News & Views

Balenciaga představuje módní kolekci ve Fortnite /

Luxusní módní dům spouští několikaúrovňovou herní spolupráci 

Balenciaga se stala první luxusní módní značkou, která představila kolekci ve Fortnite. Od září 2021 si hráči mohou zakoupit digitální outfity inspirované skutečnými kousky Balenciaga ve virtuální verzi fyzického butiku Balenciaga a v Item Shopu hry. Skutečná kolekce Fortnite x Balenciaga bude k dostání také ve vybraných obchodech Balenciaga a na Balenciaga.com. Fanoušci, kteří si zakoupí skutečné oblečení zároveň odemknou outfity Balenciaga ve Fortnite.

Virtuální obchod lze vyhledat ve Stranger Times hubu ve Fortnite Creative, kde mohou hráči spolupracovat a stavět své vlastní hry Fortnite. Zatímco většinu merche (virtuálního i fyzického) je nutné zakoupit, některé předměty lze odemknout. Například tenisky Triple S Sneakers of Balenciaga si je možné vyzvednout ve Strange Times hubu. Hráči se zde také mohou setkávat s dalšími módně založenými spoluhráči, měnit své looky v kabinkách Changing Booths a přidávat Balenciaga Fit Outfits do svých inventářů. Hub byl k dispozici online od 21. září 10:00 (ET) do 28. září 10:00.

Postavy a outfity Balenciaga ve Fotnite značka využila kromě jiného i k vytvoření skutečných imerzivních 3D billboardů v Londýně (viz vide výše), New Yorku, Tokyu a Seoulu. Navíc ty samé reálné billboardy prošly digitální replikací a objevily se ve virtuálním obchodu v Balenciaga Kreativním Hubu.

Hra spustila také Fotografickou kampaň, která uživatelům umožnila vystavit snímky ve hře na billboardech Strange Times hubu. Hráči, kteří se chtějí zapojit, mohou sdílet své obrázky na Twitteru s hashtagy #Fortography a #StrangeTimes nebo se Strange Times post flairem na r/FortNiteBR.

„Naše partnerství s Epic ve skutečnosti nezačalo u Fortnite,“ uvedla v oficiálním prohlášení Demna Gvasalia, umělecká ředitelka Balenciaga. „Začalo naší první vlastní videohrou, Afterworlds, kterou jsme vytvořili s pomocí Unreal Engine v rámci představení kolekce na podzim 2021. Odtud nás dál inspirovala kreativita v komunitách Unreal a Fortnite. Další spolupráce mi dávala dokonalý smysl a proto jsme pro Fortnite vytvořili autentické modely Balenciaga a novou fyzickou módní kolekci Fortnite pro naše obchody.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Komplexní hraní / Epic Games, tvůrce Fornite, v květnu 2020 oznámil, že nasbíral neuvěřitelných 350 milionů registrovaných účtů a že hráči v dubnu 2020 strávili hraním 3,3 miliard hodin. Od prvního krůčku do virtuálních světů s Unreal Engine postaveném Afterworld: The Age of Tomorrow od Epic Games přijala Balenciaga nejnovější technologie za své způsobem, který je mezi luxusními módními značkami výjimečný. Nové partnerství s Fortnite potvrzuje, že módní dům jde daleko za hranice virtuálního světa. Spolupráce zachází za hranice herních skinů (kterými, soudě podle úspěchu skinů Fortnite Galaxy od Samsung z května 2019, také není rado pohrdat). Hub Strange Times umožňuje hráčům interagovat s módní značkou a replikuje tak fyzický zážitek jako imerzivní digitální zážitek a nový způsob, jak nakupovat. Fotografická výzva mezitím motivuje k tvorbě uživatelsky-generovaného obsahu a vyzdvihuje hráče. Prolínání virtuálních předmětů se skutečnými kusy oblečení kruh uzavírá, představuje Balenciagu jako zábavnou a kreativní a řadí Fortnite do lexikonu luxusní módy.   Tady to žije / Jak píšeme v našem trendu, videohry jsou nejlukrativnějším zábavním průmyslem na světě a klíčovým kanálem pro značky, které se chtějí spojit s těžko dostupnými mladšími spotřebiteli (18 - 34 let). Jak v prosinci minulého roku uvedla kreativní ředitelka Balenciaga, Demna Gvasalia : „Moderní zákazník hraje videohry. Je to důležitá základna zákazníků luxusních značek.“ Řada luxusních značek se tím řídí: Louis Vuitton se v roce 2019 spojil s League of Legends od Riot Games, Burberry navrhl skiny pro největší čínskou videohru, Gucci spolupracoval s hrami jako jsou Animal Crossing, Roblox nebo The Sims, zatímco Ralph Lauren se vrhá do sponzoringu e-sportu. Aktivace ve Fortnite zajišťuje, že Balenciaga bude o krok napřed.  Spojení s Fortnite značku rozhodně propojí s mladší cílovou skupinou (v roce 2018 bylo 62,7 % z tehdejších 250 milionů hráčů ve věku 18-24 let, uvádí Verto Analytics). Luxusní módní značky jsou možná mimo jejich cenový rozpočet, ale soudě podle toho, že podle online prodejce LendEDU utratil průměrný hráč za nákupy v rámci Fortnite 102 dolarů, existuje potřeba hráčů vyjadřovat se i ve virtuálních světech – a utrácet při tom peníze. Převlékání se a interakce s Balenciaga buduje emoční vazby ke značce, čímž její výrazný styl proniká do povědomí hráčů a tím se zvyšují její reálné prodeje. Stažení Fortnite / Bezplatná online hra je kulturní fenomén. Má přes 350 milionů aktivních hráčů měsíčně, což z ní dělá jednu z nejoblíbenějších her na světě. Zatímco v roce 2020 Epic Games vydělala neuvěřitelných 5,1 miliard dolarů, jde o pokles oproti 5,4 miliardám dolarů získaným v roce 2018. Ať už je to kulturní fenomén či nikoliv, její cesta se neobešla bez zádrhelů. V sprnu 2020 se hra dostala na blacklist v Apple App Store a nevypadá to, že by měla být v blízké době přivítána zpět. O odmítnutí Apple vrátit hru zpět na App Store napsal Tim Sweeney z Epic v září na Twitteru následující: „Apple lhal. Apple rok říkal světu, soudu i tisku, že Epic zařadí zpět na App Store, pokud odsouhladí, že bude hrát podle stejných pravidel, jako všichni ostatní. Epic vše splnil, ale Apple nyní nedrží slovo a znovu zneužívá svého monopolu a moci nad více než miliardou uživatelů.“ Je nemožné říct, kdo v této konkrétní přetahované, zvítězí, ale pro Epic Games nejde o zanedbatelnou ztrátu, vzhledem k tomu, že hra podle The Wall Street Journal od roku 2018 vedla v App Store k útratě 1,2 miliardy dolarů. Poslední inovace by ale měly držet Epic pevně na nohou, včetně této spolupráce s Balenciaga nebo například pořádání senzačních koncertů a neustálého zvyšování laťky s každou další kapitolou naznačuje, že si Fornite od Applu rozhodně zábavu zkazit nenechá.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout