News & Views

Burger King odměňuje Brazilce, kteří během pandemie zůstávají doma /

Řetězec rychlého občerstvení opět pracuje s geolokací, tentokrát odměňuje lidi, kteří zůstávají v izolaci

 

Brazílii tvrdě zasáhla pandemie a po USA druhý nejvyšší počet zemřelých. Přestože tam došlo k uvolnění opatření přijatých v reakci na vypuknutí pandemie, místní političtí představitelé nepřestali nabádat veřejnost k opatrnosti, setrvání doma a pomoci zamezení přenosu viru.

Řetězec s fast-food občerstvením Burger King nyní izolaci propaguje a odměňuje lidi, kteří zůstanou doma, poukazy na jídlo zdarma.

Iniciativa vznikla ve spolupráci s agenturami David Miami a David São Paulo. Pro vyhodnocení, zda lidé zůstávají na jednom místě – ve svých domácnostech – využívá funkci geolokace v aplikaci Burger King 

Zákazníci, kteří v aplikaci aktivují geolokaci, získávají od 4. června poukazy na jídlo zdarma (od malého občerstvení po sendviče Whopper nebo celá menu) vše závisí na tom, jak dlouho zůstávají doma. Hodnota poukazu roste  s časem – čím déle je člověk doma, tím větší odměnu dostane.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Tenký led / Hravý tón, který Burger King naladil, přináší značce vhodnou pozici pro poskytnutí trošky odlehčeného oddechu během pandemie. Řada jiných značek se v reakci na Covid-19 obrátila ke známým klišé, která se nesetkala s pozitivními reakcemi. Například upravené logo od McDonald’s odrážející doporučení ohledně dodržování bezpečné vzdálenosti řada lidí vnímala jako lhostejné a neupřímné gesto. V první polovině června 2020 hovořila Contagious s Javierem Compopianem, kreativním ředitelem Grey Europe, o nové kampani pivovaru Carlsberg Adopt a Keg. A Campopiano řekl: „Pro každou značku je nyní velkou výzvou vymyslet, jak zůstat se spotřebiteli během pandemie v kontaktu a přitom si zachovat tón, který si během let vybudovala.“ Stejně jako další kampaně Burger King ladí také Lockdown Whopper zábavnou a odlehčenou notu, která ladí s celkovou komunikací značky. Jedině tak mohl Burger King na pandemii zareagovat způsobem, který vypadá opravdově. Proti proudu / Na spotřebitele se během pandemie od značek snesla záplava nevyhnutelně podobných zpráv plných podpory a soucitu (vtipně na to poukazuje sestřih nazvaný„Every Covid-19 Commercial is Exactly the Same“). Tato ale kampaň využila lehkovážnost a vystupuje z davu. Loni jsme mluvili s PJ Pereirou, prezidentem poroty kategorie Social & Influencer na Cannes Lions Festival of Creativity 2019 a předsedou a spoluzakladatelem americké agentury Pereira O’Dell. Ptali jsme se ho, jak trefně vzbudit a využít sociální interakce. „Když jdou všichni s davem, vy půjdete proti,“ řekl Pereira. „Nezáleží na tom, jak dav mění svět, protiproud přesto vyniká.“ Plavba proti proudu s ohledem na vládní bezpečnostní doporučení by za světové pandemie v marketingové komunikaci mohla působit jako oportunismus během krize. Burger King se nicméně coby vyzyvatelská značka se zábavným tónem hlasu nachází v naprosto vhodné pozici, aby se přesně takto zachoval. Počty stažení / Kampaň spadá do řady předchozích aktivací, jejichž cílem bylo zvýšení počtu uživatelů aplikace Burger King – obecnou strategii popsal Gabriel Schmitt, kreativní ředitel FCB New York, na kampani Whopper Detour z roku 2018 v článku Insight & Strategy. Od té doby značka svůj cíl nezměnila. V roce 2019 jsme psali o Silent Drive-Thru, aktivaci ve Finsku využívající stereotypu stydlivých Finů, která vedla k 45% nárůstu počtu stažení aplikace. Letos Burger King zrecykloval billboardy a vytvořil z nich během karantény virtuální pozadí na platformě Zoom. Ti, kteří se o svou zkušenost podělili na Twitteru, obdrželi do aplikace dárkové poukazy. Podobně funguje i Lockdown Whopper. Hlavním cílem je zvýšení počtu uživatelů aplikace fast-food řetězce, jelikož výhodné nabídky platí pouze při využití geolokace v aplikaci.   Další informace o Burger Kingu zjistíte v našem Brand Spotlight z roku 2018.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout