News & Views

B2B kampaň Spotify cílí na CMO personalizovanými písničkami /

Platforma na streamování hudby nechala vytvořit písničky o CMO, aby přilákala více investic do inzerce

Spotify Advertising nabízí marketérům přístup k více než 200 milionům uživatelů bezzplatné služby streamování hudby, kteří každý týden dlouhé hodiny využívají jeho platformu a generují tak obrovské množství osobních dat využitelných značkami k přesnému cílení na kulturní složky. Podle Spotify ale marketéři tyto příležitosti nevyužívají na maximum.

A tak Spotify v srpnu 2021 ve spolupráci s FCB New York vytvořilo A Song For Every CMO. Kampaň, která reklamním ředitelům prostřednictvím toho, co umí Spotify nejlépe – písní – ukázala, o co přichází.

Značka kontaktovala čtrnáct CMO značek včetně L’Oréal, Mastercardu a Samsungu a vytvořila pro ně personalizovanou píseň. Mezi CMO byli jak existující partneři Spotify, tak CMO značek, s nimiž Spotify dosud nespolupracovalo, ale vzhlíželo k nim.

Písničky obsahovaly texty o jejich životech a profesních úspěších a řídily se stylistickými tipy na základě jejich poslechových Spotify dat. Například Norman de Greve, SMO amerického řetězce drogerií CVS, obdržel klavírní baladu ve stylu 70. let s názvem „Beauty Mark” (pojmenované po iniciativě značky volající po transparentnosti kolem digitálních úprav snímků modelů a modelek).

Všechny písničky složil oceňovaný skladatel Watt White a měla také ladící přebal. Například obal osmdesátkové synthpopové písničky „Zena with a Z!” pro Zenu Arnold, CMO Kimberly-Clark, tvořila její fotka v křiklavě barevné větrovce.   

Spotify říká, že zapojilo CMOs do každého kroku celého procesu. V momentě, kdy byla písnička připravena, našel každý CMO ve svém kalendáři veřejnou pozvánku na pětiminutovou hudební schůzku, během níž slyšel výsledek.

Každý CMO obdržel pamětní platinovou desku s naskenovatelným kódem, který je přesměroval na jejich vlastní skladbu na Spotify.

Michael Aimette, jeden z kreativních ředitelů FCB New York, v prohlášení uvedl: „Vnímat audio ‚jen jako rádio‘ je velká chyba A Song For Every CMO se snaží marketérům ukázat, jak zábavná a efektivní dokáže tato platforma být a jak moc může být jejich marketingové sdělení uzpůsobené danému publiku a jak dokáže nově propojit hudbu s kreativitou.”

Výsledky / Podle agentury zaznamenal Spotify Advertising po kampani 75% meziroční růst, a poprvé dosáhl reklamního zisku v hodnotě jedné miliardy euro, což udělalo z roku 2021 pro Spotify Advertising ten zatím nejlepší vůbec. 


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Jen pro vás / Většina kampaní usiluje o co největší dosah. Nicméně tady zacílení kreativního úsilí na pouhých čtrnáct osob fungovalo pro potřeby Spotify nejlépe. Díky práci s vybranou skupinou CMO mohla značka demonstrovat své kulturní insighty do hloubky. A zároveň to pomohlo vyzdvihnout silnou stránku Spotify Advertising: schopnost precizně cílit. Spotify se v minulosti prokázalo jako velmi zběhlé v prezentaci posluchačských dat zábavnou formou tak, aby oslovilo diváky. Uživatelé platformy například každý prosinec horlivě očekávají své shrnutí „Spotify Wrapped”. Tento prvek uvedený v roce 2016 na konci každého roku prezentuje data o návycích každého z posluchačů na platformě, čímž vytváří něco osobního, co je velmi atraktivní pro sdílení. Už žádné nudné B2B / Cílem Spotify Advertising bylo navázat hlubší spojení se zaneprázdněnými kreativci, poděkovat stávajícím partnerům a navázat vztahy s novými. A přesně to se značce podařilo – vytvořila něco, co dokázalo překvapit a nadchnout. B2B reklama má reputaci jako méně kreativní než B2C. Jak letos na festivalu v Cannes řekl Paul Hirsch, předseda poroty a CCO agentury Doremus, když mluvil o průlomové kampani Sherwin-Williams Speaking in Color: „B2B jde mnoha způsoby často ve stopách B2C – ať jde o nápady nebo trendy.” Ale kdo říká, že B2B reklama musí být nudná? Tady Spotify vyniklo s kampaní, která pobavila. Díky personalizaci ji divák, pro kterého byla určena, mohl jen těžko přehlédnout. Iniciativa vznikla navíc ke sdílení na sociálních sítích, což kampani umožnilo rozšířit se od vlivných lidí do jejich stejně vlivných sítí. ​​​​​​​Rozdejte to / Vytvoření promyšleného, vysoce personalizovaného dárku pro (potenciální) klienty nejen poutá pozornost, ale zároveň to vyvolává reciproční zkreslení – pocit povinnosti opětovat laskavost. Tato taktika se v B2C marketingu široce využívá: je to logika stojící za dárky a vzorky zdarma. Není důvod, proč by v B2B prostoru nemohla být stejně silná. Podnikatelé jsou koneckonců taky jen lidé. Strategie kampaně připomíná Biography of Tomorrow od Google Cloud, která se snažila francouzské společnosti předsvědčit o výhodách jeho predikčních schopností dodáním personalizovaných biografií deseti předním ředitelům. V době, kdy vznikl tento článek, dva z těchto ředitelů uzavřeli dohody s Goodle Cloud, což je důkaz, že vytvoření trochy společenského tlaku, funguje. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout