News & Views

Brahma učesala Reinalda a obešla zákaz piva na fotbalu /

Brazilský pivovar využil kreativní účes, aby udržel svou vazbu k fotbalu a posílil ji, přestože se jeho pivo dočkalo vykázání ze stadionů

Pivo a brazilský fotbal mají komplikovanou historii. Prodej alkoholu na stadionech je už několik let zakázaný ve snaze zamezit násilnostem. Další zákon navíc letos zakázal pivním značkám sponzoring na dresech hráčů. Značka Brahma od AB InBev patří k největším sponzorům brazilského fotbalu a tak potřebovala najít nový způsob, jak se zapojit do hry a přitom komunikovat dvě klíčové charakteristiky výrobku: jemnost a pěnu. 

Mezi slavnými hráči fotbalu existuje tradice nevšedních účesů, které inspirují další fotbalisty a fanoušky, aby je napodobovali. Vzpomeňte si na Davida Beckama a jeho kohout s copánky nebo Ronaldinha a čelenky. Brahma se opřela o tento aspekt fotbalové kultury a spojila se s agenturou Africa São Paulo a vytvořila svůj vlastní účes: Foamy Haircut. 

Sestřih Foamy Haircut vymyslel proslulý brazilský holič Ariel Franc a připomíná sklenici plnou Brahmy: zlatá tekutina ve spod, bílá pěna nahoře. Kampaň odstartovala 10. července 2021, když hrál obránce São Paulo FC Reinaldo Manoel da Silva (známý jako Reinaldo) zápas mezi Sao Paulo FC a Bahiou a svou asistencí přispěl Lizierovi k vítěznému gólu. Reinaldo se objevil s Foamy Haircut a následující den Brahma zveřejnila spot, jak look vznikal.

Sestřih si následně pořídila i řada dalších brazilských fotbalistů (například Thiago Silva a Jorginho z FC Chelsea během vítězství v UEFA), znalců a fanoušků. „Jemnost Brahmy překonává hranice piva a stoupá hráčům do hlavy,“ řekla v tiskové zprávě marketingová ředitelka Brahmy Marina Raats. „Účesy fotbalistů a fotbalistek jsou kromě spousty dalších věcí ve fotbalu ikonické. Z mnoha sportovců se stanou idoly a lidé je rozpoznávají nejen díky tomu, co předvádí na hřišti, ale i pro jejich vzhled. Proto jsme se netradičně rozhodli vytvořit sestřih, který ovlivní módu aktuální dekády. To vše, abychom lidem přinesli jemnost Brahmy novým způsobem.“ 

Výsledky / Podle agentury dosáhl Foamy Haircut roční cíl pro zmínky a engagement značky do dvou týdnů od zveřejnění, vygeneroval 264 288 zmínek, z nichž 91 % bylo organických.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Blafuj jako Beckham / Se změnou přístupu ke zdraví a přísnějšími regulacemi ve sportu muselo mnoho značek čelit podobným výzvám, jako Brahma. Například když v 90. letech došlo k omezení sponzoringu Formule 1 ze strany tabákového průmyslu, našly značky tabákových výrobků způsob, jak pravidla obejít navržením „log pro dark globální trh“ – jde o typ brandingu, který využívá rozpoznatelné prvky značky (například červená a bílá u Marlboro), ale neobsahoval její název. Brahma využívá podobný princip, název přestal připadat v úvahu a sponzoring na dresech byl vyloučený. Značka ale přesto využila spojení s brazilským fotbalem a pověst největšího sponzora tohoto sportu v zemi a našla odlehčený a kreativní způsob, jak se nenechat vystrnadit z konverzace a fotbalového prostředí. Jestli Foamy Haircut skutečně odráží jemnost sklenice Brahmy je věc druhá – ačkoliv ve videu s případovou studií brazilský fotbalista odkazuje na něco, co značka do angličtiny překládá jako „Brahmoothness“.    To je gól / Fotbal je mnohem víc než 90 minut hry na hřišti – fanouškovská kultura, znalectví a kulturní relevance fotbalu přesahují sportovní hranice. V Brazílii, samozvaném domově fotbalu, který je ude součástí národní identity, tohle platí obzvlášť. Více než 16 tisíc Brazilců hraje fotbal profesionálně po celém světě a v Brazílii existuje přes 776 profesionálních fotbalových klubů. Na první pohled je pivem inspirovaný sestřih ze strany značky zábavný stunt a pro ostatní značky může sloužit jen jako minimální poučení. Když ale Brahma vzdala hold tradici unikátních účesů fotbalistů a využila kulturní zájem, který je obklopuje ukázala, jak dobře fotbalové kultuře rozumí. Tím, že hráče nechala nosit její charakteristické atributy na hlavě a přestala je do nich podle pravidel oblékat, zaujala Brahma pozornost svého publika tak, jak by pomocí standardního sponzoringu dresů nejspíš nedosáhla. S touto kampaní Brahma ukázala kulturní zběhlost a porozumění publiku i fanouškovské kultuře, jež fotbal obklopuje. Brahma vytvořila organické povědomí o značce a posílila své vlastní spojení s brazilským fotbalem, aniž by při tom musela utrácet na sponzoring dresů.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout