Guerilla kampaň Budweiseru využívá vyhledávání Google spolu s Google Maps a klade důraz na provázání piva s Champions League
Budweiser zrecykloval formát úspěšné kampaně Tagwords z roku 2018, aby zdůraznil, jak úzce souvisí s fotbalem. To vše během soutěže Uefa Champions League 2020.
Značka spadající do vlastnictví AB InBev opět oslovila agenturu Africa São Paulo a vytvořily spolu kampaň Tagwords Google Maps.
Prostřednictvím billboardů a dalších médií ve městech, kde se konaly zápasy Champions League, Budweiser požádal lidi, aby na Googlu vyhledávali hesla jako „nečekaná tisková konference pohár“ nebo „oslavy Španělsko šatna 2010“.
Pokud tyto fráze do Googlu zadali, výsledky hledání je dovedly ke snímkům slavných fotbalistů, kteří oslavují své úspěchy s pivem Budweiser, což jasně posiluje jeho pozici jako „piva, které podporuje sport“.
Budweiser zároveň využil Google Maps a najal si akreditované uživatele platformy. Značka požádala Místní průvodce, aby označili svou polohu na fotografiích ze stadionů hostících zápasy Champions League, na kterých drží plakát kampaně. Recenze od akreditovaných uživatelů a vysoká hodnocení místních přirozeně udělaly z fotografií úvodní obrázky zobrazované v Google Maps, které se objevují, když lidé hledají popis cesty ke stadionu, kde se koná zápas Champions League.
Vyhledávání Tagwords Budweiser propagoval i na pivních táccích, plakátech a tričkách, které rozdával v místech, kde probíhá vysílání přenosů zápasů a nakoupil také reklamní prostor v tištěných médiích.
Stejný formát kampaně už Budweiser využil k propagaci spojení se slavnými brazilskými hudebníky (a později s baseballem v USA). Tady si můžete přečíst náš rozhovor s agenturou Africa o původní kampani, která v roce 2018 získala Grand Prix v Cannes.
Poslední verze kampaně také překročila hranice fotbalu. Budweiser využil stejné techniky k propagaci svých vazeb na baseball a basketbal ve Spojených státech.
Výsledky / Podle značky vedla kampaň (včetně americké aktivace) k 7,5 milionům vyhledávání ikonických snímků bez investice do SEO.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem
Chcete poznat obsah Contagious naživo? Pak si kupte lístek na dva nejlepší marketingové dny roku 2020 a připojte se s námi 9. a 10. prosince do londýnského hot-pink studia, čekají vás ty nejžhavější kampaně, nejzajímavější insighty a nejinspirativnější trendy letošního roku. Kompletní informace najdete tady.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz