Brazilský pivovar využil kreativní účes, aby udržel svou vazbu k fotbalu a posílil ji, přestože se jeho pivo dočkalo vykázání ze stadionů
Pivo a brazilský fotbal mají komplikovanou historii. Prodej alkoholu na stadionech je už několik let zakázaný ve snaze zamezit násilnostem. Další zákon navíc letos zakázal pivním značkám sponzoring na dresech hráčů. Značka Brahma od AB InBev patří k největším sponzorům brazilského fotbalu a tak potřebovala najít nový způsob, jak se zapojit do hry a přitom komunikovat dvě klíčové charakteristiky výrobku: jemnost a pěnu.
Mezi slavnými hráči fotbalu existuje tradice nevšedních účesů, které inspirují další fotbalisty a fanoušky, aby je napodobovali. Vzpomeňte si na Davida Beckama a jeho kohout s copánky nebo Ronaldinha a čelenky. Brahma se opřela o tento aspekt fotbalové kultury a spojila se s agenturou Africa São Paulo a vytvořila svůj vlastní účes: Foamy Haircut.
Sestřih Foamy Haircut vymyslel proslulý brazilský holič Ariel Franc a připomíná sklenici plnou Brahmy: zlatá tekutina ve spod, bílá pěna nahoře. Kampaň odstartovala 10. července 2021, když hrál obránce São Paulo FC Reinaldo Manoel da Silva (známý jako Reinaldo) zápas mezi Sao Paulo FC a Bahiou a svou asistencí přispěl Lizierovi k vítěznému gólu. Reinaldo se objevil s Foamy Haircut a následující den Brahma zveřejnila spot, jak look vznikal.
Sestřih si následně pořídila i řada dalších brazilských fotbalistů (například Thiago Silva a Jorginho z FC Chelsea během vítězství v UEFA), znalců a fanoušků. „Jemnost Brahmy překonává hranice piva a stoupá hráčům do hlavy,“ řekla v tiskové zprávě marketingová ředitelka Brahmy Marina Raats. „Účesy fotbalistů a fotbalistek jsou kromě spousty dalších věcí ve fotbalu ikonické. Z mnoha sportovců se stanou idoly a lidé je rozpoznávají nejen díky tomu, co předvádí na hřišti, ale i pro jejich vzhled. Proto jsme se netradičně rozhodli vytvořit sestřih, který ovlivní módu aktuální dekády. To vše, abychom lidem přinesli jemnost Brahmy novým způsobem.“
Výsledky / Podle agentury dosáhl Foamy Haircut roční cíl pro zmínky a engagement značky do dvou týdnů od zveřejnění, vygeneroval 264 288 zmínek, z nichž 91 % bylo organických.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz