News & Views

Aplikace Duolingo využívá seriálu Emily in Paris a všem Emily nabídla členství zdarma /

Aplikace pro studium jazyků nabízí prémiové členství zdarma všem, co se jmenují Emily, stejně jako ústřední postava seriálu na Netflixu

Při příležitosti premiéry druhé série seriálu Emily in Paris nabídla aplikace pro studium jazyků Duolingo všem lidem, co se jmenují Emily, možnost zdarma využívat jeden měsíc prémiové členství.

Hlavní postavou Emily in Paris je mladá Američanka, která se přestěhuje do Paříže. Emily ztvárněná Lily Collins zažije prudký kulturní šok, když se kvůli chabé znalosti francouzštiny ocitá v řadě trapných situací.

Kampaň Calling All Emilys od pařížské agentury BETC vyzývá lidi, aby se učili francouzsky s pomocí Duolingo Plus a vyhnuli se osudu, který postihl hlavní postavu seriálu.

Promo video od Duolingo představuje šet Pařížanek jménem Emily, které lamentují nad tím, jak těžký mají život od doby, co seriál spatřil světlo světa. Podle těchto obyvatel Paříže se je nyní jméno „Emily“ synonymum mizerné znalosti francouzštiny. Proto Emily z celého světa vyzývají k záchraně dobré pověsti jejich jména tím, že se naučí francouzsky.

Nábor nových členů trval 48 hodin od 22. prosince, data světové premiéry druhé série seriálu, a přihlásit se mohli všichni, kteří se jmenují stejně jako hlavní postava. Duolingo akceptovalo i varianty jména jako Amelie, Emilie nebo Milly. Stávajícím uživatelům Duolinga jménem Emily pak prostřednictvím notifikace aplikace sama nabídla měsíc francouzštiny zdarma.

„Byl jsem nadšený z toho, jak Duolingo premiéru Emily in Paris tak otevřeně, zábavně a hravě využilo. Vždy je zábavnější, když značky interagují s kulturou a nesnaží se vám jen obyčejně prodat svůj produkt,“ uvedl v tiskové zprávě David Martin Angelus, kreativní ředitel v BETC.

Výsledky / Podle agentury nasbíralo promo přes dva miliony organických zhlédnutí a do Duolinga se ke studiu francouzštiny zaregistrovalo sedm tisíc Emily ze 121 zemí. Zatím jde pro Duolingo o nejúspěšnější akci. Také sama Lily Collins se do kampaně zapojila a sdílela ji na Instragramu a Twitteru.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Kulturní momenty / První sérii Emily in Paris podle Netflixu zhlédlo po premiéře 58 milionů domácností z celého světa. Premiéru druhé série seriálu lidé dychtivě očekávali. Proto se přímo nabízelo, aby ji správná značka využila a lehce tak zvýšila svůj engagement a získala větší mediální pozornost. Nicméně stát se součástí aktuálního kulturního fenoménu není žádná legrace. Spoluředitelka M&C Saatchi Sport & Entertainment Jodie Fullagar v rozhovoru pro The Drum uvedla: „Aby si značky udržely náskok před mainstreamovou kulturou, musí vniknout přímo do ní. Jedním z nejlepších způsobů, jak mohou být značky kulturně relevantní lidských životech, je hrát roli ve věcech, které mají lidé rádi. Když značky správným způsobem interagují se spotřebiteli prostřednictvím jejich vášní, mohou očekávat významné pozitivní efekty pro značku i byznys.“ Tady Duolingo našlo nejen vhodný kulturní moment, kterého správně využilo, ale tím, že vtipně nabídlo předplatné zdarma pro všechny Emily (což je mimochodem svěle zvolené jméno vzhledem k jeho popularitě v USA a Velké Británii), také dokázalo svou znalost jak seriálu, a reagovalo na první sérii.  Dalším příkladem skvělého spojení platformy na výuku jazyků a populárního seriálu je Babbel, který spolupracoval s Netflixem při příležitosti premiéry seriálu Narcos. Cílem kampaně bylo, aby se lidé díky Babbelu domluvili španělsky jako šéf drogového kartelu Pablo Escobar. Přizpůsobit se streamování / V prosinci 2021 věnovali lidé v USA 27,7 % času stráveného u televize streamingovým platformám jako je Netflix nebo Youtube, zatímco televizní vysílání získalo 26,1 % jejich času (kabelové televizi připadlo 37,3 %). V momentě, kdy streamingové platformy (jako Netflix) nevysílají reklamy, je to pro značky výzva. Kampaň Duolinga ukazuje, že značky stále mohou využívat popularitu podobných seriálů a streamingových platforem, aniž by samotné pořady musely sponzorovat nebo v jinak inzerovat například pomocí product placementu. Sledování trendů / 2021 Duolingo Language Report zmiňuje, že po více než dvou letech omezení kvůli Covidu-19 mají lidé menší zájem o výuku cizích jazyků za účelem cestování. Nyní, když už cestování nepředstavuje spolehlivou motivaci ke studiu nového jazyka, potřebovalo Duolingo přijít na nový způsob, jak zvednout zájem o jeho službu. Report zjistil, že populární zábava má silný vliv na trendy ve výuce jazyků – například během dvou týdnů po premiéře televizního seriálu Squid Game v roce 2021 aplikace zaznamenala 40% nárůst počtu zájemců o studium korejštiny. Podobně je v Brazílii nejrychleji rostoucím jazykem turečtina – pravděpodobně díky zájmu Brazilců o turecké telenovely. S pomocí tohoto insightu dokázalo Duolingo oslovit potenciální studenty francouzštiny novým, zábavným a překvapivým způsobem a zvýšilo počet lidí, kteří vyzkoušeli jeho službu.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout