News & Views

Kampaň týdne: KFC, Kolonel KI /

Fastfoodový řetězec využívá ke zvýšení prodejů v Číně esport a data

KFC China je od roku 2015 partnerem jedné z nejpopulárnějších čínských esportových her, League of Legends (LoL). 

Spousta diváků esportu jen s obtížemi drží krok s obrovským množství dat LoL a podle tohoto videa se znalci při otázce, jak podle nich zápas dopadne, řídí zejména svými instinkty, což často vede k velmi nepřesným odhadům.

A právě tady se značka chtěla minulý rok angažovat více, než na úrovni pouhého sponzora, a rozhodla se proto své renomé u LoL posílit nabídkou služby, která fanouškům ještě vylepší jejich zábavu.

KFC China a Mindshare China se rozhodli oslovit ke spolupráci společnost PentaQ a vytvořili algoritmus, který v sobě zahrnuje několikaletou historii dat LoL. 

Výsledkem je Colonel KI, osobní AI KFC, která umí v reálném čase přesně předvídat výsledky profesionálních zápasů LoL.

Předpovědi se ukazovaly na začátku každého zápasu a poté během přestávek na spodních okrajích obrazovek. Pro detailnější informace si fanoušci mohli stáhnout také aplikaci KFC.

Během nejnapínavějších zápasů rozdával Colonel KI QR kupony na občerstvení z menu KFC.

Výsledky / Podle informací z případové studie vygenerovalo toto téma KFC 35 milionů zobrazení na Weibu, čínském ekvivalentu Twitteru. Kampaň se mohla pochlubit také počtem komentářů přesahujícím 1,9 milionů a rozdáním 100 % Colonelových kuponů z nichž bylo uplatněno 25 %, což podle reportu překročilo očekávanou hranici o 2.500 %.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.

Contagious Insight

Esporty v Číně /  Tato kampaň překračuje hranice typického brandového sponzoringu esportových týmů nebo hvězdných hráčů. Skutečně, KFC China se u hráčům esportů zviditelňuje, protože jim dává nějakou hodnotu – předpovědi výsledků zápasů. S tím dosud žádný jiný vysílatel esportů v Číně nepřišel. V Číně najdeme zhruba 564 milionů hráčů a esport dál rychle získává na popularitě. Podle oborových reportů od esportového analytika Newzoo and consultants PwC je letos Čína na cestě k předstižení Jižní Koreje jako druhého největšího trhu s esportem hned po Spojených státech a do roku 2023 má pokračovat s celkovým ročním růstem 21 %. Sponzoring KFC využívající rostoucí popularitu esportů je proto velmi dobře načasovaný.  Nedávno jsme vydali Contagious trend s názvem Esports Marketing, kde popisujeme několik různých způsobů, kterými značky v sektoru, jež by měl podle analytické společnosti Newzoo do konce roku 2019 překročit v ziscích 1 miliardu dolarů, operují. Čínské kuře / Tato kampaň jen potvrzuje, že KFC umí lokalizovat značku pro čínský trh. Letos jsme už psali také o tom, jak KFC China dokázalo v zemi vybudovat silné kulturní vazby – navzdory americkým kořenům – díky tomu, že se prezentovalo jako technicky zběhlá značka, což ovlivnil rychlý růst a všudypřítomnost technologie zaměřené na spotřebitele. A ve výsledku zůstává KFC v Číně největším fastfoodovým řetězcem. Esporty se pak rozhodně zamlouvají čínským technicky zdatným mileniálům – „první digitální generací“ národa – kteří jsou cílovou skupinou značky. Zábava, po které olíznete všech deset prstů / Tohle není poprvé, kdy se značka v Číně zapletla s videohrami. Minulý rok se totiž spojila s populární mobilní hrou Onmyoji. Tehdy šlo o „největší herní kolaboraci, o kterou se kdy nějaká značka v Číně pokusila“. Spolu s designéry hry Onmyoji přeměnila KFC China pět tisíc poboček na bojová loviště duchů, která fungovala na principu lokalizace. Hráči skenovali v KFC restauracích položky z menu, načež se ve formátu rozšířené reality zjevovali nejhledanější duchové z limitované edice hry. A ještě užší vazbu k hernímu průmyslu si KFC vytvořilo pomocí simulátoru seznamovací aplikace I Love You Colonel Sanders!. Simulátor vznikl ve spolupráci s W+K Portland, značka ho spustila v září a rozpoutala tím vlnu zmatení, pobavení a vzrušujícího mediálního pokrytí. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout