Prodejce knih a elektroniky Fnac využívá algoritmus, který lidem zobrazuje reklamy na knihy a filmy, které neodpovídají jejich preferenčnímu profilu
Podle francouzského prodejce knih, hudby a elektroniky Fnac 80 % obsahu, který čteme, sledujeme a posloucháme, určují doporučující algoritmy.
V červnu 2022 spustila značka kampaň s cílem postavit tento trend na hlavu – rozhodla se lidem nabídnout úplný opak doporučení na základě historie jejich vyhledávání.
Kampaň Unrecommended by the Algorithm od agentury Publicis Conseil, Paris, doporučuje lidem knihy, CD a filmy v rozporu s jejich zájmy, jež plynou z jejich profilů na reklamních serverech.
Doporučení se uživatelům zobrazovala na digitálních bannerech na různě po webu a prostřednictvím twitterového botu, který odpovídal na některé tweety o oblíbených knihách, filmech nebo albech. Milovníci kultury měli přístup i na specializovanou microsite pro zisk anti-doporučení na míru.
Značka nechala zároveň vyrobit billboardy, které zdůrazňovaly důležitost zachování svobodné kultury, která rozšiřuje obzory.
Marco Venturelli, CEO/COO Publicis Conseil a CCO Publicis Groupe France v prohlášení uvedl: „Žijeme v období algoritmů. Nikdy nebylo tak důležité pěstovat nečekané, vyhledávat náhodu a uniknout z bubliny doporučení. Je to kulturní bitva a nakonec i bitva celého lidstva.“
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz