Platforma na streamování hudby nechala vytvořit písničky o CMO, aby přilákala více investic do inzerce
Spotify Advertising nabízí marketérům přístup k více než 200 milionům uživatelů bezzplatné služby streamování hudby, kteří každý týden dlouhé hodiny využívají jeho platformu a generují tak obrovské množství osobních dat využitelných značkami k přesnému cílení na kulturní složky. Podle Spotify ale marketéři tyto příležitosti nevyužívají na maximum.
A tak Spotify v srpnu 2021 ve spolupráci s FCB New York vytvořilo A Song For Every CMO. Kampaň, která reklamním ředitelům prostřednictvím toho, co umí Spotify nejlépe – písní – ukázala, o co přichází.
Značka kontaktovala čtrnáct CMO značek včetně L’Oréal, Mastercardu a Samsungu a vytvořila pro ně personalizovanou píseň. Mezi CMO byli jak existující partneři Spotify, tak CMO značek, s nimiž Spotify dosud nespolupracovalo, ale vzhlíželo k nim.
Písničky obsahovaly texty o jejich životech a profesních úspěších a řídily se stylistickými tipy na základě jejich poslechových Spotify dat. Například Norman de Greve, SMO amerického řetězce drogerií CVS, obdržel klavírní baladu ve stylu 70. let s názvem „Beauty Mark” (pojmenované po iniciativě značky volající po transparentnosti kolem digitálních úprav snímků modelů a modelek).
Všechny písničky složil oceňovaný skladatel Watt White a měla také ladící přebal. Například obal osmdesátkové synthpopové písničky „Zena with a Z!” pro Zenu Arnold, CMO Kimberly-Clark, tvořila její fotka v křiklavě barevné větrovce.
Spotify říká, že zapojilo CMOs do každého kroku celého procesu. V momentě, kdy byla písnička připravena, našel každý CMO ve svém kalendáři veřejnou pozvánku na pětiminutovou hudební schůzku, během níž slyšel výsledek.
Každý CMO obdržel pamětní platinovou desku s naskenovatelným kódem, který je přesměroval na jejich vlastní skladbu na Spotify.
Michael Aimette, jeden z kreativních ředitelů FCB New York, v prohlášení uvedl: „Vnímat audio ‚jen jako rádio‘ je velká chyba A Song For Every CMO se snaží marketérům ukázat, jak zábavná a efektivní dokáže tato platforma být a jak moc může být jejich marketingové sdělení uzpůsobené danému publiku a jak dokáže nově propojit hudbu s kreativitou.”
Výsledky / Podle agentury zaznamenal Spotify Advertising po kampani 75% meziroční růst, a poprvé dosáhl reklamního zisku v hodnotě jedné miliardy euro, což udělalo z roku 2021 pro Spotify Advertising ten zatím nejlepší vůbec.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz