News & Views

Barbie má novou globální kampaň, sází na empatii /

Výrobce hraček Mattel v nové kampani zdůrazňuje emoční a společenské přínosy hraní si s panenkami 

Značka panenek Barbie od Mattela spustila globální kampaň, v níž poukazuje na emoční přínos hraní si s panenkami.

Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou BBH Los Angeles a odstartovala 3. května minutovým spotem, ve kterém si kluci a holčičky různě hrají s panenkami Barbie v – např. jim čtou nebo je koupají. Reklama vysvětluje, jak mohou Barbie dětem pomoci rozvíjet empatii a štědrost.

Kampaň A Doll Can Help Change The World inspiroval nedávný výzkum Cardiff University probíhající pod vedením značky Barbie, který dokázal, že hraní si s panenkami umožňuje dětem rozvíjet schopnost zpracovávat sociální informace. Studie trvala 18 měsíců a monitorovala mozkovou aktivitu 33 dětí ve věku 4 – 8 let zatímco si hrály s panenkami a tablety.

Výsledky byly podle vedoucí výzkumu doktorky Sarah Gerson působivé. Uvedla: „skutečnost, že jsme během naší studie zaznamenali aktivitu sulcus temporalis superior dokázala, že hraní s panenkami dětem pomáhá procvičovat některé sociální dovednosti, které využijí v pozdějším životě a vzhledem k tomu, že role této oblasti mozku v podpoře empatie a zpracovávání sociálních informací se ukázala podobná na všech šesti kontinentech, jsou naše zjištění pravděpodobně nezávislá na konkrétní zemi nebo oblasti.“

Spot cílí na rodiče a obsahuje taktiky, které se využívají u hraček podporujících rozvoj zájmu o vědu, technologie, strojírenství a matematice (STEM) a také klade důraz na přínos pro vývoj dítěte. „Víme, že rodiče si automaticky nespojí hru s panenkami se stejnými přínosy pro vývoj, které by si tradičně asociují s konkurenčními STEM hračkami,“ prohlásila Lisa McKnight, senior viceprezidentka Mattel a globální ředitelka Barbie. „Chtěli jsme na tento výzkum poukázat a zároveň vyzdvihnout skutečnost, že Barbie inspiruje děti, aby se staly, kýmkoliv chtějí.“ 

Reklama se vysílala v televizi, na streamovacích platformách a kanálech sociálních sítí. Poběží po dobu jednoho roku a chystá se její překlad do dvanácti jazyků. Komunikace zahrnuje i spolupráci s Washington Post, Hulu, sponzoring US Billboard Music Awards a Barbie microsite, kde se děti mohou o empatii naučit ještě mnohem víc.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Panenka prochází vývojem / Na konci roku 2015 zaznamenala Barbie desátý kvartál s klesajícími prodeji po sobě. Panenka symbolizovala zničující standardy pro tvar ženského těla, kterým dívky ve společnosti čelí. Na značku se z mnoha stran snesla kritika za její heteronormativitu a nedostatek rozmanitosti. Ve snaze změnit tyto způsoby vnímání spustil Mattel sérii kampaní, které se zaměřovaly na zvyšování sebevědomí a inkluzi. Součástí byla změna tvaru těla Barbie. Kampaň Imagine the Possibilities se na konci roku 2015 stala zásadním zlomem v nové roli Barbie jako panenky, která pomáhá dívkám naplnit jejich potenciál. A výsledek? Mattel úspěšně transformoval Barbie na vhodný vzor 21. století. V reakci na změnu komunikace zaznamenal už během začátku roku 2016 ohromný růst. Zatímco některé konzervativnější státy byly k modernizaci Barbie méně empatické, nikdo nepochyboval, že průmysl s dětskými hračkami už směřoval k větší progresivitě. Hasbro v roce 2019 v Jižní Americe spustilo jednoduchou, ale milou reklamu, v níž si chlapci hráli s panenkami a vyzdvihovalo výhody, které to přináší. Mezi novějšími produkty Barbie se nachází řada panenek s různými handicapy, tělesnými omezeními nebo genderově neutrální modely. Nyní se reprezentace minorit v oblasti hraček posunula od příjemného nadstandardu k očekávané normě a za vydláždění této cesty můžeme děkovat právě Mattelu. Děsivá dohra / Nacházení způsobů, jak sdělit přínosy produktů, je problém, kterému značky čelí běžně. V minulosti jsme viděli značky, které zvolily netradiční způsoby předávání stejné myšlenky čerstvým, zajímavým způsoby. Mattel zde v novém světle představil myšlenku, že hraní si s panenkami Barbie má pozitivní vliv na zdraví dětí a zveřejnil ji v perfektní čas – v době, kdy jsou rodiče obzvlášť nervózní, jakou emoční dohru bude mít lockdown na jejich děti. A Doll Can Help Change the World je největší kampaní značky za posledních pět let. Mattel nezveřejnil konkrétní čísla, ale podle Kantaru zdvojnásobil v roce 2021 roční investice do reklamy Barbie a v roce 2020 investoval do reklam svých značek (mimo sociální sítě) 53 milionů dolarů. Prodeje Barbie během prvního kvartálu 2021 stouply o 87 % v porovnání s loňským rokem a tato kampaň jasně ukazuje snahu tento spád zachovat. Pro více informací si poslechněte, jak značka získala zpět svůj význam od senior viceprezidentky Mattel Lisy McKnight z londýnského eventu Most Contagious.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout