News & Views

Burger King láká hráče na giveaway v NBA 2K21 /

Burger King vytvořil ve Španělsku in-game basketbalové hřiště a odměňuje hráče za těžké hody

V březnu se Burger King spojil s oblíbenou basketbalovou hrou NBA 2K21. Když hráči vstřelili koš z vybraných míst na speciálně navrženém hřišti, obdrželi položky z menu fast-foodu zdarma. 

Řetězec rychlého občerstvení vytvořil s pomocí agentury David Madrid hřiště, na kterém se vyskytovaly nejpopulárnější produkty Burger King.

Stačilo, aby si hráči ve Španělsku na svůj PlayStation 4 nebo 5 stáhli The Menu Court v MyLeague Mode (PS4) nebo MyNBA Mode (PS5) a vstřelili koš z místa, na němž se nacházela položka, o kterou měli zájem – čím těžší hod, tím lepší výhra.

Například střelba koše zpoza tříbodové čáry získala hráči Whopper, zatímco koš hozený ze středové čáry vedl k výhře burgeru, hranolek a nápoje.

Aby hráči cenu získali, museli svůj úspěch zaznamenat na video a sdílet ho na Twitteru s označením Burger Kingu a NBA2K spolu s #BKMenuCourt.

Spuštění kampaně se zúčastnili populární španělští gameři RobertPG (450 200 odběratelů na Twitchi, 5,33 milionů na YouTube), Papi Gavi (573 800 odběratelů na Twitchi, 1,22 milionů na YouTube) a Vituber (142 800 odběratelů na Twitchi, 845 000 na YouTube), kteří streamovali své pokusy o splnění výzvy na Twitchi a YouTube.

Akce Menu Court byla dostupná od 25. března do 4. dubna.Výsledky / Podle agentury se akce zúčastnilo 2 773 hráčů, což vyústilo ve více než 4,9 milionů impresí na sociálních sítích, jež vyvolaly 99 % pozitivních reakcí.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

 

Contagious Insight

Hrajte podle pravidel / Tato kampaň je příkladem jednoduché a efektivní in-game aktivace, která jde ruku v ruce s chováním herní komunity. Burger King nevyužívá popularitu nové hry (NBA 2K21 vyšla 4. září 2020 a do 19. listopadu získala 4 miliony hráčů). Zaměřuje se na to, co už lidé dělali předtím. Vytvořil vlastní kurt a sdílel ho se zákazníky. Nabídl jim tak zábavnou výzvu a okořenil herní zážitek, místo toho, aby hru rušil . Pro srovnání: v srpnu 2020 spustil Burger King na Twitchi kampaň, za kterou byl obviněn z vykořisťování platformy i jejích uživatelů. Co se stalo – na Twitchi mohou sledující posílat hráčům finanční příspěvky a hráči je k tomu často motivují zapojením automatického převodu textu na hlas (tzn. pokud přispějete konkrétní částku, váš příspěvek zazní nahlas). Burger King tohoto nástroje využil a posílal příspěvky spolu se vzkazy o speciálních nabídkách (např. „Právě jsem přispěl pět dolarů abych vám oznámil, že v naší aplikaci můžete utratit pět dolarů a získat kombinované menu“). Kampaň vyvolala v komunitě rozhořčení a dokonce padlo obvinění z porušení zákonů Federální obchodní komise. Ponaučení (přečtěte si nedávno publikovaný Contagious Trendu o in-game aktivacích): nejlepší in-game marketing přináší výhodu hráčům i tvůrcům videoher – nesnažte se tam svou značku vtěsnat jen tak. Sharing is caring / Klíčový prvek této kampaně je fakt, že k získání odměny musí hráči své vítězné okamžiky sdílet na svých twitterových feedech (společně s produkty Burger King v pozadí). To znamená nejen bezplatnou reklamu, ale uplatňuje se tu i insight o sociálním důkazu Dr. Roberta Cialdiniho, který popsal v knize Influence: The Psychology of Persuasion. Autor definuje koncept sociálního důkazu jako zájem lidí o určitý jev, kvůli pozornosti, kterou vzbuzuje u ostatních. Tady Burger King nechává hráče natáčet a následně sdílet, jak soutěží o jeho produkty, čímž umocňuje popularitu značky v rámci herní komunity, kterou je, jak dobře známo, velmi těžké oslovit

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout