News & Views

Burger King rozdává Whoppery za propagaci na Zoomu /

Řetězec rychlého občerstvení nabízí odměnu lidem, kteří z pozadí svých firemních videohovorů udělají jeho billboardy

Burger King (BK) spustil v USA aktivaci, v rámci které nabízí poukazy na Whopper 1 + 1 zdarma za sdílení fotografie, kde je billboard značky použitý jako pozadí na Zoomu.

Pro získání poukazu si lidé nejprve musí stáhnout obrázek billboardu z twitterového účtu BK, nastavit si jej jako pozadí firemního hovoru probíhajícího prostřednictvím komunikační platformy Zoom, udělat screenshot a nahrát zpět na Twitter, označit účet BK a vše opatřit #BillboardOfTheWhopper. BK následně v soukromé zprávě odešle uživateli kód pro zadání v aplikaci, kterou si musí stáhnout, a sleva 1 +1 zdarma je na světě.

Kampaň Billboard of the Whopper vznikla ve spolupráci s agenturou David Buenos Aires a proběhla mezi 28. dubnem a 1. květnem, vztahovala se pouze na objednávky s osobním odběrem ve všech amerických státech s výjimkou Aljašky a Havaje.

 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Strategie na pokračování / Billboard of the Whopper sice může působit jako jednorázová vypočítavá reakce, která finančně využívá popularitu Zoomu během karantény, ve skutečnosti ale navazuje na sekvenci nedávných aktivací ke zvýšení počtu uživatelů aplikace BK. Když jsme s Gabrielem Schmittem, výkonným kreativním ředitelem ve FCB New York, hovořili o kampani Whopper Detour z roku 2018, řekl nám: „Měli jsme jeden hlavní obchodní cíl: zvýšit počet stažení aplikace.“ (Přečtěte si náš Insight & Strategy o kampani zde). BK si podle Schmitta uvědomil, že „potřebuje oživit přítomnost v mobilním prostředí, zvýšit tak praktičnost pro zákazníky a držet krok s mobilními objednávkami, které se mají do roku 2020 mají stát průmyslem v hodnotě 38 miliard dolarů.“ Billboard of the Whopper možná není stejně velkolepý jako Whopper Detour, jde ale o lehkou a hravou variaci na stejný nápad – upoutání pozornosti na Twitteru, získání zmínek v médiích a vyzvání lidí k akci výměnou za Whopper zdarma – který mohou získat jedině stažením aplikace. Komunikace značky BK stojí na třech výrazných pilířích (Have it Your Way, Flame-Grilled and Whopper Love), z nichž každý funguje také jako brief (jak už jsme vysvětlili v našem Brand Spotlight). Všechny kampaně značky musí být v souladu alespoň s jednou z těchto tří kategorií. Zde jde o jasného zástupce „Whopper Love“, kdy vyzývají fanoušky BK, aby ukázali, jak daleko jsou ve jménu své oblíbené pochoutky schopni zajít. Dlouhodobé a konzistentní briefy umožňují BK obratně reagovat, ale přitom zůstat vždy věrný dlouhodobému charakteru značky. Využití médií / Jako vyzyvatelská značka má BK k dispozici pouhý zlomek marketingového rozpočtu svého největšího konkurenta McDonald’s. Jak Contagious sdělil CMO BK Fernando Machado během rozhovoru pro článek Brand Spotlight v roce 2018: „Nemohu se spoléhat pouze na mediální rozpočet.“ Místo toho značka využívá kreativních cest, jak rozpoutat diskuzi nebo si k získání pozornosti vypůjčí média větších značek. Kampaň Whopper Detour stavěla na skutečnosti, že McDonald’s má oproti BK v USA dvojnásobný počet poboček, myšlenkou proto bylo využít je k silnější k propagaci BK. Psali jsme rovněž o reklamě Burn that Ad, šlo o brazilskou kampaň BK, která využila OOH McDonald’s k tomu, aby přiměla lidi stáhnout si aplikaci BK výměnou za Whopper zdarma. Tím že ze sdílení screenshotu billboardu na Twitteru udělal BK prerekvizitu pro využití časově omezené nabídky, navíc proměnil řetězec své publikum v další mediální platformu a využil jej jako marketingový nástroj (podívejte se na náš trend publikum jako marketingový nástroj, kde píšeme o značkách, které svým spotřebitelům svěřili do rukou moc šířit poselství za ně). OOH v karanténě / Motivace ke stažení a sdílení obrázků na pozadí pro využití akční nabídky je poměrně malá. Kupon platil pouze od 28. dubna do 1. května a nezahrnoval dovoz, takže zákazník stejně musel vyrazit do restaurace BK, aby si mohl svůj Whopper vyzvednout (což během pandemie není nijak lákavé). Přesto jde však o nápaditý způsob, jak nově využít outdoorová média značky během karantény, kdy se počet osob, které je zhlédnou venku rapidně snižuje. Během pandemie Covid-19 jsme viděli netradiční způsoby smýšlení i u dalších značek, například Outsmart nebo Emily. Billboard of the Whopper šikovně a hravě připomíná, že outdoorová reklama stále žije a působí i za hranicemi fyzického billboardu.  Virtuální hodnota / Popularita Zoomu během posledních měsíců rapidně vzrostla. Karanténa z něj učinila běžně používanou službu velkého množství domácností. Podle provozovatelů Zoom získá k zajištění videohovorů 300 milionů nových uživatelů denně. Také další značky Zoom využívají pro poskytnutí větší hodnoty spotřebitelům. Například Behr Paint vytvořil virtuální domácí pozadí ke stažení pro využití během konferenčních hovorů, propaguje tak své produkty a zároveň zákazníkům nabízí své služby (rozhodně lákavější, než dekorace pomocí billboardů).  Nicméně iniciativa BK je charakteristická drzostí, která je značce vlastní a něžně pošťuchuje ostatní, aby se k trendu pozadí na Zoomu připojili. Možná nevygenerovala masivní zvýšení prodejů nebo zákazníkům nepřinesla velkou hodnotu, avšak Billboard of the Whopper je v naprostém souladu s image značky a díky snadno sdílené zábavě ji vhodně zapojuje do populární konverzace o videohovorech.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout