News & Views

Barilla vytvořila návod, jak vařit v době energetické krize /

Největší světový výrobce těstovin seznamuje zákazníky s pasivním vařením a učí lidi šetřit peníze za energie

Obyvatelé Velké Británie hledají způsoby, jak ušetřit za plyn a elektřinu, jelikož se jim účty za energie během jednoho roku více než zdvojnásobily.

Ve spolupráci s milánskou agenturou Publicis Italy/Le Pub a fotomagazínem Toilet Paper se italská potravinářská značka Barilla rozhodla připomenout lidem málo známý, přitom léty prověřený způsob snižování spotřeby energie –⁠ pasivní vaření.

Při vaření těstovin vypadá zmíněná technika následovně: dvě minuty po ponoření suchých těstovin do vroucí vody se sporák vypne a těstoviny se nechají „dojít“ s přiklopenou pokličkou. Příprava jídla tímto způsobem trvá obvykle o několik minut déle než vaření na sporáku, ale spotřebuje se při ní o 80 % méně CO2 a sníží se spotřeba energie.

Jde v podstatě o popularizaci metody používané v 19. století. Barilla tento energeticky úsporný lifehack jen zmodernizovala a navíc vytvořila mobilní minutku The Passive Cooker –⁠ chytré zařízení, které se ovládá pomocí mobilního telefonu. Přístroj je vyroben z biologicky rozložitelného bioplastu a ekologických baterií a pokládá se na pokličku hrnce. Chytré zařízení přesně pohlídá, kdy se voda začne vařit a prostřednictvím speciální aplikace odešle do telefonu upozornění, kdy je čas sporák vypnout a následně kdy jsou těstoviny připravené k jídlu.

Pokud by vám to nestačilo, společnost Barilla tuto technologii zpřístupnila jako open-source. Prakticky kdokoliv si může díly minutky vytisknout na 3D tiskárně a sestavit je dohromady podle praktického návodu. K dispozici je i WhatsApp chatbot. Ten lidi provede celým procesem včetně zpráv, které napovídají, co a jak v danou chvíli udělat. Volně ke stažení je také přehled časů potřebných k pasivnímu vaření základních typů těstovin. „Čas potřebný k přípravě těstovin jsme studovali a testovali v rámci Barilla Akademie pro pasivní vaření,“ dočtete si na webu kampaně.

Niccolo Rigo, vedoucí oddělení strategie Publicis Italy/ Le Pub, v rozhovoru pro Contagious řekl: „Této metodě a jejímu potenciálnímu kolektivnímu dopadu jsme skutečně věřili, proto jsme se podívali na všechny možnosti, které nám digitální technologie mohou nabídnout. Chtěli jsme nejen přijít s novými informacemi – přáli jsme si, aby si lidé pasivní vaření skutečně osvojili. Open source Passive Cooker a Passive Cooking WhatsApp bot proto vnímáme jako jádro kampaně, která mění chování zákazníků“.

Výsledky / O pasivní kuchařce se podle agentury psalo ve více než dvou stovkách periodik po celém světě. Během prvních tří týdnů po spuštění dosáhla kampaň celkového dosahu přes jeden milion.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Pomocná ruka / Krize životních nákladů donutila lidi při uchovávání a spotřebě potravin vážně riskovat. Agentura pro potravinové standardy (FSA) ve Velké Británii zjistila, že téměř třetina lidí v posledním měsíci konzumovala prošlé potraviny, protože si nemohla dovolit čerstvé. A přibližně dva z deseti lidí vypojili ledničku nebo mrazák kvůli snížení spotřeby energie. V této, pro spotřebitele tak náročné, době si Barilla položila otázku, jak může svým zákazníkům pomoci. A tak vznikla kampaň, která pomáhá šetřit peníze a energii milovníkům těstovin Barilla. Minimalizovat spotřebu energie při přípravě jídla znamená zaměřit se na spotřebitele. Tento přístup staví Barilla do pozice značky, která myslí na své zákazníky a snaží se být skutečně užitečná. Pasivní minutka navíc šla do distribuce jako open-source projekt. To znamená, že ačkoli je zařízení speciálně přizpůsobeno přípravě těstovin, nemusí mít jen jednostranné využití. To vše zvyšuje důvěryhodnost značky a podporuje odhodlání Barilla nabízet pomocnou ruku v době krize. Navíc se shoduje s jedním z Contagious přikázání: „Buď štědrý“. Pasivní odvolání / V poslední době jsme viděli několik kampaní, které se zabývaly krizí životních nákladů. Například nedávné snahy Islandu poskytovat bezúročné mikropůjčky, které mají lidem pomoci s financováním týdenní nákup. Barilla se zaměřuje na to, co umí nejlépe, na těstoviny. Překračuje hranice místa nákupu: Provází spotřebitele v prodejních místech a pak mu dělá společnost v kuchyni i během přípravy jídla. To je chytrý způsob, jak vybudovat to, co Byron Sharp nazývá mentální dostupnost v tak vysoce komoditizované kategorii. Když ve stejném prostoru působí mnoho značek, je velice důležité, připomínat značku lidem nejen před nákupem, ale i po něm. Roste tak pravděpodobnost, že nehledě na obrovskou nabídku sáhnou zákazníci v uličce supermarketu po vašem výrobku. Není to poprvé, co Barilla využila proces vaření těstovin ke znásobení připomenutí značky. V roce 2021 jsme psali o kampani Playlist Timer – osm hudebních playlistů sloužilo zároveň jako minutka pro přípravu těstovin. Pasivní minutka upozorňuje na další lákavou kreativní variantu propojení Barilly s kuchyní zákazníka. Prvotřídní doručení / Úsporný lifehack je ve své podstatě nápad hodný PR, zejména v době všeobecných ekonomických potíží. Barilla si to uvědomila a vymyslela zařízení jako praktickou a poutavou ukázku toho, jak snadné může být pasivní vaření. Ano, mohla letitý postup jen jen vysvětlit v nudné tiskové zprávě nebo videu, ale tím by si takovou pozornost rozhodně nezískala. Naproti tomu šikovný technický prvek udělal z pasivního vaření aktuální myšlenku, která působí pokrokově a lidé ji hravě přijmou. Nemá smysl mít dobrý nápad, kterého si nikdo nevšimne. Pro marketéry z toho plyne jednoduché ponaučení: Trik může být hodnota. Některé triky totiž mohou umocnit PR potenciál už tak relevantní myšlenky tím, že ji představí originálním a podmanivým způsobem.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout