News & Views

Blond Ambice /

Jak společnost Mattel změnila svou ikonickou panenku Barbie s ohledem na potřeby 21. století.

Nejslavnější panenka na světě nutně potřebovala změnu. Ačkoli Barbie pořád přinášela společnosti Mattel roční tržby přesahující 1 miliardu dolarů, začínala u nové generace rodičů ztrácet půvab. Výrobce hraček se proto rozhodl ukázat, že je panenka stále aktuální. Vsadil na zdůraznění postavení ženy ve společnosti a komunikaci rozmanitosti. Nakonec se mu povedlo dokázat, že Barbie není jen hezká hračka.

Barbara Millicent Robertsová měla původně být dívka z plakátu pro posílení postavení žen. “Barbie” spatřila světlo světa poprvé v roce 1959. Od té doby byla 29 centimetrů vysoká panenka lékařka i rocková hvězda, pilotka i policistka. Celkem vystřídala přes 180 různých zaměstnání a nejednou překonala očekávání veřejnosti. Například v roce 1965 cestovala do vesmíru, čtyři roky předtím, než Neil Armstrong vstoupil na Měsíc. Nebo v roce 1992 poprvé kandidovala na prezidentku, tedy ještě předtím, než se Hillary Clintonová stala dámou, natož aby byla na volebním lístku jako kandidátka.

Celý článek si stáhněte zde.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout