Výrobce hraček Mattel v nové kampani zdůrazňuje emoční a společenské přínosy hraní si s panenkami
Značka panenek Barbie od Mattela spustila globální kampaň, v níž poukazuje na emoční přínos hraní si s panenkami.
Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou BBH Los Angeles a odstartovala 3. května minutovým spotem, ve kterém si kluci a holčičky různě hrají s panenkami Barbie v – např. jim čtou nebo je koupají. Reklama vysvětluje, jak mohou Barbie dětem pomoci rozvíjet empatii a štědrost.

Kampaň A Doll Can Help Change The World inspiroval nedávný výzkum Cardiff University probíhající pod vedením značky Barbie, který dokázal, že hraní si s panenkami umožňuje dětem rozvíjet schopnost zpracovávat sociální informace. Studie trvala 18 měsíců a monitorovala mozkovou aktivitu 33 dětí ve věku 4 – 8 let zatímco si hrály s panenkami a tablety.
Výsledky byly podle vedoucí výzkumu doktorky Sarah Gerson působivé. Uvedla: „skutečnost, že jsme během naší studie zaznamenali aktivitu sulcus temporalis superior dokázala, že hraní s panenkami dětem pomáhá procvičovat některé sociální dovednosti, které využijí v pozdějším životě a vzhledem k tomu, že role této oblasti mozku v podpoře empatie a zpracovávání sociálních informací se ukázala podobná na všech šesti kontinentech, jsou naše zjištění pravděpodobně nezávislá na konkrétní zemi nebo oblasti.“

Spot cílí na rodiče a obsahuje taktiky, které se využívají u hraček podporujících rozvoj zájmu o vědu, technologie, strojírenství a matematice (STEM) a také klade důraz na přínos pro vývoj dítěte. „Víme, že rodiče si automaticky nespojí hru s panenkami se stejnými přínosy pro vývoj, které by si tradičně asociují s konkurenčními STEM hračkami,“ prohlásila Lisa McKnight, senior viceprezidentka Mattel a globální ředitelka Barbie. „Chtěli jsme na tento výzkum poukázat a zároveň vyzdvihnout skutečnost, že Barbie inspiruje děti, aby se staly, kýmkoliv chtějí.“
Reklama se vysílala v televizi, na streamovacích platformách a kanálech sociálních sítí. Poběží po dobu jednoho roku a chystá se její překlad do dvanácti jazyků. Komunikace zahrnuje i spolupráci s Washington Post, Hulu, sponzoring US Billboard Music Awards a Barbie microsite, kde se děti mohou o empatii naučit ještě mnohem víc.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zatímco některé konzervativnější státy byly k modernizaci Barbie méně empatické, nikdo nepochyboval, že průmysl s dětskými hračkami už směřoval k větší progresivitě. Hasbro v roce 2019 v Jižní Americe spustilo jednoduchou, ale milou reklamu, v níž si chlapci hráli s panenkami a vyzdvihovalo výhody, které to přináší. Mezi novějšími produkty Barbie se nachází řada panenek s různými handicapy, tělesnými omezeními nebo genderově neutrální modely. Nyní se reprezentace minorit v oblasti hraček posunula od příjemného nadstandardu k očekávané normě a za vydláždění této cesty můžeme děkovat právě Mattelu.
Děsivá dohra / Nacházení způsobů, jak sdělit přínosy produktů, je problém, kterému značky čelí běžně. V minulosti jsme viděli značky, které zvolily netradiční způsoby předávání stejné myšlenky čerstvým, zajímavým způsoby. Mattel zde v novém světle představil myšlenku, že hraní si s panenkami Barbie má pozitivní vliv na zdraví dětí a zveřejnil ji v perfektní čas – v době, kdy jsou rodiče obzvlášť nervózní, jakou emoční dohru bude mít lockdown na jejich děti.
A Doll Can Help Change the World je největší kampaní značky za posledních pět let. Mattel nezveřejnil konkrétní čísla, ale podle Kantaru zdvojnásobil v roce 2021 roční investice do reklamy Barbie a v roce 2020 investoval do reklam svých značek (mimo sociální sítě) 53 milionů dolarů. Prodeje Barbie během prvního kvartálu 2021 stouply o 87 % v porovnání s loňským rokem a tato kampaň jasně ukazuje snahu tento spád zachovat.
Pro více informací si poslechněte, jak značka získala zpět svůj význam od senior viceprezidentky Mattel Lisy McKnight z londýnského eventu Most Contagious.Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz