News & Views

Adidas propojuje kopačky a kořist hráčů v mobilní hře /

Sportovní značka a Google Jacquard vybavily kopačky mikročipy, které odměňují aktivitu hráčů ve FIFA Mobile

Adidas Japan zveřejnil na Twitteru reklamní video, v němž skupina zahalených fotbalistů manipuluje s kopačkami Adidas. 

Upoutávky vyšly společně s oznámením nové GMR (od slova „gamer“) technologie značky: jde o štítek ukrytý ve vložkách kopaček Adidas. 

Spuštění prodeje podporuje Play Connected: spot ke kampani vznikl v Londýně ve spolupráci s Adam&eveDDB. Jde v něm o souboj dvou atletů Adidas, kteří se snaží posunout své týmy na vyšší úroveň a poukazují na soutěživý charakter nástroje .

Samotný mikročip vytvořilo oddělení Google zabývající se výrobou chytrých textilií. Jedná se o povýšení obyčejného předmětu – kopaček na novou úroveň díky doplnění digitální funkce.

Spojením technologie Jacquard a oblíbené hry FIFA Mobile (EA Sports) umožňuje GMR fotbalovým fanouškům spojit skutečný trénink s tréninkem digitálních fotbalových týmů na mobilním telefonu. Chytrý štítek v botě sbírá data z reálné hry a převádí je na digitální bonusy. 

Uživatelé si mohou stáhnout aplikaci Adidas GMR a plnit nejrůznější výzvy, například „Master Finisher“, který od hráčů vyžaduje vykopnutí 40 penalt během jednoho týdne. Pokud výzvu splní získají mince a dovednostní body ve hře FIFA Mobile.

Spotřebitelé se staženou aplikací, chytrým štítkem a FIFA Mobile dostávají skutečné týdenní fotbalové výzvy včetně výsledkových tabulek, kde měří své síly s dalšími uživateli GMR.

Štítek od Jacquard sleduje skutečné pokroky a konvertuje je na statistiky FIFA Mobile Ultimate Týmu. Podle webu Jacquard „Adidas GMR měří díky pokročilým algoritmům strojového učení kopy, jejich sílu, vzdálenosti a rychlost.“

Na konci spotu si jeden z fotbalistů sejme masku a odhalí svou totožnost, ve skutečnosti jde o hráče Juventusu Paula Dybala, čímž naznačí, že GMR obsahuje jeho mobilní kartu, která napovídá jeho přítomnosti ve hře.

Štítek stojí 35 dolarů a prodává se od 10. března. Balení obsahuje dvě karty: jeden chytrý mikročip pro dominantní nohu a druhý jako maketa pro dorovnání nohy druhé.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Do středu sítě / Jak už jsme si všimli dříve u dalších sportovních značek – gamifikace spolu s interakcí se značkou je skvělý tah na branku. Nejen kvůli sběru dat ale také ve smyslu budování věrnosti a udržování povědomí. Tady se Adidas spotřebitelům pravidelně připomíná díky týdenním výzvám. „Stálé návyky se aktivují vyhledáváním a zadáváním malých, počátečních úkolů a jejich případným plněním“ stojí v šestém principu přesvědčení Influence at Work. Přesně to dělá GMR a ještě přidává výhodu v podobě pocitu komunity díky soutěživému charakteru fotbalu.  To je pro značku dobrá zpráva, jelikož na základě výzkumu zákaznické věrnosti od Capgemini zákazníci, kteří se silně podílí na aktivitách značky, utrácí až dvakrát více než ti, kteří ne, a komunity pomáhají značkám dosáhnout až 5% růstu ročních zisků. Zacíleno na nerdy / Jak už název napovídá, s GMR se Adidas pokouší oslovit online hráče. Pro sportovní značku se to může zdát jako překvapivý krok. Už jsme ale viděli spoustu dalších dělat to samé. Na počátku roku jsme psali o švédské farmaceutické značce Apotek Hjärtat, která vyzvala hráče, aby měnili herní skiny (kterými lze měnit vizáž herních postav) za produkty na péči o pleť. Odhad vydaný od Statista uvádí, že do roku 2021 by měl herní trh překročit hodnotu 138 miliard dolarů. Když se na tím zamyslíme, dává to smysl. Každá značka – od sportovních po farmaceutické – se teď snaží urvat něco pro sebe.  Zdraví na prvním místě / Podle předpovědí GlobaData vykazoval „průmysl ‚nositelných‘ technologií v roce 2018 hodnotu bezmála 23 miliard dolarů a nadále stoupá složenou mírou růstu (CAGR) 19 % tak, aby do roku 2023 dosáhl 54 miliard dolarů.“ Růst podle reportu potáhnou především chytré hodinky a to kvůli úpadku popularity fitness trackerů. Nicméně pokles cen a zvyšující se výkonnost nositelných technologií spolu se stoupající potřebou spotřebitelů pečovat o své zdraví hrají GMR do karet. Studie z roku 2018 od firmy Alter Agents zabývající se výzkumnými insighty zjistila, že 60 % respondentů se při nákupech rozhoduje, zda se daný produkt hodí k jejich osobnosti a cítí se s ním dobře. V případě nové GMR technologie od Adidas jsou obě dvě podmínky splněny.  Co na to Google / Tuto technologii rozhodně nevidíme poprvé. Například společnost PlayerMaker vyrábí trackery do bot pro profesionální fotbalisty. Nejde ani o první případ využití technologie Google ve spolupráci s další značkou: společnost například spustila prodej Levi’s Trucker Jacket s technologií Jacquard v roce 2019.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout