News & Views

25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019: část první  /

Rok 2019 se chýlí k závěru a Contagious nemůže jinak, než pozvat vás ke shrnutí těch nejlepších kampaní uplynulých dvanácti měsíců

Tým editorů Contagious se věnuje hledání nejlepších reklam z celého světa.

Nepídíme se přitom po novinkách typu, která prazvláštní pojišťovna ukořistila projekt v hodnotě padesáti tisíc dolarů, ani nezkoumáme LinkedIn, abychom pak mohli nafukovat příběhy o agenturních náborech.

Pouze hledáme a analyzujeme ty nejlepší reklamy, ty nejlepší nápady. 

Tucet kampaní smeteme ze stolu, než narazíme na jednu, o které uvažujeme, že ji zařadíme do naší databáze reklamní inteligence I/O. To jen pro představu, co znamená, vybrat 25 nejzdařilejších kampaní roku.

Následující kampaně jsme vyhodnotili jako ty nejkreativnější, nejefektivnější nebo zkrátka takové, jež nelze ignorovat, a vybrali jsme je z desítek tisíc případů, které nám během těch dvanácti měsíců přišly pod ruku.

Nejde o tradiční seznam amerických a britských trháků - vybrané kampaně pochází téměř ze všech koutů světa a zahrnují téměř všechna média: od pařížských plakátů, na které močí vaši mazlíčci, po úskočné kličky v honduraské pohostinnosti.

Tady je, bez jakéhokoliv pořadí, první část (z pěti) 25 nejvíc Contagious kampaní roku 2019:

https://vimeo.com/341363035

Leroy Merlin, Lessons for Good /


Existuje slavné rčení, že kdo neumí, učí. Ale nejlepší lidé, od kterých se můžeme učit, jsou bezesporu ti, kteří něco tvoří a své zkušenosti předávají dál. Leroy Merlin, italská firma prodávající vše potřebné pro rekonstrukci domácností, je jedním z těchto příkladů. Pro zákazníky, kteří by rádi získali rozmanité kutilské schopnosti, pořádá značka v prodejnách napříč celou Itálií každoročně bezplatné lekce. V prosinci roku 2018 ale Leroy Merlin spolu s agenturou Publicis Italy tvůrčí dílny přesunul do skutečných, veřejných prostor, které opravdu vyžadovaly renovaci. Účastníci se tak naučili kutit a zároveň přispěli ke zlepšení prostředí místní komunity. Jednalo se například o přizpůsobení třídy handicapovaným studentům nebo rekonstrukci dětského oddělení v nemocnici.

Leroy Merlin našel nové využití pro existující iniciativu a připojil k němu komunitní prvek, tím se posunul na pozici značky, která za změnu nejen bojuje, ale zároveň ji ztělesňuje. Debaty o udržitelnosti se v roce 2019 šířily nejen mezi lidmi, ani značky nezůstaly pozadu. A Leroy Merlin jednoduchým a autentickým postavením ve své nové roli vyniká.


Carlsberg, Probably not the best beer in the world /


„Carlsberg chutná jako satanovy žluklé chcanky,“ napsal loni na Twitteru jeden nespokojený zákazník. To není něco, co by chtěla většina marketérů rozhlašovat, ale Carlsberg v rámci nové image tento a další kritické tweety letos v dubnu propagoval. Vznikla série videí, kde zaměstnanci Calsbergu předčítají zatracující tweety adresované jejich výrobku. Tímto způsobem značka hrdinně postavila kritice čelem a ještě předtím, než uvedla na trh nový typ piva Carlsberg Danish Pilsner, v rozporu se svým dlouhodobým sloganem („Pravděpodobně nejlepší pivo na světě“) přiznala, že její standardy polevily.  

Integrovaná kampaň v hodnotě dvaceti milionů liber vznikla ve spolupráci s londýnskou agenturou Fold7 byl to velký risk. V touze změnit zákaznické vnímání ležáku, si totiž pohrávala s jedním z nejmilovanějších reklamních sloganů v historii britské reklamy. Ale vyšlo to a za odměnu si značka vysloužila ohromnou pozornost. Všichni, co se v oboru pyšní nějakým názorem, ho mají i na tuto kampaň. Rozhodně jedna z nejvíc Contagious kampaní. 


Hotel Honduras Maya, Hotelbnb /


Od svého vzniku před více než deseti lety představuje Airbnb pro hotely po celém světě stále větší hrozbu, zejména když přijde na mileniály bažící po autenticitě. Za účelem získání „části svých zákazníků“ od Airbnb zpět se čtyřhvězdičkový hotel v Hondurasu rozhodl pro přístup „když je nezvítězíš, přidej se k nim“ a několik svých pokojů zrekonstruoval do podoby Airbnb nabídek a následně je nahrál do aplikace. Nic netušící hosté byli po příjezdu zaskočení ba dokonce rozhořčení. Hotel Honduras Maya si je ale získal skvělou péčí a vymoženostmi, které poskytuje pouze hotel – za cenu Airbnb. 

Kampaň Hotelbnb nás zaujala jako nekonvenční strategie v konvenční kategorii, která zoufale potřebuje změnu. „Obávali jsme se, že to tak skončí,“ přiznal Alan Cruz, ředitel strategického plánování v Ogilvy Honduras, agentuře, která za aktivací stojí. „Věřili jsme ale, že až pokoje uvidí a zjistí, co všechno mají k dispozici za cenu, kterou zaplatili, prvotní šok se rozplyne.“ Měl pravdu: během prvních tří měsíců zaznamenal hotel více než 4.200 návštěv, což ke konci první čtvrtiny roku 2019 představovalo 32,5% nárůst rezervací.


Kraft Heinz, Kraft Now Pay Later /


The Kraft Heinz Company, gigant FMCG, letos reagoval na vyhrocenou politickou situaci v USA iniciativou, s níž se mohli ztotožnit všichni. Během období bez výplat, které zapříčinilo měsíční přerušení činnosti americké vlády (government shutdown), nabídla značka ve spolupráci s agenturou Leo Burnett Chicago federálním pracovníkům ve Washingtonu DC bezplatné potraviny. Ti, kteří se v pop-upu Kraft ve Washingtonu prokázali vládním průkazem, obdrželi zdarma tašku s potravinami Kraft Heinz. Značka měla zároveň celostranovou reklamu v The Washington Post, kde k darování vybízela také jiné značky. Vše, co Kraft žádal zpět bylo, aby pracovníci později laskavost opětovali podporou charity.

Program využilo zhruba 2.300 lidí denně a Kraft, který udržuje dlouhodobá přátelství s charitativními organizacemi Rise Against Hunger a Feeding America bojujícími proti hladu,  upevnil svou pověst americké značky, co zlepšuje rodinám životy. Apolitická iniciativa Kraft Now Pay Later se svezla na vlně zpravodajství o vládním shutdownu a získala přes 700 milionů mediálních impresí. Jedná se o zářný příklad toho, jak značky mohou vyjádřit postoj, aniž by odradily své zákazníků.


Puppo, Every dog had its ad /


Díky své věrnosti, přátelství a poslušnosti si psi vysloužili titul nejlepších přátel člověka. A my našim chlupatým kamarádům jejich náklonnost oplácíme láskou, přístřeším a krmivem. Značka krmiva Puppo si na posledním zmiňovaném velmi zakládá a nabízí pro každého psa výživu na míru.

Při příležitosti uvedení značky v New Yorku předvedla agentura BBDO Auckland v kampani s názvem Every Dog Has Its Ad, že Puppo dělá produkty na míru a pro každého ze 100.729 psů ve městě vytvořila unikátní reklamu. Jednalo se o algoritmus čerpající z dat newyorského psího registru, kde lze zjistit věk, jméno, plemeno, správní jednotku a PSČ každého psa. Tyto detaily se poté aplikovaly do personalizované šablony a tištěné reklamy byly následně rozdistribuovány v domovských čtvrtích jednotlivých psů. Lidé se pak reklamě s QR kódem, který je přivedl na web Puppa, určené přímo jejich hafanovi pořádně divili.

Střet mezi mírou personalizace a ochranou soukromí v reklamě dál pokračuje a my upřímně netušíme, kde jednou vznikne finální hranice, přesto jsme si nemohli pomoct a tento příklad nás okouzlil. 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout