News & Views

Budweiser využil Champions League a uspořádal na Googlu guerillovou kampaň /

Guerilla kampaň Budweiseru využívá vyhledávání Google spolu s Google Maps a klade důraz na provázání piva s Champions League

Budweiser zrecykloval formát úspěšné kampaně Tagwords z roku 2018, aby zdůraznil, jak úzce souvisí s fotbalem. To vše během soutěže Uefa Champions League 2020.

Značka spadající do vlastnictví AB InBev opět oslovila agenturu Africa São Paulo a vytvořily spolu kampaň Tagwords Google Maps.

Prostřednictvím billboardů a dalších médií ve městech, kde se konaly zápasy Champions League, Budweiser požádal lidi, aby na Googlu vyhledávali hesla jako „nečekaná tisková konference pohár“ nebo „oslavy Španělsko šatna 2010“. 

Pokud tyto fráze do Googlu zadali, výsledky hledání je dovedly ke snímkům slavných fotbalistů, kteří oslavují své úspěchy s pivem Budweiser, což jasně posiluje jeho pozici jako „piva, které podporuje sport“.

Budweiser zároveň využil Google Maps a najal si akreditované uživatele platformy. Značka požádala Místní průvodce, aby označili svou polohu na fotografiích ze stadionů hostících zápasy Champions League, na kterých drží plakát kampaně. Recenze od akreditovaných uživatelů a vysoká hodnocení místních přirozeně udělaly z fotografií úvodní obrázky zobrazované v Google Maps, které se objevují, když lidé hledají popis cesty ke stadionu, kde se koná zápas Champions League.

Vyhledávání Tagwords Budweiser propagoval i na pivních táccích, plakátech a tričkách, které rozdával v místech, kde probíhá vysílání přenosů zápasů a nakoupil také reklamní prostor v tištěných médiích.

Stejný formát kampaně už Budweiser využil k propagaci spojení se slavnými brazilskými hudebníky (a později s baseballem v USA). Tady si můžete přečíst náš rozhovor s agenturou Africa o původní kampani, která v roce 2018 získala Grand Prix v Cannes.

Poslední verze kampaně také překročila hranice fotbalu. Budweiser využil stejné techniky k propagaci svých vazeb na baseball a basketbal ve Spojených státech.

Výsledky / Podle značky vedla kampaň (včetně americké aktivace) k 7,5 milionům vyhledávání ikonických snímků bez investice do SEO.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Chcete poznat obsah Contagious naživo? Pak si kupte lístek na dva nejlepší marketingové dny roku 2020 a připojte se s námi 9. a 10. prosince do londýnského hot-pink studia, čekají vás ty nejžhavější kampaně, nejzajímavější insighty a nejinspirativnější trendy letošního roku. Kompletní informace najdete tady.

Contagious Insight

Evoluce kampaně / Původní kampaň Budweiseru „the beer behind the music“ vznikla pro brazilský trh, na kterém je značka vnímaná jako prémiový produkt. V Evropě a Severní Americe je Budweiser průměrné pivo. Tagwords Google Maps je technologicky pohotové rozšíření první kampaně a demonstruje sílu kreativní myšlenky a adaptability konceptu „pivo, které podporuje XY“.  Africa v roce 2018 řekla Contagious, že cílem Budweiseru je stát se světovou značkou, přičemž největší překážku pro ni představují právě její odlišné pozice. Při tvorbě platforem světově nejúspěšnějších značek je soudržnost a jednota základního nápadu důležitá, nicméně flexibilita vede k autentičtějším a cíleným provedením, které se snadno sdílejí na lokálních trzích. Což v roce 2019 potvrdila kampaň Phonetic Can od Coca Coly. Verze slavného konceptu ‘Share a Coke’ pro jihoafrický trh, v níž se na plechovkách objevovala zdejší jména včetně jejich fonetické výslovnosti. Převzít kontrolu / Champions League je jednou z nejnavštěvovanějších a nejsledovanějších sportovních událostí světa a sponzoruje ji konkurenční značka piva, Heineken. Kampaň Tagword spojuje Budweiser se soutěží taktikou guerilly a přitom se vyhýbá porušení vlastnických a autorských práv sponzorů a majitelů snímků. Budweiseru se podařilo pro sebe pozitivně obrátit skutečnost, že není oficiálním sponzorem. Navíc se všem představil jako kulturní pivo, které si šampionát vybralo svobodně, nejen na základě sponzorské dohody. Kulturní značky / Pokud mají značky tak dlouhou historii jako Budweiser, téměř s jistotou se někdy staly vlivnou součástí kultury. Marketéři musí tyto příběhy pouze objevit a odkrýt a poté je autenticky odvyprávět. Seriál Behind the Mac od Apple také skvěle ukazuje, jak lze využít prostou fotografii a s její pomocí předvést ikony konce 20. a počátku 21. století spolu s počítači Apple Mac jako kreativní nástroj. Náš článek o tom, jak Apple zrecykloval útržky s postavami z populárních anime seriálů a vytvořil spot Behind the Mac, si můžete přečíst zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout