News & Views

Artová streamovací platforma staví na popularitě špatných filmů /

Švédský Draken Film nabízí zlevněné předplatné a motivuje lidi, aby si rozšířili svůj filmový vkus

Draken Film platí ve Švédsku za lídra mezi artovými streamingovými službami. Platforma Göteborského filmového festivalu funguje na principu sledování videí na vyžádání (VoD). Draken chtěl motivovat diváky, aby si vybírali kvalitní filmy a přivést je ke své streamingové platformě. 

Proto ve spolupráci s gothenburskou agenturou Forsman & Bodenfors vytvořil Bad Movie Index (BMI): jde o analýzu množství lidí, kteří v reálném čase na pěti největších streamingových platformách všude po světě sledují špatné filmy. Od toho se následně odvíjela cena měsíčního streamování na Drakenu (obvykle 10 dolarů měsíčně) – čím víc lidí sledovalo filmy s nízkým hodnocením (podle hodnoceních dvou renomovaných webů poskytujících filmové statistiky), tím níž klesla měsíční cena předplatného Drakenu. 

Když například počet lidí sledujících nekvalitní filmy stoupne a index se pohybuje na nejnižší hodnotě, lidé mohou Draken odebírat za cenu 29 švédských korun (3,3 amerických dolarů) za měsíc. Když index ukazuje, že si lidé streamují vysoko hodnocené filmy, cena se může dostat až na 109 švédských korun (12,5 dolarů).

Index funguje na základě porovnávání filmových hodnocení s deseti nejstreamovanějšími filmy ve Švédsku. Aktuální výsledky jsou dostupné na BadMovieIndex.se a zobrazují se podobně jako burzovní indexy na finančních webech. „Samozřejmě, setkáme se s odlišnými názory, tak tomu při diskusích o filmu bývá,“ stojí na webu. „My v Draken Film věříme, že kvalitní filmy pochází z celého světa, rozvíjí váš vkus a ne vždy zapadají do rozsáhlé nabídky streamingových gigantů. Myslíme si, že obsah by měli vybírat lidé sami a ne algoritmy.“

Web kampaně nabízí i náhledy do nabídky Drakenu a jasně ukazuje, že filmotéka disponuje vyšším počtem filmů režírovaných ženami s větší geografickou diverzitou než u konkurenčních streamingových služeb. Návštěvníci indexu si se zde mohou rovnou zaregistrovat nebo vyzkoušet dva týdny zdarma.

„Tady v Draken Film  vybíráme filmy opatrně a srdcem, takové co divákovi nabídnou něco navíc a rozšíří mu povědomí o tom, co znamená kvalitní film,“ vyjádřila se v tiskové zprávě Mirja Wester, CEO Draken Film a Göteborského filmového festivalu. „Snížením cen v okamžiku, kdy klesne Bad Movie Index doufáme, že nás najde více lidí a nechá se naší nabídkou inspirovat.“

Contagious Insight

Osobnost značky / Ve světě streamingových služeb panuje silná konkurence a dominuje v něm několik málo favoritů – Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max and Apple TV. „Netflix je v dané oblasti stále považovaný za lídra. Cítíme však náladu na změnu,“ píše pro Vulture Josef Adalian. Ale pokud ani neprodáváte vlastní produkt, nýbrž obsah dalších stran, může být obtížné v tak silně saturovaném trhu vyniknout. Jak správně poukázat na tonalitu vašeho brandu, když jde především o výběr a rozmanitost žánrů? Draken Film postavil kampaň na kvalitních, vysoko hodnocených filmech a pozicoval se do role filmové autority a streamingové služby pro skutečné milovníky kinematografie. Kampaň přitom nepůsobí snobsky: hravý název „Bad Movie Index“ pomáhá oslovit filmové fanoušky, aniž by odradil méně znalé diváky. Dramatizace přínosů výrobku / BMI připomíná, co může Draken Film nabídnout a mainstreamové streamingové služby nikoliv: vysoce hodnocené, kvalitní filmy z nedostatečně reprezentovaných oblastí od málo vídaných režisérů a režisérek. Snížením ceny předplatného v souladu se streamováním nekvalitních filmů Draken ujišťuje existující i potenciální odběratele, že se patří mezi skutečné filmové fanoušky narozdíl od lidí, co si pouští „braky“. Jde o promo nabídku, která je zabalená jako mise s cílem pomoci lidem dostat se k novým filmům a rozšířit jejich vkus. Draken se tak pasoval do role zastánce a ochránce kvalitní kinematografie a vyzývá lidi, aby filmovému průmyslu pomohli tím, že se přihlásí k odběru jeho streamingové služby.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout