Největší světový výrobce těstovin seznamuje zákazníky s pasivním vařením a učí lidi šetřit peníze za energie
Obyvatelé Velké Británie hledají způsoby, jak ušetřit za plyn a elektřinu, jelikož se jim účty za energie během jednoho roku více než zdvojnásobily.
Ve spolupráci s milánskou agenturou Publicis Italy/Le Pub a fotomagazínem Toilet Paper se italská potravinářská značka Barilla rozhodla připomenout lidem málo známý, přitom léty prověřený způsob snižování spotřeby energie – pasivní vaření.
Při vaření těstovin vypadá zmíněná technika následovně: dvě minuty po ponoření suchých těstovin do vroucí vody se sporák vypne a těstoviny se nechají „dojít“ s přiklopenou pokličkou. Příprava jídla tímto způsobem trvá obvykle o několik minut déle než vaření na sporáku, ale spotřebuje se při ní o 80 % méně CO2 a sníží se spotřeba energie.
Jde v podstatě o popularizaci metody používané v 19. století. Barilla tento energeticky úsporný lifehack jen zmodernizovala a navíc vytvořila mobilní minutku The Passive Cooker – chytré zařízení, které se ovládá pomocí mobilního telefonu. Přístroj je vyroben z biologicky rozložitelného bioplastu a ekologických baterií a pokládá se na pokličku hrnce. Chytré zařízení přesně pohlídá, kdy se voda začne vařit a prostřednictvím speciální aplikace odešle do telefonu upozornění, kdy je čas sporák vypnout a následně kdy jsou těstoviny připravené k jídlu.
Pokud by vám to nestačilo, společnost Barilla tuto technologii zpřístupnila jako open-source. Prakticky kdokoliv si může díly minutky vytisknout na 3D tiskárně a sestavit je dohromady podle praktického návodu. K dispozici je i WhatsApp chatbot. Ten lidi provede celým procesem včetně zpráv, které napovídají, co a jak v danou chvíli udělat. Volně ke stažení je také přehled časů potřebných k pasivnímu vaření základních typů těstovin. „Čas potřebný k přípravě těstovin jsme studovali a testovali v rámci Barilla Akademie pro pasivní vaření,“ dočtete si na webu kampaně.
Niccolo Rigo, vedoucí oddělení strategie Publicis Italy/ Le Pub, v rozhovoru pro Contagious řekl: „Této metodě a jejímu potenciálnímu kolektivnímu dopadu jsme skutečně věřili, proto jsme se podívali na všechny možnosti, které nám digitální technologie mohou nabídnout. Chtěli jsme nejen přijít s novými informacemi – přáli jsme si, aby si lidé pasivní vaření skutečně osvojili. Open source Passive Cooker a Passive Cooking WhatsApp bot proto vnímáme jako jádro kampaně, která mění chování zákazníků“.
Výsledky / O pasivní kuchařce se podle agentury psalo ve více než dvou stovkách periodik po celém světě. Během prvních tří týdnů po spuštění dosáhla kampaň celkového dosahu přes jeden milion.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz