News & Views

Chipotle pořádá během pandemie COVID-19 virtuální obědy /

V souladu s ochrannými opatřeními v době pandemie včetně omezení vycházení hostí řetězec restaurací virtuální obědy

V rámci snížení pravděpodobnosti na šíření onemocnění COVID-19 nabádají státy celého světa k omezování kontaktu a vyhýbání se veřejným prostorům.

V souvislosti s těmito opatřeními odstartoval americký QSR řetězec Chipotle Mexican Grill 16. března sérii online shromáždění Chipotle Together. Během jednoho týdne měli lidé každý den v době oběda příležitost připojit se ke značce prostřednictvím videokonferenčního webu Zoom.

Součást každé obědové pauzy tvořily prezentace navázané na Chipotle, výstupy celebrit, otázky a odpovědi a možnost vyhrát dárkové poukazy na dovoz jídla.

Odkaz na virtuální shromáždění publikoval řetězec každý den na Twitteru, přičemž kapacita akce byla až tři tisíce osob.

První shromáždění moderoval Colton Underwood, hvězda americké reality show The Bachelor 2019.

Kampaň vznikla v New Yorku ve spolupráci Day One Agency a BCW Global.

Kromě zábavných online obědů nabízí značka v rámci kampaně Chipotle Together zákazníkům během března 2020 rozvoz zdarma na všechny objednávky nad deset dolarů odeslané prostřednictvím aplikace. V reakci na COVID-19 zavádí Chipotle také přísnější hygienická opatření v kuchyních, konkrétní stanice pro manipulaci s jednotlivými ingrediencemi, obaly, na kterých jsou patrné doteky představující potenciální riziko i nástroje pro sledování dodávky v rámci aplikace včetně aktuálních informací krok za krokem. 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Stav nouze / Rychlé šíření COVID-19 po celém světě přinutilo podniky k dramatickým změnám běžné činnosti a vedlo tak ke zmatku napříč obory včetně restauračních a gastronomických služeb. Podle dat ze systému Open Table pro objednávání rezervací v restauracích uvedených v Recode vedla pandemie k 64% poklesu návštěvnosti restaurací v porovnání se stejnou částí loňského roku. Ať už je současný stav pro značky jakkoliv náročný, stejně těžký je i pro zákazníky. Podle údajů American Psychological Association může vést omezování kontaktů s ostatními lidmi k „depresi, nekvalitnímu spánku, omezení výkonných funkcí, zrychlenému úpadku kognitivních funkcí, špatné funkci kardiovaskulárního systému a snížené imunitě u osob ve všech věkových kategoriích.“ Lidé ze všech koutů světa hledají možnosti, jak by se od izolace rozptýlili a Chipotle jim nabízí řešení. Americký prezident Donald Trump 16. března (v den spuštění kampaně) oznámil, že by se občané měli vyhýbat setkáním s více než deseti osobami naráz, restauracím, barům a zónám rychlého občerstvení. Rychlá a dobře načasovaná reakce hrála u Chipotle zásadní roli: nejen, že zvýšila šanci řetězce vyniknout mezi konkurencí, ale vzbudila i zájem na sociálních sítích a to v době, kdy je spousta lidí vázaná doma a s největší pravděpodobností tráví mnoho času online. Jedem dál? / Pro firmy (především ty v kategorii volného času a zábavy) představují během tohoto „stavu nouze“ největší výzvu klesající prodeje. Podle Wall Street Journal restaurace čelí „dvojité hrozbě koronaviru“, zatímco národní rezervační platforma Resy odhalila, že obchodní činnost v USA oproti předloňskému roku poklesla o 20 % - v New Yorku o 30 % a v Seattlu o 60 %, uvádí New York Times. Způsob, jak podpořit prodeje a zaujmout zákazníky, kteří nemohou opustit svou domácnost, podniky zavádí nebo rozšiřují už existující dovážkové služby. Také livestreamingová akce Chipotle (s přidanou motivací díky účasti celebrit) dala najevo, že značce na zákaznících během pandemie záleží a že je chce podpořit. V rámci kampaně zároveň propagovala novou možnost dovozu zdarma. Tím zvýšila pravděpodobnost, že zákazníci zváží jeho využití.  Čas živých vysílání / Chipotle se touto kampaní dotkla trendu, který v posledních několika měsících zaznamenal boom: live streaming. V roce 2017 byla hodnota světového trhu live streamingu vyčíslena na 32 miliard dolarů, přičemž se předpokládá, že do roku 2026 dosáhne 60 miliard dolarů – značky se s tímto médiem pouští do čím dál větších experimentů a hledají nové cesty oslovení spotřebitelů. V Číně už jde o prosperující byznys (přečtěte si náš článek týkající se live commerce).  Události posledních týdnů získaly tomuto médiu ještě větší popularitu. Jde koneckonců o bezpečný způsob, jak se zabavit, získat informace a společenský kontakt (na celém světě, bez omezení vzdálenosti). Když se Čína stala začátkem února epicentrem koronaviru, zaznamenal Taobao Live, livestreamingová platforma Alibaba Group 110% nárůst počtu livestreamů v porovnání se stejným obdobím roku 2019, psala Alizia, zpravodajský kanál korporátního obra. Zatímco byli všichni zavření doma, měli uživatelé možnost sledovat pořady o vaření, vydávat se s realitními makléři na virtuální prohlídky bytů nebo sledovat koncerty.   Přesun komunikace do virtuálního prostoru a oslovení zákazníků prostřednictvím live streamingu může Chipotle udržet míru interakce se značkou navzdory poklesu návštěvnosti restaurací.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout