News & Views

Budování brandu a hulení: první příklady konopného marketingu /

Plíživá legalizace udělala ve Spojených státech z marihuany jedno z nejrychleji rostoucích hospodářských odvětví. Marketéři tak vstupují na nové území.

Zatímco se Emily Paxhia, spoluzakladatelka a výkonná partnerka společnosti Poseidon Management, zabývající se investicemi v oblasti konopí, domnívá, že pěstování marihuany je „zemědělství jako každé jiné“ stejně jako vinařství, pivovarnictví nebo pěstování kávy, autor Seth Godin namítá, že obchodníci s trávou pravděpodobně nenajdou příliš štěstí v pouhém následování dřívějších branží, obchodujících s neřestí.

Propagaci alkoholu se v USA po skončení prohibice dařilo, říká, jenže tehdy nastala zlatá éra masového marketingu: tisku, rozhlasu a televize.

V současnosti je dominantním médiem internet a na internetu není masa. Je to masivní mikro médium. Východisko vidí Godin v tom, že se značky, obchodující s marihuanou, budou muset přizpůsobit poměrům svého segmentu, vytvářet přímo zacílené marketingové kampaně směrem ke specifickému publiku a vyvarovat se vyhlídek na globální slávu.

Toto je také potřeba brát v potaz, samozřejmě kromě přísnějších zákonů, jež se týkají propagace alkoholu, tabákových výrobků a dalších látek vyvolávajících závislost, a dalších tabu, která marihuanu stále obklopují.

Například MadMen, největší konopná lékárna v Kalifornii, byla už natolik vyčerpaná z faktu, že média neustále odmítala její snahy o nákup mediálního prostoru, že se dohodla s Paper Magazine a začala čtvrtletně vydávat publikaci nazvanou Ember, která se pokouší ukázat kulturu obklopující marihuanu, čímž chce toto odvětví zbavit stigmatizace.

Ve zkratce: Marketéři zabývající se propagací konopí musí být nápadití. Ale jelikož se nakonec vše vyřeší, následují příklady marihuanových spoluprací, marketingu a reklam, které nás zaujaly.

1. Tokyo Smoke / How Will You Spend 10/17 /


Značka Tokyo Smoke obešla reklamní pravidla pro trh s marihuanou ještě před tím, než v Kanadě legalizovali rekreační užívání drogy. V kampani se soustředila na datum legalizace (17. října 2018), kdy nový zákon vstoupil v platnost, spíše než na užívání drogy samotné. Spot přetéká eufemismem, na webu jsou meditační průvodci, jež slibují uvolnění během deseti minut a sedmnácti sekund, nebo recepty na domácí koupele se seznamem ingrediencí v ceně deseti dolarů a sedmnácti centů. Kampaň vytvořila agentura Common Good v Torontu.

2. The Lord Jones / Standard International Partnership /


The Lord Jones, prodejce jedlých potravin s kanabidiolem (CBD), se spojil s hotelovou skupinou Standard International, které pro minibary v pěti hotelích dodává želé, čokoládové bonbony a karamely s marihuanou. Tato spolupráce znamená vůbec první případ, kdy značka hotelů legálně nabízí k prodeji marihuanu. A protože CBD prokazatelně poskytuje úlevu od bolesti, úzkosti a deprese, poukazují tím hotely na kvalitu svých wellness služeb pro hosty a současně se zasazují o změnu k pozitivnímu vnímání konopí.

3. MedMen / Forget Stoner / Stoner

Kalifornská výdejna léků MedMen a její kampaň Forget Stoner rozbila stereotypy ohledně kuřáků marihuany. Plakáty se objevily okolo silnic v LA a přitom zobrazovaly lidi ze všech prostředí ve společnosti (dokonce i policisty) jako příznivce marihuany. Kampaň vznikla v malém in-house týmu a ve veřejném prostoru se poprvé objevila 20. dubna, v den, který je spojený s hulením trávy.

4. Humboldt Legends / Track and Trace /

Humboldt Legends je skupina tradičních pěstitelů marihuany ze severních oblastí Kalifornie. „Legendy“ využívaly služeb švýcarské společnosti SICPA Security LLC, která se specializuje na zjišťování totožnosti a bezpečnost, aby sledovaly originální produkty marihuanové farmy, jak jsou po jednotlivých malých dávkách prodávány po Spojených státech. Vytvořily razítka s QR kódy, které zobrazovaly produktové informace, včetně data sklizně, intenzity, obsahu THC a CBD, a díky tomu zajistily transparentnost cenové nabídky pro své zákazníky.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout