Z týdne stráveného nasloucháním předsedům porot na Cannes Lions povídáním si s nimi
Tým britské Contagious poctivě navštěvoval tiskové konference a soustředil se na všechny konverzace v Cannes tak, aby získal interní informace o grand prix Mezinárodního festivalu kreativity. Následují některé z nejzajímavějších citátů, poznámek a aforismů, které během týdne stráveného rozhovory s předsedy jednotlivých porot, stály nejvíc za to.
„Pokud chcete v Cannes získat zlato z pozice agentury, musíte zapracovat na svém egu. A to velmi rychle. Dřív to fungovalo tak, že vítězná kreativní dvojice stanula na pódiu sama a všechna pozornost se upírala jen na ni. Nyní jsou práce získávající zlato mnohem složitější a mají spoustu rozličných dimenzí – na vítězství musíte spolupracovat se spoustou expertů z různých oborů. Pokud své ego potlačíte, pomůže vám to zajímat se o někoho, kdo nevypadá jako vy nebo nedělá to, co vy, následně s nimi začít spolupracovat a produkt ještě vylepšit. Pak vás čeká úspěch. Možná na pódiu nebudete sami nebo pouze ve dvou. Může vás být 10 nebo 15, ale pořád jste na pódiu a ten pocit si zamilujete.
Za stranu klienta se tomu musíte plně oddat. Abyste pochopili rozdíl mezi dobrým a skvělým, musíte se oddat své agentuře a svému týmu. Přestaňte přeskakovat od jedné agentury ke druhé, nerozesílejte pitche na projektovou práci pěti agenturám – s tím Cannes Lion nevyhrajete, pokud nebudete stavět na kvalitních vztazích, dokud neporozumíte jeden druhému a nebudete se spolu vyvíjet, neuspějete“
– Fred Levron, Dentsu International, Předseda poroty v kategorii Direct
„Marketing je stále zásadní prvek, stejně jako reklama, potřebujeme ale být trochu realističtější a upřímnější v otázce toho, co přinášíme v podobě produktu, co propagujeme publiku a jak si myslíme, že v tom figurujeme, protože jsme slyšet. Někdy mi připadá, že to, co chceme říct, říkáme špatně.“
– Cleve Gibbon, Wunderman Thompson, Předseda poroty v kategorii Innovation
„Lidé touží po tom, aby značky a společnosti zaujaly jasný postoj a začaly jednat. Zjišťujeme, že slova nestačí. Chtějí vidět, že se značky a společnosti ozývají a zasazují se na světě o skutečnou změnu. Svět teď tuhle pomoc opravdu potřebuje.“
Judy John, Edelman, Předsedkyně poroty v kategorii PR
„Prošli jsme dekádou, kdy značky braly věci do svých rukou a snažily se zachránit svět – dekádou prosycenou purpose marketingem. Na konci všeho ale stejně potřebujeme prodávat. Prášek na prádlo je prášek na prádlo. Nejspíš nedokáže nic víc, než vyprat.“
Natalie Lam, Publicis Groupe, Předsedkyně poroty v kategorii Print & Publishing
„Copy stojí za prd. Se vzestupem sociálních sítí, kdy musíte vygenerovat takové množství práce v tak krátkém časovém prostoru, přičemž klienti jsou připraveni za 12 příspěvků zaplatit pouze 5 tisíc dolarů. Zaplatíte si na to Davida Abbotta? Ne, tu práci dáte nějakému čerstvému absolventovi, tak to dnes funguje. Vyhazujete peníze do větru a za kvalitu odmítáte zaplatit. V tom tkví celý problém, efektivita reklamy poklesla a koreluje se špatnou komunikací.“
Eugene Cheong, DDB Asia, Předseda poroty v kategorii Outdoor
„Když se podíváte na vítězné projekty, poznáte, že je stále těžší zaujmout natolik, abyste v Cannes slavili velký úspěch. Vídáme čím dál tím více projektů, jejichž příprava trvala dva roky.“
Hugo Veiga, AKQA, Předseda poroty v kategorii Mobile
„Díváte na tucty super bowl kampaní a potom přijde Coinbase, který strávil pět minut produkcí vylepšeného QR kódu… je to jako dostat facku přímo do tváře. Nemusíte platit astronomické částky a prezentace svěřovat nějaké celebritě; stačí si velmi dobře uvědomovat, jak práce cílí na publikum a jak to zaonačit, abyste upoutali pozornost.“
Fred Levron, Dentsu International, Předseda poroty v kategorii Direct
„Pamatuji si, když jsem sem přijela v době, kdy mezi velké disruptory patřily FAANG společnosti. Šlo o přátelského rivala WPP (...) Poté přišla další vlna, v níž do tohoto prostoru vstoupily konzultační firmy s akvizicemi Accenture, Deloitte Digital a dokonce i McKinsey a Bain. Najednou jsme se všichni ptali ‚Pane bože, co se bude dít? Berou si tyhle konzultační firmy svůj podíl?‘
Co vidím teď rozhodně není situace, kdy vítěz bere vše. Náš rybníček a prostor se zvětšuje. Nikdy nebyl lepší čas přemýšlet o kreativní transformaci a roli, kterou dohromady všichni hrajeme, abychom vyřešili to, co jsme v marketingu vždy chtěli – problémy byznysu i světa.“
Beth Ann Kaminkow, VMLY&R Commerce, Předsedkyně poroty v kategorii Creative Commerce
„Po Covidu začali lidé žít v digitálním světě. Například v herním světě, metaverzu a na sociálních sítích. Vyvstala potřeba silných, emotivních zážitků, které mají moc lidi zasáhnout, přestože začali obývat nejen skutečný, ale i digitální svět.“
Yasuharu Sasaki, Dentsu, Předseda poroty v kategorii Brand Experience & Activation
„Řemeslo se stalo přísedícím nudných konverzací, které vedou pouze kreativci, a zájem klientů se vytrácí. Kdy naposled jste slyšeli klienta říct: ‚Potřebuji, abyste to více řemeslně rozvinuli?‘ Nikdy a udělali jsme si to sami, protože jsme podle mě řekli: ‚No, tak mě nechte jít dělat svou práci‘ a vrátili jsme se s něčím, co je téměř nehmatatelné a není vidět.“
Nils Leonard, Uncommon, Předseda poroty v kategorii Industry Craft Lions
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz