News & Views

Contagious Book Report: Billion Dollar Brand Club /

Recenze knihy Lawrence Ingrassii o úspěších a selháních modelu direct-to-consumer. Proč byste si ji měli přečíst?

Billion Dollar Brand Club: How Dollar Shave Club, Warby Parker, and Other Disruptors Are Remaking What We Buy, autor Lawrence Ingrassia

Téma knihy

Příběhy úspěšných DTC (direct to consumer) jako jsou Casper, Warby Parker a Away. Jak získaly význam díky využití výhod zákaznických služeb a nabyly část tržního podílu nejvýznamnějších značek.

Autor a proč stojí kniha za pozornost

Zkušený novinář a spisovatel Larry Ingrassia, bývalý byznys editor v The New York Times, před psaním knihy pokračoval jako novinář a editor pro The Wall Street Journal a The Los Angeles Times.

Pomůže mi kniha při práci?

Čtení o společnostech jako Dollar Shave Club, které se staly značkami v hodnotě miliard dolarů podřadným výrobkům navzdory, vám opravdu ukáže, jak stěžejní roli mají zákaznické služby a jak se vyplatí na ně maximálně dbát. Je tam i několik dobrých poučení o vytvoření silných, daty řízených marketingových technik s minimálním rozpočtem.

Bude mě bavit?

Pokud vás nepovedené IPO Casperu nebo selhání Brandless vedlo k marnému hloubání nad budoucností DTC nebo vás zajímá, co potřebujete k proměně levných žiletek v šek na miliardu dolarů od Unileveru, je pro vás Ingrassia zásobárnou optimismu a anekdot.

 

„Pod blyštivou fasádou personalizovaných předplatných, módních balení a kreativních příběhů většina DTC značek vyrábí poměrně podobné nebo dokonce podřadné produkty těm, které už existují.“


Phoebe O'Connell, Contagious

 

Naučím se díky ní něco zajímavého ?


  • DTC značky neprodávají pouze věci, ale životní styl: 


Ingrassia hovoří se zakladatelem Warby Parker a profesorem z Whartonu, Davidem Bellem o tom, proč jsou modely DTC o „budování vztahů, ne značky“. „Vztah je mnohem osobnější, kdy s prodejcem cítíte spřízněnost, jako by mluvil přímo k vám,“ říká Bell.

  • Všechny DTC jsou v podstatě stejné: 


Pokud vás to ještě netrklo, pod blyštivou fasádou personalizovaných předplatných, módních obalů a kreativních příběhů většina DTC značek vyrábí poměrně podobné nebo dokonce podřadné produkty těm, které už existují. Jak Ingrassiovi sdělil investor Ben Lerer z VC fondu Lerer Hippeau: „Warby Parker dokázal, že nepotřebujete produktové inovace. Můžete uspět s inovací způsobu prodeje.“

  • Nikdo neví, o čem mluví:


Ingrassia v knize podrývá množství různých společností a trhů, společné mají to, že většina jejich zakladatelů ví o svých výrobcích před vstupem na trh jen velmi málo nebo vůbec nic. Jako příklad můžeme uvést Joshe Udashkina, zakladatele Raden, start-upu se zavazadly. „Jako spousta dalších zakladatelů nových digitálních značek o výrobku, který se rozhodl začít prodávat, nevěděl prakticky nic.“

 

Má kniha zjevné nedostatky, chyby, schází jí něco?

S takovou škálou různých společností, které slaví různé úspěchy, nabízí různé produkty a služby na různých trzích a využívají různé reklamní modely a prodejní kanály je těžké vypíchnout, co mají společného, pokud vůbec něco kromě skutečnosti, že nemají prostředníka.

Příkladů je spousta a jsou různorodé. Proto je obtížné definovat, co je na DTC značkách tak skvělého. Ingrassia navíc  přeskakuje od čoček k podprsenkám a od úspěchů k selháním, jak se mu zlíbí.

Musím tuto knihu přečíst?

Nejspíš to není povinná četba pro celý marketing a reklamu. Ale pokud jste zvědaví na DTC scénu nebo pracujete na prezentaci o tématu, pak je skvělým zdrojem informací o vnitřním chodu stěžejních DTC hráčů a nabízí vyvážený pohled na výhody tohoto modelu.

 

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout