Zemědělská korporace propaguje čerstvé ovoce a zeleninu pomocí inovativních billboardů potištěných inkoustem s obsahem vitamínů
Mezinárodní společnost Dole Sunshine Company, která pěstuje a prodává čerstvé a konzervované ovoce a zeleninu, zahájila třetí fázi kampaně Malnutrition Labels.
V únoru 2021 Dole spolupracovala s agenturami David, Madrid a David, Miami, aby na podvýživu v USA upozornila prostřednictvím výrazné outdoorové kampaně.
Tvůrci kampaně Malnutrition Labels zobrazili pomocí obřích projekcí na budovách v New Yorku, Los Angeles a Baltimoru fakta o potravinové chudobě v USA. Informace zpracovali do podoby výživových údajů, které najdeme na obalech potravin. Každá projekce obsahovala fakta upozorňující na problémy, jako je obezita, potravinová nejistota a podvýživa, například „1,7 milionu úmrtí po celém světě způsobuje nízká konzumace ovoce a zeleniny“.
V září 2021 slavila Dole Sunshine Company Měsíc boje proti hladu a pokračovala další fází kampaně, kterou připravila newyorská agentura Lanfranco & Cordova (L&C). Kampaň s názvem The Malnutrition Labels: Food Waste měla lidi přimět k tomu, aby potravinami přestali plýtvat. Dole nalepila štítky Malnutrition Labels na odpadkové koše a recyklační bedny, stejně jako na odpadkové koše a nákladní auta na odvoz odpadu po celém New Yorku.
Každá nálepka obsahovala šokující fakta o plýtvání potravinami a hladu v USA. Jedna etiketa například prozrazovala, že „3,9 milionu tun potravin v New Yorku skončí každoročně v koši, přestože 12,8 % obyvatel New Yorku čelí nedostatku potravin“.
V říjnu 2022 spolupracovala společnost Dole s londýnskou agenturou St Luke's a vznikla třetí iterace kampaně pro Velkou Británii. Aktivace The Malnutrition Labels: Nutritional Ink upozornila, že Spojené království konzumuje větší množství nezdravých potravin než kterákoli jiná země v Evropě.
Kreativci opět využili formát štítků s nutričními informacemi, tentokrát se ale zaměřili na fakta o nutričně chudých jídlech z fast-foodů. Stejně jako v předchozích dvou kampaních se i v OOH kreativě objevil netradiční prvek. St Luke's se spojila se zážitkovým designovým a kreativním studiem Bompas & Parr v Londýně, která potiskla venkovní plakáty barvou vyrobenou ze skutečného ovocného odpadu.
Specialisté z Bombas & Parr experimentovali s ovocnou směsí, která obsahovala mimo jiné grapefruity, borůvky, hrozny, ananasy, pomeranče, švestky nebo jablka. Zkoušeli různé barvy a kombinace, aby vytvořili inkousty, se kterými bylo možné tisknout. Plakáty pak strategicky rozmístili po Londýně na místa, kde lidé jedí nezdravá jídla, například u prodejních automatů nebo stánků s pouličním občerstvením.
Plakáty zdůrazňují nízkou výživovou hodnotu oblíbených potravin. Například: „Každé slovo na tomto plakátu obsahuje více vitamínu A a C než čokoládové tyčinky z automatu. Inkoust, který jsme na jejich tisk použili, je z grapefruitů a borůvek“ nebo „Slova, která čtete, obsahují více vitamínu A a C než kuřecí nugety. Inkoust, kterým jsou vytištěna, je z pomerančů a červených hroznů“.
Série plakátů byla časově omezená, protože pochopitelně měly datum „spotřeby“. OOH kampaň podpořilo krátké video, zachycující proces tisku textů pomocí ovocných barev. Součástí kampaně je i partnerství s charitativní sítí Fair Share, která si klade za cíl zmírnit potravinovou chudobu a snížit plýtvání potravinami ve Velké Británii.
„Není to jen jednorázová senzace,“ řekl ECD společnosti St Luke's Richard Denney v rozhovoru pro Contagious. „Jde o dlouhodobou snahu a také o vzdělávání – o pochopení dopadu špatné výživy na naše zdraví. Značky musí hrát svou roli aktivně. Od prvního dne nad námi visela otázka „Co s tím uděláme?“ jako součást briefu, který jsme od Dole dostali. Kdyby naše projekty neobsahovaly skutečné činy, nemělo by smysl je sdílet.“
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz