News & Views

Benedict Evans: „AI bude jen software... pokud nás všechny nezabije“ /

Technický a mediální analytik Benedict Evans o „změně platformy“ umělé inteligence a o tom, proč generativní umělá inteligence dává lidem „nekonečné množství stážistů“

Nikdo neví, jak umělá inteligence nakonec změní způsob naší práce a života. Neměli byste věřit těm, co tvrdí, že to ví. Nicméně někteří lidé, ačkoliv je jich pravděpodobně mnohem méně, než by se mohlo na první dobrou zdát, alespoň chápou, čeho je tato technologie už dnes schopná. A ještě méně z těchto lidí má desítky let zkušeností s analýzou technologického a mediálního průmyslu, z nichž může čerpat, aby své dojmy uvedla na pravou míru a přišla s některými praktickými a zajímavými poznatky o umělé inteligenci.

Benedict Evans k těmto jedincům naprosto neoddiskutovatelně patří. Je to nezávislý analytik a bývalý partner ve společnosti Andreessen Horowitz, která se zabývá rizikovým kapitálem v Silicon Valley. Díky svému newsletteru, který odebírá přes 175 tisíc odběratelů, si vytvořil pověst jednoho z nejfundovanějších a nejakurátnějších technologických komentátorů.

Evans každoročně zveřejňuje prezentaci, která vysvětluje, co se děje v oblasti technologií a jakým směrem se ubírají. Jeho poslední prezentace se jmenuje „AI a všechno ostatní“. Těsně po Novém roce jsme si s Evansem popovídali přes Zoom, abychom se dozvěděli, jaký je jeho pohled na nejnovější technologické inovace.

Jakou předchozí technologii vám AI připomíná z hlediska tempa vývoje a zavádění a máte už nějakou vizi o její pravděpodobné trajektorii?

Vypadá to na posun platformy. V technologickém průmyslu dochází k posunu platforem zhruba každých 10 až 15 let. Přešli jsme od PC k webu a pak jsme přešli od webu k chytrým telefonům. A nyní přecházíme na generativní umělou inteligenci.

Chvíli potrvá, než přijdete na to, jak z úžasného dema udělat produkt.

Benedict Evans, Analyst

Souběžně s tím jsme před 20 lety přijali open source a před 10 lety strojové učení. S jejich příchodem vždy probíhaly dva nebo tři procesy. Existuje proces, kdy se snažíme přijít na to, co to vlastně je, jak to správně chápat, k čemu je to užitečné, jak se to vstřebává a jak se to mění v „něco, co tu bylo vždycky“.

Existuje také proces, kdy se zavedené firmy snaží z nové věci udělat funkci. Mezitím ale lidé zakládají startupy, které aspekty zavedených firem podvracejí. Lidé pak mohou přijít na věci, které by se starým řešením vůbec nebyly možné. Když se zamyslíte nad mobilními zařízeními, začnete tím, že vezmete svůj desktopový web a tak trochu ho „rozmáčknete“ do aplikace. Pak ale získáte i věci, které můžete dělat, jen když máte fotoaparát a GPS. Abychom si to ilustrovali – nejdříve máte Addison Lee, webovou stránku na rezervaci taxíků, v druhém kroku už se bavíme o Uberu.

V jaké fázi této křivky nebo procesu se právě nacházíme?

 

Chcete si přečíst celý článek? Najdete ho TADY


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout