News & Views

Cannes Lions 2022: Zaslechnuto v paláci /

Z týdne stráveného nasloucháním předsedům porot na Cannes Lions povídáním si s nimi

Tým britské Contagious poctivě navštěvoval tiskové konference a soustředil se na všechny konverzace v Cannes tak, aby získal interní informace o grand prix Mezinárodního festivalu kreativity. Následují některé z nejzajímavějších citátů, poznámek a aforismů, které během týdne stráveného rozhovory s předsedy jednotlivých porot, stály nejvíc za to.

„Pokud chcete v Cannes získat zlato z pozice agentury, musíte zapracovat na svém egu. A to velmi rychle. Dřív to fungovalo tak, že vítězná kreativní dvojice stanula na pódiu sama a všechna pozornost se upírala jen na ni. Nyní jsou práce získávající zlato mnohem složitější a mají spoustu rozličných dimenzí – na vítězství musíte spolupracovat se spoustou expertů z různých oborů. Pokud své ego potlačíte, pomůže vám to zajímat se o někoho, kdo nevypadá jako vy nebo nedělá to, co vy, následně s nimi začít spolupracovat a produkt ještě vylepšit. Pak vás čeká úspěch. Možná na pódiu nebudete sami nebo pouze ve dvou. Může vás být 10 nebo 15, ale pořád jste na pódiu a ten pocit si zamilujete. 

Za stranu klienta se tomu musíte plně oddat. Abyste pochopili rozdíl mezi dobrým a skvělým, musíte se oddat své agentuře a svému týmu. Přestaňte přeskakovat od jedné agentury ke druhé, nerozesílejte pitche na projektovou práci pěti agenturám – s tím Cannes Lion nevyhrajete, pokud nebudete stavět na kvalitních vztazích, dokud neporozumíte jeden druhému a nebudete se spolu vyvíjet, neuspějete“ 

– Fred Levron, Dentsu International, Předseda poroty v kategorii Direct

„Marketing je stále zásadní prvek, stejně jako reklama, potřebujeme ale být trochu realističtější a upřímnější v otázce toho, co přinášíme v podobě produktu, co propagujeme publiku a jak si myslíme, že v tom figurujeme, protože jsme slyšet. Někdy mi připadá, že to, co chceme říct, říkáme špatně.“

– Cleve Gibbon, Wunderman Thompson, Předseda poroty v kategorii Innovation

„Lidé touží po tom, aby značky a společnosti zaujaly jasný postoj a začaly jednat. Zjišťujeme, že slova nestačí. Chtějí vidět, že se značky a společnosti ozývají a zasazují se na světě o skutečnou změnu. Svět teď tuhle pomoc opravdu potřebuje.“ 

Judy John, Edelman, Předsedkyně poroty v kategorii PR 

„Prošli jsme dekádou, kdy značky braly věci do svých rukou a snažily se zachránit svět – dekádou prosycenou purpose marketingem. Na konci všeho ale stejně potřebujeme prodávat. Prášek na prádlo je prášek na prádlo. Nejspíš nedokáže nic víc, než vyprat.“

Natalie Lam, Publicis Groupe, Předsedkyně poroty v kategorii Print & Publishing

„Copy stojí za prd. Se vzestupem sociálních sítí, kdy musíte vygenerovat takové množství práce v tak krátkém časovém prostoru, přičemž klienti jsou připraveni za 12 příspěvků zaplatit pouze 5 tisíc dolarů. Zaplatíte si na to Davida Abbotta? Ne, tu práci dáte nějakému čerstvému absolventovi, tak to dnes funguje. Vyhazujete peníze do větru a za kvalitu odmítáte zaplatit. V tom tkví celý problém, efektivita reklamy poklesla a koreluje se špatnou komunikací.“

Eugene Cheong, DDB Asia, Předseda poroty v kategorii Outdoor

„Když se podíváte na vítězné projekty, poznáte, že je stále těžší zaujmout natolik, abyste v Cannes slavili velký úspěch. Vídáme čím dál tím více projektů, jejichž příprava trvala dva roky.“

Hugo Veiga, AKQA, Předseda poroty v kategorii Mobile 

„Díváte na tucty super bowl kampaní a potom přijde Coinbase, který strávil pět minut produkcí vylepšeného QR kódu… je to jako dostat facku přímo do tváře. Nemusíte platit astronomické částky a prezentace svěřovat nějaké celebritě; stačí si velmi dobře uvědomovat, jak práce cílí na publikum a jak to zaonačit, abyste upoutali pozornost.“ 

Fred Levron, Dentsu International, Předseda poroty v kategorii Direct

„Pamatuji si, když jsem sem přijela v době, kdy mezi velké disruptory patřily FAANG společnosti. Šlo o přátelského rivala WPP (...) Poté přišla další vlna, v níž do tohoto prostoru vstoupily konzultační firmy s akvizicemi Accenture, Deloitte Digital a dokonce i McKinsey a Bain. Najednou jsme se všichni ptali ‚Pane bože, co se bude dít? Berou si tyhle konzultační firmy svůj podíl?‘

Co vidím teď rozhodně není situace, kdy vítěz bere vše. Náš rybníček a prostor se zvětšuje. Nikdy nebyl lepší čas přemýšlet o kreativní transformaci a roli, kterou dohromady všichni hrajeme, abychom vyřešili to, co jsme v marketingu vždy chtěli – problémy byznysu i světa.“

Beth Ann Kaminkow, VMLY&R Commerce, Předsedkyně poroty v kategorii Creative Commerce 

„Po Covidu začali lidé žít v digitálním světě. Například v herním světě, metaverzu a na sociálních sítích. Vyvstala potřeba silných, emotivních zážitků, které mají moc lidi zasáhnout, přestože začali obývat nejen skutečný, ale i digitální svět.“

Yasuharu Sasaki, Dentsu, Předseda poroty v kategorii Brand Experience & Activation

„Řemeslo se stalo přísedícím nudných konverzací, které vedou pouze kreativci, a zájem klientů se vytrácí. Kdy naposled jste slyšeli klienta říct: ‚Potřebuji, abyste to více řemeslně rozvinuli?‘ Nikdy a udělali jsme si to sami, protože jsme podle mě řekli: ‚No, tak mě nechte jít dělat svou práci‘ a vrátili jsme se s něčím, co je téměř nehmatatelné a není vidět.“ 

Nils Leonard, Uncommon, Předseda poroty v kategorii Industry Craft Lions 

 

Cannes Deconstructed /  Chcete se dozvědět vše o nejlepší práci a klíčových trendech z letošního Mezinárodního festivalu kreativity Cannes Lions? Objednete si pro svůj tým briefing Contagious Cannes Deconstructed a my vám během jedné prezentace dodáme týdenní festivalové postřehy. Briefing se může konat přímo u vás nebo remote. Pro více informací kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout