News & Views

Brazilská vysílací služba láká piráty na falešný stream fotbalového zápasu /

Služba DirecTV Go se postavila do cesty fanouškům využívajícím ilegální streamingovou stránku díky nafingovanému zápasu. Počet trialů předplatného stoupl o 43 %

DirecTV Go se rozhodl na svou platformu přilákat perspektivní diváky absurdním ztvárněním slabých stránek sledovaní zápasů Ligy mistrů na pofiderních online odkazech. Značka se zaměřila na brazilský trh a dala si za cíl konvertovat odhadem 33 milionů lidí, kteří v zemi pravidelně sledují pirátské streamy.

Na Brazilce hledající bezplatný stream zápasu Champions League, v němž se v březnu 2021 utkaly Manchester United a Atlético Madrid, mezi výsledky Google vyhledávání nastražili sponzorovaný link, který sliboval přesně to, co hledali. Ale po kliknutí na odkaz viděli fanoušci komickou, nízkonákladovou verzi zápasu, zdánlivě z paralelního vesmíru.

Z hodinu a půl trvající vysílání navržené tak, aby se netrénovanému oku zdálo stejné jako originál, je bližším zkoumání poznat, že ve skutečnosti jde o napodobeninou. Fanoušci, kteří se těšili na zápas dvou evropských velikánů, místo toho sledují zinscenovaný zápas Mão Chester United a Atlético de Mandrituba. Místo souboje legend jako jsou Ronaldo a Suarez se diváci ocitají tváří v tvář levným napodobeninám jménem Rolando a Suado (což v portugalštině znamená „zpocený“) a vše je okořeněno nezapomenutelně vášnivými komentátory, přísným rozhodčím a nadšenými fanoušky.  

V průběhu falešného zápasu byli diváci pravidelně vyzýváni k prokliknutí na DirecTV Go, kde našli přístup ke skutečnému přenosu Champions League, který si mohli pustit v rámci sedmidenního trialu zdarma.

Kreativní stunt vymyslela agentura Mirum, Curitiba, Brazil. V komentáři pro Contagious agentura nastínila, jak se snažila narušit širší pirátský ekosystém v zemi, kde ilegální streamování zapustilo pevné kořeny. Filipe Matiazi, kreativní ředitel v Mirum, uvedl: „Osvětové kampaně na dané téma se vyskytují jen vzácně a často s sebou nesou negativní sdělení o kriminalizaci s téměř nulovým účinkem.“ Výsledkem je dychtivost týmu k zaujetí odlišného přístupu v oslovování cílového publika a rozhodnutí představit DirecTV Go jako dostupnou variantu bez rizika v porovnání s minovým polem nekvalitního ilegálního streamingu. 

Výsledky / Agentura uvádí, že aktivace vedla k 300% nárůstu engagementu s reklamou ve vyhledávání v porovnání s uplynulými Champions League kampaněmi. Tento úspěch se výrazně projevil také v konverzi a vedl k působivému 43% nárůstu počtu využitých trialů platformy.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight /

Přilákat piráty / Jedná se o ukázkový příklad značky, která využila kontext k oslovení cílových zákazníků v pro uživatele naprosto stěžejním okamžiku. Zatímco taktiku lákání na „bezplatný streaming“ jsme už viděli, v tomto případě značka zašla o krok dál a vytvořila vlastní unikátní obsah. Nejen, že to umocňuje sdělení, ale vytváří to také něco poutavého, co mohou lidé sdílet a mluvit o tom spolu. S širokým mediálním pokrytím a generováním významného společenského zájmu kampaň rozhodně dokázala zaujmout kreativní představivost cílového publika. Ještě něco lepšího / Zatímco někdo by se mohl zdráhat postavit fanouškům, kteří zoufale hledají stream zdarma, do cesty překážku. Toto konkrétní kreativní provedení je dostatečně drzé na to, aby neutralizovalo veškerý negativní dopad. Lidé, kteří narazí na toto vysílání, s velkou pravděpodobností ocení chytré a vtipné detaily. V Contagious Commandments píšeme o tom, jak důležité je, aby se značky chovaly užitečně, byly relevantní a zábavné. Ideální samozřejmě je, pokud splníte všechny kategorie naráz. Zde vidíme, jak poskytovatel obsahu oslovil potenciální zákazníky ve chvíli, kdy to nejvíce potřebovali (relevance), dobře je u toho pobaví (zábava) a následně je navede ke službě, která jim poskytne dramaticky lepší divácký zážitek (užitečné).   Odběratelé v záloze / Nabízení ukázek, vzorků a trial období zdarma je vyzkoušenou a prověřenou metodou efektivního zvyšování prodeje. Princip reciprocity šířený kapacitami jako je Robert Cialdini vysvětluje, jak mohou značky využít tuto psychologickou zvláštnost a rychle tak získat lidi na svou stranu. Vzhledem k tomu, že Netflix momentálně uvažuje o ukončení možnosti sdílení hesel mezi domácnostmi, je pravděpodobné, že zájem o prémiové streamingové služby v blízké budoucnosti výrazně vzroste. Díky této iniciativně se DirecTV Go představil jako streamingová alternativa, která potenciálním divákům umí nabídnout atraktivní sportovní balíček.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout