News & Views

3 závěry z hektického týdne na Web Summitu /

Kreativní ředitel R/GA EMEA, Andre Le Masurier, hovoří o tom, proč si z letošního Web Summitu odnesl víru v nadějnou budoucnost „smysluplné“ reklamy

Jako na všech konferencích – určité množství horkého vzduchu bylo i tady nevyhnutelné. A pokud vás čeká program tak rozsáhlý jako na Web Summit, můžete očekávat, že k než se dostanete k zrníčkům, které vás opravdu donutí přemýšlet, budete chvilku prosívat.

Popravdě, pravé kouzlo Web Summit spočívá v lidech, které svádí dohromady na jedno místo. Přitahuje totiž rozmanitou skupinu lidí: autory, umělce, vědce, podnikatele, celebrity, technology - zapálené lidi, kteří stojí v čele svého oboru a opravdu touží po tom něco změnit. Letos zaznamenala akce také doposavad nejvyšší účast žen – obdivuhodných 46,3 %. Ačkoliv toto číslo nepochybně podpořila dotace Women in Tech, působí přesto jako významný krok směrem k vyrovnanější genderové reprezentaci.

Nejlepší části akce byly ty bez přímo definovaného a ustanoveného „smyslu“, ale postupem času dostaly hmatatelnější formu – to přesně byl účel diskuze „Záměr k akci“, které jsem se zúčastnil. Pod záštitou OSN jsme zkoumali roli podniků, značek a agentur v rámci dosažení 17 cílů udržitelného rozvoje OSN a řešili jsme také, jak nadále podporovat hmatatelnou a realistickou spolupráci pro udržitelnější budoucnost.

Tady jsou tři závěry z hektického týdne na Web Summit, které jsem si odnesl:


Smysl a zisk spolu musí fungovat i v praxi, nejen teoreticky


Zatímco svět okolo nás hoří, Generace Z určuje směr a prostřednictvím svých peněženek kárá značky a firmy. Letošní summit dal jasně najevo, že se světová C-suite probudila a uvědomila si důležitost vizionářského, dlouhodobého budování značky a došlo jí také, že snižování výdajů a okamžité výsledky za to nestojí. Summit tuto skutečnost opravdu drsně připoměl a tak jsem slýchal soustavné rozhovory o nejlepších hmatatelných způsobech, jak zvýšit důraz na „smysluplnost“ a jak ji dostat na úroveň zisku a celou problematiku tak přesunout z teoretické roviny do praxe. 


Klíčem je spolupráce


Na základě posledního vývoje nikoho nepřekvapí, že mezi politikou a technologiemi panovaly silné neshody. Letošní ročník summitu ale působil jako nový začátek, jako by politici a technologičtí odborníci našli společnou řeč a započali konstruktivní dialog o tom, jak využít technologie v zájmu společenského blaha. Téměř se zdálo, jako by Big Tech nechal politiky popadnout dech, aby vše dohnali a pozitivně přispěli k budoucímu vývoji, kdy technologie legálně a bezpečně umožní opravdovou změnu.

(Pro víc informací o spolupráci v reklamě si přečtěte tento článek, který u nás před nedávnem vyšel)


Radujte se z malých vítězství


Žijeme v kultuře očerňování, kde nic není dost dobré. Je až příliš jednoduché kritizovat značky a jedince za malé krůčky, místo aby se zavázali se k obřím, rozmáchlým (a často nerealistickým) změnám. Ale i malé činy mají moc. Místo odsuzování firem, které ještě nedošly dost daleko, musíme jako průmysl celkově podporovat ty, které se ze všech sil snaží zlepšit, než abychom je zastrašili a dovedli k nečinnosti. 

Při tom všem je důležité mít na paměti, že se pohybujeme v oboru, který se zaměřuje zejména na zvýšení prodejů. Navzdory proměnlivým přístupům spotřebitelů, kteří požadují etičtější způsoby spotřeby a manažerů, kterým už nezáleží jen na výdělcích, se „smysluplnost“ a její přijetí v každodenním životě prodává těžko. Skutečnost, že se o tom neustále mluví se může někomu zdát vyčerpávající, mě to ale pouze utvrzuje v názoru, že se jedná o velkou změnu nikoliv o krátkodobý trend. 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout