Pelle Sjoenell, vedoucí kreativní ředitel v Activision Blizzard, vysvětluje, jak mohou značky oslovovat hráče, aniž by byly otravné nebo se dočkaly ignorace
Polovinu života jsem strávil v kreativní reklamě, naposled jako hlavní globální kreativní ředitel v BBH. Nyní, v současné roli vedoucího kreativního ředitele v Activision Blizzard, mě často zaskočí, kolik nedorozumění vzniká kolem videoher a herní komunity, obzvlášť ze strany těch, kdo pracují v reklamě. Největší chybou je vnímání videoher jako nového média, „v němž lze inzerovat“.
Reklama většinou buď něco prodává nebo se snaží upoutat pozornost. Když ale přijde na videohry, udělaly by značky lépe, kdyby přemýšlely o tom, co mohou udělat pro vylepšení herního zážitku, spíše než aby prodávaly nebo hráčům cokoliv sdělovaly. Dovolte mi vysvětlení. Rozdíl mezi touto komunitou a řekněme lidmi, kteří sledují televizní seriál nebo film, je v tom, že nejde o pasivní aktéry, kteří se na chvíli vcítí do svých oblíbených postav – oni jsou postavami a vytváří vlastní příběhy. V tomto smyslu netvoří publikum.
Skupina gamerů je krok od kategorie spotřebitelů, protože kupují nebo získávají produkty, které nejsou určené pro tento svět, ale pro svět virtuální, ve němž se momentálně nachází. Říkám to proto, že značky jsou vycvičené k oslovování diváků nebo spotřebitelů – ale hráči nejsou regulérní spotřebitelé, ani klasičtí diváci. Jsou to účastníci, jsou to aktéři. Abyste pochopili, jaká chyba by byla pokoušet se pro hráče inzerovat klasickým způsobem, si představte značku, co se snaží oslovit diváky sportovního zápasu tím, že vběhne na hřiště, přeruší hru a zeptá se například fotbalistů, zda si nechtějí koupit její výrobky. Takhle ne!
Pro lepší engagement s touto komunitou bychom měli nejprve zvážit, co tato forma činnosti umožňuje. Jaké jsou výhody videoher, které úzce souvisí se zásadními prvky lidské motivace a jsou podle mého názoru při oslovování herní komunity nejdůležitější:
Všechny tyto aspekty jsou neuvěřitelně důležité, pokud chcete této komunitě rozumět. Takže, jak mohou značky k herní komunitě přistupovat lépe? Podle mého názoru byla empatie vždy nejdůležitější schopností, když přijde na jakoukoliv formu marketingu – naučit se přemýšlet jako příjemce sdělení spíše než jako jeho odesílatel. Značky jen musí přestat dělat reklamu a začít myslet jako hráči.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz