořadí, první část (z pěti) 25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019:
https://vimeo.com/341363035
Leroy Merlin našel nové využití pro existující iniciativu a připojil k němu komunitní prvek, tím se posunul na pozici značky, která za změnu nejen bojuje, ale zároveň ji ztělesňuje. Debaty o udržitelnosti se v roce 2019 šířily nejen mezi lidmi, ani značky nezůstaly pozadu. A Leroy Merlin jednoduchým a autentickým postavením ve své nové roli vyniká.
Integrovaná kampaň v hodnotě dvaceti milionů liber vznikla ve spolupráci s londýnskou agenturou Fold7 byl to velký risk. V touze změnit zákaznické vnímání ležáku, si totiž pohrávala s jedním z nejmilovanějších reklamních sloganů v historii britské reklamy. Ale vyšlo to a za odměnu si značka vysloužila ohromnou pozornost. Všichni, co se v oboru pyšní nějakým názorem, ho mají i na tuto kampaň. Rozhodně jedna z nejvíc Contagious kampaní.
Kampaň Hotelbnb nás zaujala jako nekonvenční strategie v konvenční kategorii, která zoufale potřebuje změnu. „Obávali jsme se, že to tak skončí,“ přiznal Alan Cruz, ředitel strategického plánování v Ogilvy Honduras, agentuře, která za aktivací stojí. „Věřili jsme ale, že až pokoje uvidí a zjistí, co všechno mají k dispozici za cenu, kterou zaplatili, prvotní šok se rozplyne.“ Měl pravdu: během prvních tří měsíců zaznamenal hotel více než 4.200 návštěv, což ke konci první čtvrtiny roku 2019 představovalo 32,5% nárůst rezervací.
Program využilo zhruba 2.300 lidí denně a Kraft, který udržuje dlouhodobá přátelství s charitativními organizacemi Rise Against Hunger a Feeding America bojujícími proti hladu, upevnil svou pověst americké značky, co zlepšuje rodinám životy. Apolitická iniciativa Kraft Now Pay Later se svezla na vlně zpravodajství o vládním shutdownu a získala přes 700 milionů mediálních impresí. Jedná se o zářný příklad toho, jak značky mohou vyjádřit postoj, aniž by odradily své zákazníků.
Při příležitosti uvedení značky v New Yorku předvedla agentura BBDO Auckland v kampani s názvem Every Dog Has Its Ad, že Puppo dělá produkty na míru a pro každého ze 100.729 psů ve městě vytvořila unikátní reklamu. Jednalo se o algoritmus čerpající z dat newyorského psího registru, kde lze zjistit věk, jméno, plemeno, správní jednotku a PSČ každého psa. Tyto detaily se poté aplikovaly do personalizované šablony a tištěné reklamy byly následně rozdistribuovány v domovských čtvrtích jednotlivých psů. Lidé se pak reklamě s QR kódem, který je přivedl na web Puppa, určené přímo jejich hafanovi pořádně divili.
Střet mezi mírou personalizace a ochranou soukromí v reklamě dál pokračuje a my upřímně netušíme, kde jednou vznikne finální hranice, přesto jsme si nemohli pomoct a tento příklad nás okouzlil.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz