News & Views

Kampaň týdne: Diesel, Hate Couture /

Módní značka se postavila proti on-line šikaně kolekcí, která podporuje zákazníky, aby nosili hejty veřejně na svém oblečení.

Diesel uvedl limitovanou kolekci, kterou se chce opřít do problému kyber šikany. Značka chtěla udělat něco, čím chce upozornit na alarmující množství nenávistných komentářů typu „Diesel je mrtvý“ nebo „Diesel už není cool“, které se denně objevují na sociálních sítích, což nám sdělil nám tiskový mluvčí Dieselu.

Diesel ví, že některá další, velmi slavná jména z prostředí módy, hudby nebo zábavního průmyslu v současné době rovněž zakoušejí kyberšikanu. Místo zametání těchto komentářů pod koberec se značka rozhodla je pyšně ukazovat a nosit je stylově a s pýchou, navzdory hejtrům, kteří je napsali. Seznamte se s Hate Couture z dílny italského Publicisu.

Pro představení kolekce veřejnosti se Diesel spojil s některými nejkontroverznějšími osobnostmi včetně Nicki Minaj, Gucci Mane, Belly Thorne nebo s Tommym Dorfmanem. Celebrity si vybraly nenávistné fráze nebo slova, která byla on-line adresována přímo jejich osobám, a Diesel je nechal aplikovat na své mikiny, bundy a trička. Například rapperka Nicki Minaj byla počastována nadávkou The Bad Guy a herečka Bella Thorne označena jako Slut.

Diesel promuje kampaň a její poselství claimem „Čím víc hejtu nosíte, tím míň si ho pouštíte k tělu“ – stěžejní součástí je on-line video v hlavní roli s celebritami, které mají na sobě nenávistná slova mířená na jejich adresu, ale přesto vystupují s hrdostí a jistotou. Každá z hvězd zároveň dostala k dispozici svou vlastní kratší verzi videa, aby je umístila na své sociální sítě.

Některé kousky jsou od 6. října dostupné on-line a ve vybraných obchodech. Diesel se rovněž chystá umožnit zákazníkům upravit si přímo v butikách jednotlivé součásti kolekce tak, aby na nich byly nenávistné komentáře, které obdrželi oni sami. Část zisku z kampaně půjde nadaci Only The Brave Foundation na podporu celosvětových programů proti šikaně v reálném světě i na internetu

Update 25/09/2018: Od uvedení kolekce se na kampaň Dieselu snesla kritika za obsazení Nicki Minaj. Mnoho lidí na Twitteru viní Minaj z toho, že ona sama se dopouští kyber šikany. @MrLdavis například tweetoval: „Nicki Minaj ve skutečnosti navádí své fanoušky, aby na ostatní v online prostoru útočili. Jak tedy sama může být tváří kampaně proti kyberšikaně?“

Podle BBC: Jerome Trammel a Wanna Thompson potvrdili, že se stali obětí šikany ze strany Nicki. Jerome tvrdí, že Nicki Minaj podněcovala fanoušky k útokům na jeho osobu poté, co ji kritizoval za slut-shaming v rozhovoru pro Elle.

Když Wanna zpochybňovala texty na Nickiině letošním albu Queen, obdržela, tvrdí, přímou reakci od rapperky, která později kontaktovala svého zaměstnavatele a nechala ji propustit ze stáže, na níž působila jako hudební novinářka.

Nicki Minaj tato obvinění popřela a Diesel v reakci na kritiku odpověděl prostřednictvím tweetu „Jsme tu od toho, abychom podpořili každého, kdo se stal obětí nenávisti, a Nicki touto obětí je“ a „Naším nepřítelem je nenávist obecně“.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout