News & Views

Cola-Cola se vrací na televizní obrazovky  /

Značka limonády se vrací k reklamě, natočila povzbudivý spot s populárním britským básníkem v hlavní roli

Prvního srpna spustila Coca-Cola novou evropskou kampaň s názvem Open Like Never Before. Kampaň vznikla ve spolupráci 72andSunny Amsterdam a jde o návrat značky k marketingové aktivitě po celosvětové sedmiměsíční pauze. 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=131&v=1aNVpzHqSmU&feature=emb_title

Spot, který běží v televizi a na sociálních sítích, v Česku také v kinech, vyzývá lidi, aby sdíleli své vlastní sliby, že budou #openlikeneverbefore. Kampaň bude mít také OOH provedení, například na londýnském Piccadilly Circus, kde bude možné plakáty naskenovat a poslechnout si manifest kampaně.

Hlavní hvězdou reklamy je britský básník George Mpanga – známější pod pseudonymem George The Poet, který vypráví manifest značky. George the Poet je umělec pocházející z Londýna, věnuje se mluvenému slovu a jeho poezie, hudba a podcast se často zaměřují na společenská a politická témata.

Ve spotu můžeme sledovat, jak lidé přímo do kamery slibují: například prodavačka v supermarketu „už nikdy neřekne, že její práce není důležitá“ nebo rodič nikdy neřekne, že „učitelské prázdniny jsou příliš dlouhé.“ Manifest vybízí lidi, aby zpochybnili normál, k němuž se navracejí a k tomu, aby byli otevření změnám, které s sebou přinesla karanténní opatření.

Coca-Cola v tiskové zprávě uvedla, že s manifestem přijde dlouhodobý marketingový program až do roku 2021. Značka plánuje podpořit kavárny, hotely a restaurace, které se těžko vyrovnávají se ztrátami způsobenými pandemií.

Součástí programu je i platforma Coca-Cola Adcreator. Nástroj, který mohou firmy využívat k tvorbě vlastních OOH ploch a reklam na sociální sítě. Cílem je pomoci informovat veřejnost o opětovném otevření podniků a vzniklé reklamy Coca-Cola podpoří  mediálním prostorem, který jim věnuje.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Zpět do hry / V reakci na ekonomický dopad Covidu-19 zastavila Coca-Cola v raných stádiích pandemie veškerou marketingovou aktivitu. CEO James Quincey investorům v dubnu řekl, že je přesvědčený, že „v této počáteční fázi je efektivita broad-based marketingu značky omezená.“ Místo toho směřovala Coca-Cola své finanční zdroje na podporu svých stáčecích a prodejních partnerů a zároveň věnovala 100 milionů dolarů na podporu boje proti koronaviru. Autorita marketingu Peter Field hlasitě upozorňoval, jak nebezpečné může v této době mlčení být a jiné velké značky, například P&G, se na marketing vysloveně zaměřily. I přesto byla řada reakcí značek na situaci hodnocená jako ignorantství nebo klišé. Coca-Cola si místo toho vzala chvilku pro zamyšlení, vyvarovala se těchto nástrah a do reklamního světa se vrátila se spotem podporujícím značku, který navíc souzní s náladou ve společnosti. Nálada národa / Reklama se strategicky začala vysílat v době, kdy lidé ve Spojeném království pocítili mírný optimismus v souvislosti s návratem do normálu. Je nutné, nalézt rovnováhu mezi rozvážností a optimismem, abychom dospěli k souznění s aktuální náladou národa, která se pomalu ale jistě vrací zpět na předkoronavirovou úroveň.  Ředitel inovací v testovací agentuře System1 a autor knihy Lemon Orlando Wood vysvětluje, že po obdobích nemoci a krize z historického hlediska přichází kreativita s větším zaměřením na emoce. Vidíme tak o kreativitu podněcující reakci v pravé mozkové hemisféře, která klade důraz na lidskost, propojení a emoce. Záblesky jsme viděli už během pandemie, kdy se projevil společenský duch a sousedé jednou týdně tleskali pro zdravotníky. Podle Blooma teď dokážou lépe oslovit „reklamy s živými postavami, vztahy, humorem a empatií. Reklama bude muset přijmout potřebu lidí bavit se a uniknout od reality.“  Stále otevřeno / „Otevřená radost“ tak zní dlouhodobý slogan Coca-Coly a aktuální spot odráží identitu značky v post-karanténním kontextu. Nalezení rovnováhy mezi sdělením emotivní myšlenky a zároveň myslet na propojení se značkou je obtížné. Snímky výrobku, které nezapadají do obsahu, a kýčovitá klavírní hudba už nestačí. Ale otevřenost změnám a novým možnostem, jak navrhuje reklama, souzní s étosem Coca-Coly a posiluje její pozici coby tvůrce radosti a optimismu: „Myšlenka otevřenosti s sebou v této době nese tolik odvahy a optimismu, že jsme okamžitě cítili, že se jedná o něco, co by Coca-Cola mohla skutečně přijmout za své,“ říká Emiliano Trieveiler, kreativní ředitel 72andSunny Amsterdam.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout