News & Views

Cancel Culture: Problém pro Papeže, ne pro značky /

Nový report naznačuje, že značky v důsledku online skandálů zřídkakdy zažívají finanční ztráty

Papež má možná z cancel culture obavy, ale nový report uvádí, že značky se nemají čeho bát.

Společnost Forrester zaměřující se výzkum trhu prověřila přes čtyřicet případů údajného „cancellingu“ značek z posledních deseti let a zjistila, že většina z nich pocítila „zanedbatelný finanční dopad“.

Značky, které utrpěly finanční dopad, nejčastěji v podobě zpomaleného růstu počtu zákazníků nebo propadů v příjmech či cenách akcií, většinou opět začaly růst poté, co téma zmizelo ze zpravodajského cyklu.

Jako příklad značky, která pocítila hmatatelné důsledky cancellingu a následně se rychle znovu oklepala, uvedl Forrester Target. Po ztrátě zhruba čtyřiceti milionů záznamů kreditních a debetních karet ve prospěch hackerů v roce 2013 prodejce zaznamenal ve čtvrtém kvartálu 46% propad zisků oproti předcházejícímu roku, ale „v době, kdy o svých financích za rok 2014 informoval, už opět rostl“. 

Podle Forresteru jsou důsledky cancel culture cítit zejména na sociálních sítích, kde je hněv silný, ale brzy vyprchá. Kellan Terry, světový ředitel komunikací v Brandwatch, v reportu říká, že silné odezvy na sociálních sítích trvají zpravidla „od dvou do čtyř dní“. 

Online průzkumy v USA a Velké Británii odhalily, že se respondenti s největší pravděpodobností uchylují ke cancellingu značek, které se cíleně angažují v neetických obchodních praktikách nebo špatně zachází se svými zákazníky.

Nicméně datům, jako jsou tato, se těžko věří, obzvlášť, pokud jde o morálku respondenta, jelikož lidé často odpovídají tak, aby ze stanoviska podle svého hodnocení vyšli v pozitivním světle.

Navzdory tomu se objevilo několik odpovědí, které byly samy o sobě zajímavé. Například američtí respondenti by podle vlastních výpovědí s mnohem menší pravděpodobností než Britové bojkotovali značku, která má „rasistický nebo urážlivý původ“.

Nám nezbývá, než respektovat upřímnost 24 % amerických a 27 % britských respondentů, kteří přiznali, že vše, co musí značka udělat, aby se po prohřešku očistila, je nabídnout jim slevu.

Report Forresteru přichází poté, co se Papež František v pondělí 10. ledna v projevu k diplomatickému sboru ve Vatikánu vymezil proti cancel culture. Fenomén nazval „formou ideologické kolonizace“, která „nenechává žádný prostor svobodě projevu“. 

Forrester ve svém reportu definuje cancelling jako: „Rozšířenou veřejnou kampaň (často na sociálních sítích) s cílem donutit společnosti zodpovídat za důsledky údajného provinění.“

To je správný, ale obecný popis, který nebere ohled na specifický, ale častý, charakter cancel culture, jako způsob ostrakizace osob a organizací, které nezastávají progresivní hodnoty.

Více o reportu Cancel Culture Is Loud, But For Most Brands, It’s Just Noise od Forresteru si přečtěte zde.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout