News & Views

Co jsme se na Fjord 2019 naučili o trendech /

Contagious přináší reportáž z události inovační společnosti Fjord, kde jsme nahlédli do budoucího vývoje značek a technologií

Contagious se minulý čtvrtek s připraveným zápisníkem zúčastnila každoroční události společnosti Fjord, aby zjistila, zda firma dodrží svůj slib a představí největší obchodní, technologické a designové trendy pro následující rok.

Místo spoléhání se na klasický formát přednášek se Fjord rozhodl pro změnu a návštěvníkům zprostředkoval pohlcující zážitek ve čtyřech místnostech, z nichž každá byla navržena tak, aby odrážela nejnovější trendy v jednotlivých oblastech. Ředitel pro vztahy s klienty Mark Curtis vedl s návštěvníky debatu o budoucích plánech agentury.

Tady je několik věcí, které jsme se během večera přiučili.

Žijeme v post-demografické konzumní společnosti (a já jsem post-demografická konzumní dívka): Curtis tvrdil, že vzorce chování spotřebitelů již nadále neurčuje věk, pohlaví, místo, příjem nebo rodinný stav, jelikož žijeme ve světě post-demografického konzumerismu. Jinými slovy jde o životní styl, způsob myšlení a životní postoje, které ovlivňují vzorce chování, a nikoliv generace, do níž jsme se narodili. Vemte si například Netflix. Produktový viceprezident společnosti Todd Yellin v roce 2016 vysvětlil, jak vyhodil do koše tradiční demografické rozdělení  trhu a místo toho rozdělil sledující do skupin podle jejich vkusu. A postupům společnosti, která má hodnotu 4 miliardy dolarů, nemůžeme odporovat.

Mlčeti zlato: Značky musí přestat zahlcovat zákazníky newslettery a e-maily. Místo toho by jim měli dopřát trochu klidu, uvedli zástupci Fjordu, zatímco návštěvníky směřovali do tmavých místností, kde se přehrávala meditační videa. V ten moment, kdy uklidňující obrázky a hudba začaly přinášet kýžený účinek, přerušily klid hlasité videoklipy a zaměstnanci Fjordu začali křičet do megafonů. Sdělení bylo jasné - přehnaně důrazná komunikace hlavní myšlenky může zákazníky odradit a vyústit v neochotu podvolit se firemní komunikační strategii. Fjord však nenabídl žádné řešení toho, jak marketérům umožnit dále dělat svou práci a zároveň zákazníky nezahlcovat nevyžádaným obsahem.

E je nové I: Zapomeňte na iPady, iPhony a další technologie, jejichž název začíná na ‚i‘. Budoucnost je v e-Kolech, e-Skútrech a ostatních zařízeních s ‚e‘ na začátku. Mobilita se rychle stává nejzajímavějším sektorem v oblasti technologií. Jako důkaz Curtis uvedl Paříž, kde elektrické skútry zasáhly město jako blesková bouřka. Lime, jedna z dominantních společností ve francouzském hlavním městě zaměřená na elektrickou dopravu, působila v metropoli pouze šest měsíců, než oznámila, že na jejich elektroskútrech lidé uskutečnili už 2 miliony jízd.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout