News & Views

Burger King vyměnil lesk za realismus a zvýšil tržby o 37 % /

Řetězec rychlého občerstvení hodlá přestat s používáním konzervantů. Jako důkaz zveřejnil autentické portréty Mexičanů, kteří si pochutnávají na burgerech a hranolkách

V květnu 2022 spustila značka rychlého občerstvení Burger King v Mexiku rozsáhlou OOH kampaň Non Artificial Mexico. Chtěla tak upozornit na nedávný přechod fast foodu na „clean nabídku bez obsahu konzervantů.

Kampaň vznikla ve spolupráci s kreativní agenturou We Believers. Na billboardech se objevily autentické černobílé portréty Mexičanů z dělnické třídy, kteří jedí hamburgery a hranolky z Burger Kingu. Fotografie doplnil slogan “Real tastes better” a španělsky “Lo real sabe mejor”.

Šlo hlavně o realitu a životní situace, kdy to lidi obvykle táhne k fast foodu. Fotografie ani zdaleka nepřipomínají záběry z fotoateliéru: jsou na nich mladí i starší, nechybí ani těhotné ženy, určitě ale nečekejte žádný make-up ani dokonalé outfity, někteří na nich dokonce vypadají zhuleně.

Kampaň vzdala hold obyvatelům Mexika také prostřednictvím uměleckých děl na výstavě v Mexico City’s Photography Archive Museum.

Výsledky / Podle případové studie kampaně se podařilo dosáhnout celkového 95% povědomí o značce, 98% pozitivního dojmu a 36,7% nárůstu prodeje.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Stejně a přesto jinak / V roce 2020 vytvořil Burger King (nehodící se škrtněte) slavnou / neslavnou kampaň The Moldy Whopper, která otřásla světem. Oznamoval v ní, že dá sbohem používání umělých konzervačních látek. O dva roky později se značka rychlého občerstvení vrátila se stejným cílem, tzn. prezentovat svůj závazek veřejnosti. Tentokrát však zdůrazňuje (a to velmi neotřelým způsobem), že se hodlá vzdát konzervantů úplně. Kampaň Non Artificial Mexico ukazuje, jak zručně umí Burger King vést skvělou marketingovou konverzaci s publikem bez ohledu na to, zda se jedná o efektní záblesk, či nikoliv. Přestože celkové zadání obou kampaní je v zásadě stejné, Non Artificial Mexico vás dozajista nešokuje tolik jako zahnívající burger v celé své zelené a chlupaté kráse. Ačkoli by kvůli tomu mohla být aktuální kampaň podhodnocená, nejde o méně poutavou nebo míň efektivní kreativu, což dokládá nárůst prodeje o 36,7 %. Přirozený kontrast / Globální gigant Burger King působí na mnoha zahraničních trzích. Svůj marketing proto musí neustále měnit a přizpůsobovat konkrétnímu cílovému publiku. Autentické fotografie Mexičanů ilustrují, jak dobře značka umí zacházet s danou kulturou. Propojení produktu s reálnými obyvateli Mexika pomocí krásně přirozených záběrů potvrzuje skutečné pochopení kultury země a svědčí i o tom, jaké místo značka zaujímá v životě  místních obyvatel. Nejenže Burger King využívá teorii sociálního důkazu, ale dělá to originálně, tak aby si publikum zapamatovalo „její tón“. Dochází k tomu díky výraznému vizuálnímu kontrastu mezi černobílým provedením portrétů a obyčejným pojídáním hamburgerů. Taktická a hravá juxtapozice by se klidně dala bez obtíží zopakovat v jiných kulturách po celém světě. Burger King tak může nejen šířit povědomí o svém závazku ke “clean” nabídce, ale zároveň ukázat skutečné lidi, kteří si jeho produkty kupují. Aby se všem sbíhaly sliny / Burger King umí odjakživa tvořit ohromující, slavné a pobuřující kampaně – alespoň ve srovnání s konkurenty. Koneckonců, reklamní výstřelky se vždy dostanou do tisku. Burger King v kampaních staví na odvážné a neotřesitelné osobitosti – například The Moldy Whopper nebo The Whopper Detour. Jeho klíčový konkurent McDonald's sází na lidovější tóny (vzpomente si na kampaně Hands Full a Famous Orders). O Burger Kingu víme, že rád čelí výzvám a snaží se odlišit od konkurence. Ovšem v kampani Non Artificial Mexico značka poněkud změnila tón. Výrazné a drzé oslovení zákazníků prokládá tlumenějším a lidštějším provedením, což znamená, že i vy si můžete dát svůj oblíbený burger.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout