News & Views

Adidas propaguje kopačky a nabízí náhradníky na WhatsApp /

Sportovní značka vytvořila na WhatsApp horkou linku, která amatérským fotbalovým týmům pomáhá na poslední chvíli sehnat náhradu za chybějící hráče 

Adidas uvedl nejnovější kolekci kopaček Predator. Kampaň postavil na výhodách, které kopačky hráčům poskytují.

Kampaň 100 % Unfair vytvořila agentura TBWA\Neboko, Netherlands. Cílem bylo představení nových kopaček Adidas Predator z názvem Predator 20 Mutator. V online videu značka upozorňuje na nové, inovativní prvky a zdůrazňuje nespravedlivou výhodu, kterou získávají všichni, pokud je obují.

Kampaň, jejímž ústředním bodem je online video, podpořila v Londýně aktivace na WhatsApp. Adidas zde s pomocí agentury Hill+Knowlton Strategies zřídil horkou linku Rent-a-Pred, na níž se mohly obrátit amatérské týmy, které potřebovaly náhradníka za hráče, který na poslední chvíli odřekl zápas. Náhradník se poté na zápas dostavil v nových kopačkách Predator 20 Mutator.

Podle reklamních sdělení je součástí kopaček takzvaný Demonskin, vrstva materiálu navržená tak pro lepší kontrolu míče a podporující falše (rotaci). Povrch s hroty pokrývající jak přední část boty tak boky je na stěžejních místech pro kontakt s míčem. V úvodním videu kampaně předvádí kopačky fotbalista Paul Pogba i legendární David Beckham, ukazují, jak povrch s hroty zlepšuje jejich schopnosti, zatímco ostatní si na tuto nespravedlnost stěžují.

Mezi další formáty kampaně propagující WhatsApp hotline patřila venkovní reklama před londýnskou vlajkovou prodejnou Adidas, obsah na partnerských kanálech, například The F2, Hashtag United, Fulham FC a PR podpora v médiích a zájmových komunitách.

Kampaň Rent-a-Pred trvala šest dní (od 4. do 9. února) a týmy se o přijetí své žádosti dozvěděly ráno před zápasem. Mezi náhradníky patřili nejlepší hráči z Londýna – britský fotbalový freestyle kolektiv F2 a členové Adidas rodiny, včetně anglické legendy Enioly Aluko. Aluko se dostavila na zápas šesti týmů nedělní ligy v londýnském Hoxtonu, dala pět gólů a zajistila ženskému týmu vítězství 7-6.  

Výsledky / Podle tiskové zprávy zaznamenaly týmy s náhradníky vítězství v 92 % všech zápasů, kterých se zúčastnili a nastříleli 92 branek. Záběr s fotbalistou Kaka vysílaly televize Sky News, Sky Sport News, ITV News a objevil se na více než šedesátce zpravodajských serverech. Na sociální sítích nasbíral během kampaně přes 5 milionů zhlédnutí.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Světlo v dark social / 12. února Facebook oznámil, že WhatsApp překročil hranici dvou miliard uživatelů, přestože před před dvěma lety měl pouze 1,5 miliardy. Navzdory přítomnosti reklam na druhých dvou platformách Facebooku, Facebooku (Messengeru) a Instagramu je WhatsApp (zatím) stále bez inzerce. Ačkoliv na WhatsApp není možné inzerovat, Adidas vytrval v odhodlání provést aktivaci právě tady a vnímal ji jako obrovskou část své lokálně cílené strategie. V roce 2017 Adidas Contagious řekl, že 70 % online doporučení značky probíhalo v prostředí dark sociál jako je WhatsApp (Brand spotlight značky Adidas si členové Contagious mohou přečíst tady). Termín „temné sociální sítě“ odkazuje na sociální platformy, na nichž značky nemohou najít zdroje uživatelů ani zde nemají prostor k inzerci. Adidas ale přesto vyzývá fanoušky, aby se  na těchto platformách přidávali do skupin s názvem Tango Squads, kde mají možnost dozvědět se o novinkách Adidas dřív, než všichni ostatní. To Adidas umožnilo vybudovat osobní vztah se spotřebiteli z celého světa. Kampaň Rent-a-Pred je dalším silným příkladem této strategie. Díky globálnímu dosahu existuje velká pravděpodobnost, že se WhatsApp stane jednou z platforem, kterou fotbalové týmy využijí ke koordinaci a plánování sportovních zápasů, místem pro výměnu zpráv o zraněních, rvačkách nebo kocovinách, kvůli nimž ze zápasu někdo na poslední chvíli odstoupí a kde se dají sehnat náhradníci z řad přátel. Adidas ve WhatsApp aktivaci pracuje  s existujícím chováním a zároveň nabízí řešení častého problém.   https://www.youtube.com/watch?v=K-490EzBS4s&feature=emb_title Loni se Contagious věnovala jiné kampani, která tvůrčím způsobem využila dark social a WhatsApp. Kampaň Heroes of the Night od pivovarnické značky Beck’s změnila soukromé chaty na WhatsApp na personalizované komiksy. Komiksy popisovaly večerní pařby a přáteli. Značka využila přes 300 ilustrovaných záběrů a deset unikátních postav, což vyústilo ve 12 miliard unikátních kombinací.  Fake it until you make it / Tato kampaň otevírá obzvlášť bohatý insight ze světa konkurenčních aktivit. Od videoher ke sportům, upozorňování na „nespravedlnost“ je v zásadě věcnou reakcí na veškeré dění, které nehraje vašemu týmu do karet, zejména, když prohrává. Adidas ke konceptu doplnil vtipný efekt, ale poskytnul i efektivní branding. Poukazováním na „nespravedlnost“ obouvání kopaček vyzdvihl kvality výrobku a jeho přitažlivost. Činy mluví za vše / Aktivace Rent-a-Pred zároveň chytře slouží jako produktová demonstrace pro potenciální zákazníky. Potenciál kopaček fotbalisté ocení spíše ve skutečném herním prostředí než v obchodě se sportovními potřebami. Může to být neobjektivní a snad i „nespravedlivé“ ukázat kopačky rovnou na hráčích s nadprůměrným talentem, nakonec to ale hraje do karet celkovému poselství kampaně Predator 20: není to spravedlivé, ale o to jde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout