News & Views

Billboardy Dole Sunshine Company jsou výživnější než kuřecí nugetky /

Zemědělská korporace propaguje čerstvé ovoce a zeleninu pomocí inovativních billboardů potištěných inkoustem s obsahem vitamínů

Mezinárodní společnost Dole Sunshine Company, která pěstuje a prodává čerstvé a konzervované ovoce a zeleninu, zahájila třetí fázi kampaně Malnutrition Labels.

V únoru 2021 Dole spolupracovala s agenturami David, Madrid a David, Miami, aby na podvýživu v USA upozornila prostřednictvím výrazné outdoorové kampaně.

Tvůrci kampaně Malnutrition Labels zobrazili pomocí obřích projekcí na budovách v New Yorku, Los Angeles a Baltimoru fakta o potravinové chudobě v USA. Informace zpracovali do podoby výživových údajů, které najdeme na obalech potravin. Každá projekce obsahovala fakta upozorňující na problémy, jako je obezita, potravinová nejistota a podvýživa, například „1,7 milionu úmrtí po celém světě způsobuje nízká konzumace ovoce a zeleniny“.

V září 2021 slavila Dole Sunshine Company Měsíc boje proti hladu a pokračovala další fází kampaně, kterou připravila newyorská agentura Lanfranco & Cordova (L&C). Kampaň s názvem The Malnutrition Labels: Food Waste měla lidi přimět k tomu, aby potravinami přestali plýtvat. Dole nalepila štítky Malnutrition Labels na odpadkové koše a recyklační bedny, stejně jako na odpadkové koše a nákladní auta na odvoz odpadu po celém New Yorku.

Každá nálepka obsahovala šokující fakta o plýtvání potravinami a hladu v USA. Jedna etiketa například prozrazovala, že „3,9 milionu tun potravin v New Yorku skončí každoročně v koši, přestože 12,8 % obyvatel New Yorku čelí nedostatku potravin“.

V říjnu 2022 spolupracovala společnost Dole s londýnskou agenturou St Luke's a vznikla třetí iterace kampaně pro Velkou Británii. Aktivace The Malnutrition Labels: Nutritional Ink upozornila, že Spojené království konzumuje větší množství nezdravých potravin než kterákoli jiná země v Evropě.

Kreativci opět využili formát štítků s nutričními informacemi, tentokrát se ale zaměřili na fakta o nutričně chudých jídlech z fast-foodů. Stejně jako v předchozích dvou kampaních se i v OOH kreativě objevil netradiční prvek. St Luke's se spojila se zážitkovým designovým a kreativním studiem Bompas & Parr v Londýně, která potiskla venkovní plakáty barvou vyrobenou ze skutečného ovocného odpadu.

Specialisté z Bombas & Parr experimentovali s ovocnou směsí, která obsahovala mimo jiné grapefruity, borůvky, hrozny, ananasy, pomeranče, švestky nebo jablka. Zkoušeli různé barvy a kombinace, aby vytvořili inkousty, se kterými bylo možné tisknout. Plakáty pak strategicky rozmístili po Londýně na místa, kde lidé jedí nezdravá jídla, například u prodejních automatů nebo stánků s pouličním občerstvením.

Plakáty zdůrazňují nízkou výživovou hodnotu oblíbených potravin. Například: „Každé slovo na tomto plakátu obsahuje více vitamínu A a C než čokoládové tyčinky z automatu. Inkoust, který jsme na jejich tisk použili, je z grapefruitů a borůvek“ nebo „Slova, která čtete, obsahují více vitamínu A a C než kuřecí nugety. Inkoust, kterým jsou vytištěna, je z pomerančů a červených hroznů“.

Série plakátů byla časově omezená, protože pochopitelně měly datum „spotřeby“. OOH kampaň podpořilo krátké video, zachycující proces tisku textů pomocí ovocných barev. Součástí kampaně je i partnerství s charitativní sítí Fair Share, která si klade za cíl zmírnit potravinovou chudobu a snížit plýtvání potravinami ve Velké Británii.

„Není to jen jednorázová senzace,“ řekl ECD společnosti St Luke's Richard Denney v rozhovoru pro Contagious. „Jde o dlouhodobou snahu a také o vzdělávání – o pochopení  dopadu špatné výživy na naše zdraví. Značky musí hrát svou roli aktivně. Od prvního dne nad námi visela otázka „Co s tím uděláme?“ jako součást briefu, který jsme od Dole dostali. Kdyby naše projekty neobsahovaly skutečné činy, nemělo by smysl je sdílet.“

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Klíčová je důslednost / Přestože se jedná o třetí iteraci myšlenky Malnutrition Labels, Nutritional Ink není žádným opakováním; navazuje sice na americké verze kampaně, ale přináší něco nového a orientuje se na jiné publikum. Velkoplošné projekce agentury David, Miami a Madrid využívaly faktor šoku, L&C New York použila guerillovou taktiku v podobě štítků na odpadkových koších a popelnicích. St Luke's nakonec vnesla do konceptu vlastní inovativní nápad: Využila vědecká data o potravinách, aby důsledně prosadila své sdělení. Tyto tři kampaně velmi dobře ukazují, jak stavět na silném positioningu – cíli Dole přispět do roku 2025 ke správné výživě 1 miliardy lidí – a zůstat při tom v kurzu. Tón hlasu / Jak uvedl v rozhovoru s Contagious Richard Denney, ECD St Luke's, většina lidí si při slově „podvýživa“ představí chudobu a hladovění. Aktuální kampaň ale toto slovo ukazuje v jiném světle a připomíná, že podvýživa znamená nedostatek zdravé stravy a živin, což je ve Velké Británii běžný problém. Plakáty jsou sice takticky umístěné na místech, kde lidé snadno přijdou ke konzumaci nezdravých věcí, tón reklamy je ale spíš vzdělávací než zahanbující. „Při upozorňování na problémy je důležité zachovat lidský přístup,“ vysvětluje Ranjit Jathanna, vedoucí globální komunikace v Dole. „Bohužel nemůžete za to, že salát z quinoy stojí 15 dolarů, zatímco nezdravé jídlo je mnohem levnější a dáte za něj pravděpodobně třetinu uvedené částky.“ “Human” neboli „lidský“ je jedním ze čtyř H, která definují tón hlasu značky Dole: lidský, plný naděje (hopeful), upřímný (honest) a vstřícný (helpful). Plakáty Nutritional Ink lidi nezostuzují, poskytují jim fakta, aby nejdříve měli co nejvíce informací a pak se mohli rozhodnout. Vyzbrojení fakty / Pokud vydáváte prohlášení o zdraví a výživě – nebo o prospěšnosti a účinnosti jakéhokoli produktu – je důležité vycházet z faktů. V tomto případě vynaložila St Luke's velké úsilí, aby zajistila přesnost jednotlivých tvrzení. Spolupracovala s potravinářskými vědci, aby nutriční informace odpovídaly skutečnosti, vytvořila vizuálně působivé plakáty a vymyslela barvu na bázi ovoce, která se hodí na sítotisk. Samotné texty jsou jasné, stručné a bez emocí, což plakátům dodává na působivosti.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout