News & Views

Adidas a Allbirds vytvořily udržitelné tenisky  /

Konkurenční sportovní značky sdílí svá tajemství k výrobě běžeckých bot s nízkou uhlíkovou stopou 

Značky Adidas a Allbirds společně vytvořily běžeckou botu s uhlíkovou stopou 2,94 kg, což je nejméně v jejich historii.

Inovační inkubátor Adidas Futurecrafts spolupracoval s Allbirds na vylepšení materiálů, výrobních technik a balení výrobku s cílem zanechat za sebou co nejnižší uhlíkovou stopu. Značky sdílely patentované informace a digitálně spolupracovaly na všech krocích od vývoje až po dodání. Během jednoho roku vznikl Futurecraft.Footprint.

Cílem projektu je výroba sportovního oblečení s nulovou uhlíkovou stopou. Přestože na nule zatím nejsou, považují obě značky výsledný úspěch se stopou pod 3 kg za velký krok správným směrem. Zejména pak s ohledem na to, že průměrná uhlíková stopa jednoho páru vysoce funkčních běžeckých bot se pohybuje mezi 10 a 15 kg CO2e (ekvivalentu oxidu uhličitého).

Běžecké boty prošly stejným způsobem testování, jako ostatní sportovní boty Adidas - prošly nekompromisním schvalovacím procesem a dokázaly tak, že udržitelnost neznamená nižší výkon. 

Svrchní materiál bot je vyroben ze 70 % z recyklovaného polyesteru a z 30 % z přírodního Tencelu, který se získává z celulózy. Podrážka byla inspirována mezipodešví Adidas Lightstrike, je ale vyrobena z materiálu založeného na cukrové třtině, kterému Allbirds říká SweetFoam. Futurecraft.Footprint budou dostupné pouze v bílém provedení, protože barvení vyžaduje zbytečnou přidanou energii. Nízká hmotnost bot snižuje uhlíkovou stopu jejich přepravy.

Futurecraft.Footprint byly představeny v livestreamu 12. května. Během něj projektoví manažeři obou značek popisovali proces vzniku bot. Z hlavních bodů procesu vznikl pětidílný seriál Made to Fit the Planet, který se věnuje jednotlivým fázím jako je konkurence vs. kooperace, umění snižování nároků nebo udržení nízké uhlíkové stopy a zároveň vysokého výkonu.

Sto náhodně vybraných členů programu Adidas Creators Club obdrží tento měsíc jeden pár pár prototypu těchto bot. Během následující sezóny podzim / zima bude dostupných dalších deset tisíc párů. Zatímco širší uvedení do prodeje připravují značky na jaro / léto 2022. Boty dostali také olmypijští sportovci před olympijskými hrami v Tokiu, 2022.  

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Velký počin / Podle reportu Measuring Fashion z roku 2018 od environmentální konzultační firmy Quantis je 1,36 % světových emisí skleníkových plynů způsobeno obuvnickým průmyslem. Důvodem je, že výroba bot většinou vyžaduje fosilní paliva, petrochemické pěny a termoplasty. Konkrétně v případě běžeckých bot studie Material Systems Laboratory na MIT v roce 2013 odhalila, že výroba jednoho páru vysoce funkčních bot uvolní do atmosféry 13,6 kg oxidu uhličitého. Nízkouhlíkové boty Adidas a Allbirds jsou tedy ohromným úspěchem a je mnohem pravděpodobnější, že si lidé všimnou právě jich, než dalšího výrobku v řadě, který je „o trochu lepší pro planetu“. Zásadní je zde skutečnost, že lidem záleží na tom, aby výrobky, které nakupují, byly udržitelné. Podle studie od Getty Images z roku 2020 byli spotřebitelé zapálení pro udržitelnost ochotni zaplatit o 10 až 15 % vyšší cenu za produkt, který považovali za vyrobený pomocí udržitelných praktik a v souladu s jejich hodnotami. Síla spolupráce / PR hodnota situace, kdy spolu dvě konkurenční značky vzájemně sdílí výrobní tajemství pro dobro planety, vysvětluje, proč tento projekt vystupuje z řady jako nejen výrobní, ale i marketingový úspěch. Spolupráce Allbirds a Adidas je veřejnou demonstrací skutečnosti, že společnosti staví životní prostředí na první místo. Jak v tiskové zprávě řekl spoluzakladatel a co-CEO Allbirds, Tim Brown: „Věříme, že výzva na vyřešení klimatické krize je problém naší generace a jejího řešení nedosáhneme sami. Potřebujeme najít nové business modely, nové inovace a nové možnosti spolupráce. Naše partnerství s Adidas je toho příkladem.“   Spojením zkušeností obou značek zvýšilo pravděpodobnost na vznik průlomového produktu. Každá přinesla něco jedinečného. Adidas poskytl technologie pro výrobu výkonných bot, výrobní schopnosti a marketingový vliv. Zatímco Allbirds přispěl svou znalostí výpočtu uhlíkové stopy a zkušenostmi s přírodními materiály. Renomé udržitelnosti / Tento projekt dále umocňuje renomé udržitelnosti obou výrobců a zároveň jim dává nové, udržitelné techniky, aby mohli nadále usilovat o dosažení svých ambiciózních cílů.  Od založení v roce 1948 se Adidas rozrostl ve druhou největší sportovní značku světa. Její prodeje za rok 2020 dosahující hodnoty 19,8 miliard eur (23,92 miliard dolarů). Společnost uvádí, že během 70 let strávených přispíváním ke klimatické krizi věnovala 20 let odhodlanému boji za udržitelnost. Podle cílů Adidas značka do roku 2025 sníží svou uhlíkovou stopu o 15 %, do roku 2030 o 30 % a do roku 2050 dokáže svou uhlíkovou stopu neutralizovat. Rámcem, který značce pomáhá těchto cílů dosáhnout, je Three Loop Strategy. Závazek k ukončení produkce plastového odpadu prostřednictvím inovací a spolupráce. Contagious psala o tom, jak projekty jako je Futurecraft.Loop z roku 2019 (sportovní bota vyrobená ze 100 % recyklovatelných materiálů, které lze na konci jejího životního cyklu přetvořit na úplně nové výrobky) demonstrují odhodlání značky dosáhnout svého cíle. Ale Futurecraft.Footprint zachází ještě dál a pracuje se všemi aspekty Three Loop Strategy: recyklovatelnými materiály, cirkulárním designem a přírodními produkty.      Allbirds má narozdíl od Adidas udržitelnost zabudovanou do své značky od počátku. Jedná se o Certified B Corporation, která vznikla s cílem od základu změnit obuvnický průmysl využíváním přírodním materiálů. Firma však stále podniká kroky k tomu, aby dokázala, že udržitelnost je centrálním bodem podnikání. Značka nedávno spustila kalkulačku uhlíkové stopy (kterou využila i při výrobě Futurecraft.Footprint) a nyní ke každému ze svých produktů přidává informací o uhlíkové stopě vyprodukované jeho výrobou. Věrný svému přesvědčení, že boj proti klimatické změně závisí na spolupráci, dal Allbirds svou kalkulačku k dispozici celému módnímu průmyslu. Pro více informací o tom, jak Allbirds a další značky pomáhají výrobcům na cestě za ekologičtějšími volbami, se podívejte na náš Contagious Trend Cancelling Carbon.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout