News & Views

Banka Itaú zorganizovala soutěž o prominutí dluhů po rozchodu /

Itaú Banco ve valentýnské kampani slíbila Argentincům se zlomeným srdcem, že za ně splatí vysoké dluhy za dárky pro jejich ex

Itaú Banco (dceřinná společnost brazilské Itaú Unibanco) letos na Valentýna neoslavovala lásku, ale zorganizovala soutěž pro Argentince, kteří stále splácí dluhy za dárky pro své bývalé partnery.

V Argentině je běžné, že lidé kupují věci na splátky rozdělené do několika měsíců místo placení plné ceny. Podle dat argentinské výzkumné společnosti D’Alessio IROL platby na splátky využívá 77 % domácností v zemi. 

Itaú si uvědomila, že když lidé zaplatí za dárek pro partnera na splátky a jejich vztah mezitím skončí, mohou za dárek pro ex platit ještě mnoho měsíců poté a připomínka nevydařeného vztahu je neustále zatěžuje.

Na základě tohoto insightu vyzvala Itaú Banco své argentinské zákazníky, aby od 11. do 22. února na Instagramu sdíleli příběh, který se za dárkem pro jejich ex skrývá a aby se pokusili vysvětlit, jak vztah skončil. Značka vybrala tři nejlepší příspěvky, o nichž následně hlasovala veřejnost. Vítěz, kterému banka dluhy za dárky promine, byl vyhlášen 25. února.

Kampaň Ex Instalments vytvořila agentura Grey Argentina z Buenos Aires. Nápad propagovala pomocí čtyř spotů na Instagramu a Twiteru. Všechny reklamy měly podobu příběhu tragického rozchodu a dluhů, které po něm zůstaly. 

V jednom ze spotů například muž vypráví, jak jeho tehdejší přítelkyně spadla do bazénu a rozbil se jí telefon. On jí koupil nový na dvanáct měsíčních splátek. O týden později se s ním rozešla, protože se jejich vztah „vyvíjel příliš rychle“.

„Itaú Banco komunikuje konkrétní a stálou základní hodnotu: stará se o běžné, normální lidi a jejich každodenní finanční problémy,“ řekl Contagious Diego Medvedocky, prezident Grey Argentina. „Itaú Banco vám nevyléčí zlomené srdce po nevydařeném vztahu, ale může pomoci alespoň vaší rozbité peněžence a ze dne Sv. Valentýna umazat alespoň nějakou míru bolesti.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Strasti bankovního světa / Itaú Banco zde efektivně využívá humor a překonává konvence kategorie k vyvolání konverzací o značce. Pro finanční instituce je obtížné upoutat pozornost a vzrušujícím způsobem představit své služby. Kampaň Itaú Banco je přesto zábavná, svérázná a jasně odlišitelná. To je v porovnání s nudnými a žargonem přetékajícími reklamami, které jsou pro tento průmysl typické, vítaná změna. Nejde o první případ, kdy Itaú Banco využila humor, aby vynikla. Například k propagaci nové služby na WhatsAppu banka v roce 2021 vydala sérii drzých spotů, které se vysmívaly klišé online zpráv (příklady níže). https://www.youtube.com/watch?v=JVeYxkJDimQ Důvod k výběru tohoto tónu je jasný. Podle studie AdReaction od Kantaru je humor nejsilnější zvýrazňovač receptivity a zvyšuje odlišitelnost reklamy až o jedenáct bodů. Ale jak poznamenal Dom Boyd z Kantar UK: „Humor značce nepomáhá pouze vyniknout, zasáhne vás – a to se prodává.“ Šiřte lásku / Týden kolem svátku sv. Valentýna značky většinou využívají pro reklamy promo akcí a nabídek a je snadné domyslet si proč. National Retail Federation jen ve Spojených státech předpověděla, že letošní útraty související se sv. Valentýnem dosáhnou až 23,9 miliard dolarů. Pro značky, které operují v kategoriích, jako jsou cukrovinky, šperky nebo alkoholické nápoje je to zlatý důl. Ale pro společnost nabízející finanční služby neexistuje snadný způsob, jak svátku zamilovaných využít. Díky zaměření na finanční dopady nešťastné lásky našla Itaú Banco cestu, jak legitimně využít příležitost a získat značce pozornost v den, který je marketingovými vzkazy doslova protkaný. Oko za oko / Lákavá finanční motivace pro klienty zvyšuje v případě Itaú Banco pravděpodobnost, že na oplátku získá kvalitní user-generated content (UGC). Příběhy, které lidé kvůli kampani sdílí, jasně souvisí s financemi a značkou, pravděpodobně ale budou zajímavější, zábavnější a budou se lépe sdílet než běžné příspěvky banky na sociálních sítích.  

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout