Konkurenční sportovní značky sdílí svá tajemství k výrobě běžeckých bot s nízkou uhlíkovou stopou
Značky Adidas a Allbirds společně vytvořily běžeckou botu s uhlíkovou stopou 2,94 kg, což je nejméně v jejich historii.
Inovační inkubátor Adidas Futurecrafts spolupracoval s Allbirds na vylepšení materiálů, výrobních technik a balení výrobku s cílem zanechat za sebou co nejnižší uhlíkovou stopu. Značky sdílely patentované informace a digitálně spolupracovaly na všech krocích od vývoje až po dodání. Během jednoho roku vznikl Futurecraft.Footprint.
Cílem projektu je výroba sportovního oblečení s nulovou uhlíkovou stopou. Přestože na nule zatím nejsou, považují obě značky výsledný úspěch se stopou pod 3 kg za velký krok správným směrem. Zejména pak s ohledem na to, že průměrná uhlíková stopa jednoho páru vysoce funkčních běžeckých bot se pohybuje mezi 10 a 15 kg CO2e (ekvivalentu oxidu uhličitého).
Běžecké boty prošly stejným způsobem testování, jako ostatní sportovní boty Adidas - prošly nekompromisním schvalovacím procesem a dokázaly tak, že udržitelnost neznamená nižší výkon.
Svrchní materiál bot je vyroben ze 70 % z recyklovaného polyesteru a z 30 % z přírodního Tencelu, který se získává z celulózy. Podrážka byla inspirována mezipodešví Adidas Lightstrike, je ale vyrobena z materiálu založeného na cukrové třtině, kterému Allbirds říká SweetFoam. Futurecraft.Footprint budou dostupné pouze v bílém provedení, protože barvení vyžaduje zbytečnou přidanou energii. Nízká hmotnost bot snižuje uhlíkovou stopu jejich přepravy.
Futurecraft.Footprint byly představeny v livestreamu 12. května. Během něj projektoví manažeři obou značek popisovali proces vzniku bot. Z hlavních bodů procesu vznikl pětidílný seriál Made to Fit the Planet, který se věnuje jednotlivým fázím jako je konkurence vs. kooperace, umění snižování nároků nebo udržení nízké uhlíkové stopy a zároveň vysokého výkonu.
Sto náhodně vybraných členů programu Adidas Creators Club obdrží tento měsíc jeden pár pár prototypu těchto bot. Během následující sezóny podzim / zima bude dostupných dalších deset tisíc párů. Zatímco širší uvedení do prodeje připravují značky na jaro / léto 2022. Boty dostali také olmypijští sportovci před olympijskými hrami v Tokiu, 2022.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz